وبلاگ ایسمینار

چک لیست برگزاری وبینار

چک‌ لیست برگزاری وبینار به همراه فایل راهنما

موفقیت در برگزاری وبینار به انجام مجموعه‌‌ای از اقدامات بستگی دارد و بهترین راه برای فراموش‌نکردن ترتیب و انجام این اقدامات، داشتن یک فهرست جمع‌وجور و کامل از کارهایی‌ست که باید در هر مرحله انجام دهید. میزبانی وبینار ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما علم موشکی نیست. این‌جاست که یک چک لیست برگزاری وبینار به کار می‌آید.

 

این روزها کرونا تب‌وتاب کمتری گرفته اما همچنان آثارش در زندگی ما باقی‌ مانده است. باعث شده که رسانه‌های دیجیتال فرصت‌های بیشتر و بکرتری پیش روی ما بگذارند. شیوه ارتباط‌مان با دوستان و خانواده‌، شرکت در تولدها و عروسی‌ها و کلاس‌های دانشگاه‌مان همگی تغییراتی کرده‌اند. پلتفرم‌های برگزاری رویداد و شبکه‌های اطلاع‌رسانی جدی‌تر گرفته‌ شده‌اند و دیگر برای‌مان خیلی عادی است که دوستی یا آشنایی با یک دوره آنلاین مدرک گرفته باشد، پایان‌نامه‌اش را آنلاین دفاع کرده باشد یا در ایران نشسته باشد و در کلاس‌های دانشگاهش در کانادا شرکت کند. وبینارها به بخش مهمی از استراتژی‌های بازاریابی تبدیل شده‌اند و تا حد زیادی جای رویدادها، نمایشگاه‌های تجاری و دوره‌های آموزشی حضوری و سمینارها را گرفته‌اند. ریم آبِیدو (Reem Abeidoh)، مدیر ارشد بازاریابی سازمانی جهانی در گوگل، در مقاله‌ای که در جولای ۲۰۲۰ در لینکدین منتشر کرده نوشته است که در سال ۲۰۲۰، متخصصین بازاریابی ۶۷% بیش از پیش روی وبینارها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 

 

وبینارها؛ تازه‌وارد‌های قدیمی

شما در وبینار می‌توانید تجربه‌ای نزدیک به تجربه فیزیکی برای مخاطبان‌تان بسازید که محدودیت‌های تجربه فیزیکی را هم ندارد. مخاطبان شما می‌توانند از تمام نقاط جهان در وبینار شما حضور داشته باشند، تا هم شما هزینه‌ای به مراتب کمتر برای برگزاری این رویداد پرداخت کنید و هم آن‌ها برای شرکت در این رویداد راه سهل‌الوصول‌تری پیش روی‌شان باشد. وبینار شما می‌تواند اهداف آموزشی را دنبال کند و یا آموزش‌های لازم برای کارکنان‌تان را در بر داشته باشد. می‌تواند در جهت تبلیغ کسب‌وکارتان و جذب لید به کار رود یا یک دوره آموزش آنلاین تمام‌وکمال باشد.

وبینار

اقدامات برگزاری وبینار:

اقداماتی که برای برگزاری وبینار باید انجام دهید، به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. قبل از برگزاری وبینار
  2. حین برگزاری وبینار
  3. بعد از برگزاری وبینار

اگر اولین بار است که میزبان یک وبینار می‌شوید، یا سابقه برگزاری وبینار را دارید اما پیش از این مراحلی را از قلم انداخته‌اید، فایلی که در پیوست آمده حتما به کارتان خواهد آمد. ما یک فایل چک‌لیست کامل، از تمام آن‌چه باید برای برگزاری وبینار انجام دهید برای‌تان آماده کرده‌ایم تا مراحل برگزاری وبینار را قدم‌به‌قدم همراه‌تان باشیم.

 

برای دانلود فایل pdf چک لیست برگزاری وبینار اینجا کلیک کنید

 

برای مشاهده تعرفه‌های برگزاری وبینار اینجا کلیک کنید

 

اگر برای برگزاری وبینار نیاز به راهنمایی دارید، روی دکمه زیر کلیک کنید تا برای مشاوره رایگان با شما تماس بگیریم:

مشاوره رایگان