وبلاگ ایسمینار

با تجهیزات برگزاری وبینار آشنا شوید | معرفی تجهیزات لازم برای کلاس آنلاین

تجهیزات برگزاری وبینار

برگزاری وبینار یا کلاس آنلاین یکی از کارهایی است که روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند و افراد زیادی از طریق آن، درآمد خوبی به دست می‌آورند. اما برای برگزاری وبینار باید چه کارهایی انجام دهید و به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

در مطلب صفر تا صد برگزاری وبینار، همه مراحلی را که باید برای برگزاری وبینار پشت سر بگذارید را به صورت کامل توضیح داده‌ایم و در این مطلب می‌خواهیم در مورد تجهیزات برگزاری وبینار با شما صحبت کنیم. همراه ما باشید تا ببینید چه تجهیزاتی برای برگزاری کلاس آنلاین نیاز دارید و باید به چه نکاتی در مورد آنها توجه کنید…

رایانه یا لپ تاپ

اولین چیزی که باید برای برگزاری وبینار داشته باشید، رایانه یا لپ تاپ است؛ شاید با خودتان فکر کنید که با یک گوشی هم می‌توانید این کار را انجام دهید اما باید بگوییم که گوشی موبایل، انتخاب خوبی برای برگزارکننده به منظور حضور در وبینار نیست. رایانه یا لپ‌تاپ، امکانات بهتری را در اختیار شما می‌گذارند و کار را برای‌تان راحت می‌کنند. ویژگی‌های رایانه یا لپ‌تاپ‌تان بستگی به موضوع وبینارتان دارد. اگر نیاز به اجرا کردن برنامه‌های سنگین در زمان اجرای وبینار دارید و می‌خواهید نرم‌افزاری خاص را آموزش دهید بهتر است سیستم شما دارای ویژگی‌هایی باشد که به هنگام برگزاری،  شما را با مشکل مواجه نسازد.

اینترنت

اتصال به اینترنت در زمان برگزاری وبینار حیاتی است و کیفیت آن نقش مهمی را در کیفیت وبینارتان بازی می‌کند؛ پس حتما به این موضوع توجه داشته باشید و سعی کنید از اینترنتی با سرعت و کیفیت خوب استفاده کنید. البته خیلی نگران نباشید، نرم‌افزارهای برگزاری وبینار نیاز به سرعت خارق‌العاده‌ای ندارند و سرعت اینترنت شما باید حداقل ۱ مگابیت بر ثانیه باشد.

 

وبینارت رو برگزار کن

 

تجهیزات برگزاری کلاس آنلاین

وبکم

برای آنکه تصویر خود را به هنگام وبینار انتقال دهید، باید از یک وبکم استفاده کنید. این وبکم می‌تواند همان دوربین لپ‌تاپ‌تان باشد و یا با استفاده از نرم افزارهایی مثل DroidCam، iVCam  و  IP Webcam Pro گوشی موبایل‌تان را به یک وبکم تبدیل کنید. اگر این دو جوابگوی نیازتان نبودند و قرار است به هنگام برگزاری حرکت زیادی داشته باشید، جزییات خاصی را نشان دهید و یا نیاز به زوم کردن زیاد تصویر دارید، حتما به فکر تهیه یک وبکم باشید. وبکم‌های متنوعی در بازار وجود دارد که برای برگزاری وبینار مناسب هستند؛  در مطلب وبکم‌های مناسب کلاس آنلاین، به طور مفصل در مورد ویژگی‌های آنها توضیح داده ایم.

میکروفون و هدست

شاید به نظرتان داشتن میکروفون خیلی ضروری نباشد اما اگر کیفیت صدا به هنگام برگزاری وبینار، برای‌تان مهم است حتما از یک میکروفون و حتی هندزفری استفاده کنید تا صدای شما بهتر به شرکت‌کنندگان منتقل شود. اگر وبکم‌تان دارای میکروفون بود می‌توانید از این گزینه چشم‌پوشی کنید.

داشتن هدست از ضروریات نیست و شاید اسپیکر لپ‌تاپ یا رایانه بتواند نیاز شما را برطرف کند اما توجه داشته باشید که با داشتن هدست، آنچه دیگران می‌پرسند و می‌گویند را بهتر می‌شنوید و می‌توانید پاسخ بهتری به آنها بدهید. اگر از هندزفری استفاده کنید، دیگر میکروفون و هدست ضرورت ندارند.

روشنایی

نکته‌ای که نباید فراموش کنید، نور محیطی است که در آن ایستاده یا نشسته‌اید. مخاطب باید به وضوح شما را ببیند تا ارتباط بهتری با شما برقرار کند. اگر قرار است اشیایی را به مخاطب نشان دهید، حتما حواس‌تان به نور محیط باشد و در صورت نیاز از رینگ لایت، تجهیزات نورپردازی و حتی لامپ‌های بیشتر استفاده کنید.

همه چیز، تجهیزات نیست…

درست است که تجهیزات برگزاری وبینار در کیفیت برگزاری آن نقش دارند اما بخش نرم‌افزاری و مدیریت وبینار را نباید فراموش کنید. ایسمینار در کنار شماست تا دغدغه ای در مورد مدیریت وبینارتان نداشته باشید و با خیال راحت پیش بروید. اگر سوالی در زمینه برگزاری وبینار داشتید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.