وبینار آشتی با خود؛ هنر مهربانی در دنیای بی‌رحم
کد رویداد: 176061
الهه کمالی دهقان
مدرس
الهه کمالی دهقان
کارشناس ارشد روانشناس و مددکاری
شروع وبینار 25 فروردین 1405 - ساعت 16:00
مدت وبینار
2 ساعت و 25 دقیقه
1
جلسه اصلی
25 فروردین 1405
ساعت 16:00 تا 18:25
محل برگزاری آنلاین
این وبینار در نرم‌افزار اختصاصی برگزار می‌شود و امکان مشاهده بازپخش بعد از وبینار را ندارد!
الهه کمالی دهقان
برگزارکننده
الهه کمالی دهقان
کارشناس ارشد مددکاری، مدرس دانشگاه
Webinar Ad Banner 1
Webinar Ad Banner 2
اشتراک‌گذاری

وبینار آشتی با خود؛ هنر مهربانی در دنیای بی‌رحم
برگزار شده

وبینار آشتی با خود؛ هنر مهربانی در دنیای بی‌رحم

ذخیره کردن
وبینار آشتی با خود؛ هنر مهربانی در دنیای بی‌رحم

وبینار آشتی با خود؛ هنر مهربانی در دنیای بی‌رحم
برگزار شده

وبینار آشتی با خود؛ هنر مهربانی در دنیای بی‌رحم

ذخیره کردن
کد رویداد: 176061
بلیت‌های وبینار
تومان
با اشتراک پرو، این ویدیو را رایگان ببینید
خرید اشتراک
بلیت ویدئو
290,000 تومان

توضیحات
سرفصل‌ها
مخاطبین
سوالات متداول
نظرات
توضیحات

مهربانی با خود یعنی با خودمان همان گونه رفتار کنیم که میل داریم دیگران – خانواده و دوستان – با ما رفتار کنند.

و اما اگر پی ببرم که … خودم بر سر راه برآورده شدن نیازهای عاطفی خودم قرار دارم، یعنی خودم دشمنی هستم که باید دوستش بدارم، چه؟

یونگ

یکی از بزرگترین مشکلات خود قضاوتی بی رحمانه این است که موجب می شود حس کنیم از دیگران مجزا و جدا هستیم. اگر شکست بخوریم یا احساس ضعفی بکنیم، احساس نامعقولی به ما دست می دهد: «بقیه آدم ها زندگی شان رو به راه است. من تنها کسی هستم که وضعم ناامید کننده است».

مهربانی با خود

هرگاه دوست یا عزیزی اشتباهی می کند، احساس ضعف می کند یا از مصیبتی دچار رنج می شود، بیشتر ما می کوشیم با او مهربان و مراقبش باشیم. شاید کلماتی از سر حمایت و درک بر زبان آوریم تا او بداند که ما به وی اهمیت می دهیم. شاید حتی ژست فیزیکی محبت آمیزی بگیریم، مانند اینکه وی را در آغوش بگیریم. ممکن است از او بپرسیم: «الان به چه چیزی احتیاج داری؟» و ببینیم چه کمکی از دستمان بر می آید. اما جالب اینجاست که اغلب با خودمان جور دیگری رفتار می کنیم. سخنان بد و بی رحمانه ای به خود می گوییم، کلماتی که هیچ گاه در صحبت با یک دوست بر زبان نمی رانیم.

در واقع ما اغلب با خودمان خشن تر برخورد می کنیم تا با کسانی که بسیار دوستشان داریم

نشانه های نامهربانی با خود چیست؟ 

زمانی که در حال بسته شدن هستیم، احساس حواس پرتی، خستگی یا خشم می کنیم، یا از خود انتقاد می کنیم.

ما دراین وبینار به خودمان کمک می کنیم تا فعالانه قلبمان را در برابر خودمان گشوده و همان گونه که در مقابل رنج دوستی عزیز و نیازمند به یاری رفتار می کنیم، با خودمان رفتار کنیم.

Webinar Ad Banner 1
Webinar Ad Banner 2
الهه کمالی دهقان
مدرس
الهه کمالی دهقان
کارشناس ارشد روانشناس و مددکاری
شروع وبینار 25 فروردین 1405 - ساعت 16:00
مدت وبینار
2 ساعت و 25 دقیقه
1
جلسه اصلی
25 فروردین 1405
ساعت 16:00 تا 18:25
الهه کمالی دهقان
برگزارکننده
الهه کمالی دهقان
کارشناس ارشد مددکاری، مدرس دانشگاه
محل برگزاری آنلاین
این وبینار در نرم‌افزار اختصاصی برگزار می‌شود و امکان مشاهده بازپخش بعد از وبینار را ندارد!
اشتراک‌گذاری