وبلاگ ایسمینار

وبکم مناسب کلاس آنلاین

۶ وبکم مناسب کلاس آنلاین [معرفی و بررسی ویژگی‌ها]

وبکم‌های مناسب کلاس آنلاین

یکی از دغدغه‌های کاربران به هنگام تصمیم‌گیری برای برگزاری وبینار، تجهیزاتی است که به آن نیاز دارند. یکی از تجهیزات بسیار مهم، وبکم یا دوربینی است که تصویر شما را به افراد حاضر در وبینار منتقل می‌کند و می‌تواند تاثیر زیادی در کیفیت وبینار شما داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد وبکم‌های مناسب کلاس آنلاین با شما صحبت کنیم، نگاهی به ویژگی‌های یک وبکم مناسب وبینار داشته باشیم و در نهایت چند مدل وبکم مناسب کلاس آنلاین را با هم مرور کنیم. همراه ما باشید…

ویژگی های وبکم‌های مناسب کلاس آنلاین

برای بررسی اینکه آیا یک وبکم مناسب وبینار است یا خیر، باید به موارد زیر دقت کنید:

وضوح تصویر |  Resolution

وضوح تصویر که اصطلاحا به آن رزولوشن می‌گویند، به توانایی یک دوربین برای متمایز کردن جزییات تصویر اشاره دارد و با واحد PPI سنجیده می‌شود. رزولوشن بالاتر به معنی کیفیت تصویر بهتر است؛ پس اگر می‌خواهید تصویری که به هنگام وبینار از شما پخش می‌شود، کیفیت خوبی داشته باشد، دوربینی با رزولوشن بالا و حداقل ۷۲۰ پیکسل انتخاب کنید.

میدان دید | Field of view

وقتی از میدان دید دوربین صحبت می‌کنیم، به فضا و محیطی اشاره داریم که یک دوربین می‌تواند آن را نشان دهد. بسته به اینکه موضوع مورد تدریس شما چیست و یا می‌خواهید چه قدر از محیط اطراف‌تان را در وبینار به نمایش بگذارید باید وبکم‌های متفاوتی را انتخاب کنید. میدان دید وبکم‌ها  از۶۵ تا ۹۰ درجه است و هر چه می‌خواهید محیط و فضای بیشتری را به نمایش بگذارید باید دوربین‌های با میدان دید بالاتر را داشته باشید.

 نرخ فریم | Frame Rate

فیلم یا ویدیویی که می‌بینید از تصاویری پشت سر هم تشکیل شده که به سرعت و یکی پس از دیگری نشان داده می‌شوند. تعداد این تصاویر در هر ثانیه را نرخ فریم یا فریم ریت می‌گویند و هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، تصویر را به صورت واقعی‌‌تر و با جزییات بیشتری خواهید دید. فریم ریت با واحد فریم بر ثانیه  (Frames per Second) سنجیده می‌شود و آن را با FPS نشان می‌دهند. با توجه به آنچه گفتیم، هر چه فریم ریت بیشتر باشد تصویر، واقعی‌تر به نظر می‌رسد؛ بنابراین برای افزایش کیفیت تصویرتان، به این ویژگی به هنگام تهیه وبکم توجه کنید.

فوکوس | Focus

فوکوس در بحث عکاسی و دوربین یعنی به حداکثر رسیدن وضوح. وقتی بر روی نقطه‌ای در تصویر فوکوس می‌کنیم، تمرکز را روی همان نقطه می‌گذاریم و از آن بخش، انتظار تصویر بهتر و با وضوح بیشتری داریم. وبکم ها فوکوس ثابتی دارند و فقط روی یک نقطه متمرکز می‌شوند؛ بنابراین با جا به جا شدن شما و یا نزدیک کردن یک شی به دوربین، وضوح تصویر مناسب نخواهد بود. بنابراین اگر قرار است در وبینارتان خیلی حرکت داشته باشید، وبکم‌های دارای فوکوس اتوماتیک، گزینه بهتری برای شما هستند.

زوم | Zoom

قابلیت زوم، چیزی است که همه به آن آشنایی دارند. زوم یعنی بزرگنمایی تصویر و این قابلیت وقتی به کارتان می‌آید که می خواهید تصویر نزدیکتری از یک شی یا حتی خودتان به شرکت‌کنندگان ارائه دهید یا جزییاتی را به نمایش بگذارید. بسته به این که  در وبینارتان چه قدر به بزرگنمایی نیاز پیدا می‌کنید، وبکم‌های با قدرت زوم بالاتر یا پایین‌تر را انتخاب کنید.

میکروفون | Microphone

درست است که میکروفون یکی از تجهیزاتی است که در برگزاری وبینار، حسابی به کارتان می‌آید اما اگر وبکمی را انتخاب کنید که دارای میکروفون است، کار خودتان را راحت کرده‌اید. البته فراموش نکنید که باید کیفیت میکروفون را هم در کنار سایر ویژگی‌های وبکم در نظر بگیرید.

امکانات برگزاری وبینار

 

وبکم وبینار

معرفی چند وبکم برای برگزاری وبینار

برای آنکه راحت‌تر بتوانید در این زمینه تصمیم بگیرید و اطلاعات بیشتری داشته باشید، چند مورد از وبکم‌هایی را که به کارتان می‌آیند را به شما معرفی می‌کنیم:

دوربین لپ تاپ | در دسترس ترین گزینه

چرا راه دور می‌روید؛ لپ تاپی که قرار است با آن وبینارتان را برگزار کنید، دوربینی دارد که اگر به مشخصاتش دقت کنید، احتمالا همان وبکم مورد نیاز شماست. این گزینه از همه چیز در دسترس‌تر است و به راحتی می‌توانید از آن بهره ببرید.

گوشی موبایل

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، تبدیل گوشی موبایل‌تان به یک وبکم و استفاده از آن برای انتقال تصاویر است. برای این کار نرم‌افزارهای متعددی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به DroidCam، Les Arcs Webcam، iVCam , IP Webcam Pro  اشاره کرد. با نصب این نرم‌افزارها و طی کردن چند مرحله آسان، به راحتی می‌توانید از گوشی خود به عنوان وبکم استفاده کنید.

لاجیتک | مدل C920 و C310

وبکم لاجیتک، مدل C920،  رزولوشن ۱۰۸۰ دارد و تصویربرداری را به خوبی و با بهترین کیفیت  انجام می‌دهد. فریم ریت این وبکم ۳۰FPS است  و میدان دید ۷۸ درجه دارد. گیره بالای این وبکم، کار را برای نصب روی مانیتور راحت می‌کند و به همین علت در زمان برگزاری وبینارتان نگران جا به جا شدن دوربین یا نگه داشتن آن نیستید.

لاجیتک C310 یک وبکم با طراحی ساده و ارزان است که حسابی کارتان را راه می‌اندازد. رزولوشن ۷۲۰ پیکسل و فریم ریت ۳۰FPS از ویژگی‌های این دوربین هستند و میدان دید آن ۶۰ درجه است.

لاجیتک | مدل StreamCam

اگر به دنبال یک وبکم با طراحی زیبا هستید، این مدل، بهترین گزینه برای شماست. از ویژگی‌های این وبکم می‌توان به وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل، فریم ریت ۶۰ FPS و میدان دید ۷۸ درجه اشاره کرد و نکته مهم آنکه با این دستگاه، می‌توانید هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی، فیلم بگیرید.

مایکروسافت لایف کم | مدل HD-3000

این دستگاه با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل، فریم ریت ۳۰ FPS و میدان دید ۶۸.۵ درجه تمام ویژگی های یک وبکم کارآمد را دارد و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌اش موجب می‌شود تا خیلی در مورد هزینه تهیه آن نگران نباشید.

ریزر | مدل Kiyo

ریزر (Razer) یکی از برندهای مشهور وبکم است که مدل Kiyo آن محبوبیت بسیاری دارد. وضوح تصویر این وبکم ۱۰۸۰ پیکسل، فریم ریت آن ۳۰ FPS و میدان دیدش ۸۱.۶ درجه است. ویژگی قابل توجه این دوربین وجود یک رینگ لایت کوچک در آن است که نور خوبی را برای ضبط تصویر به شما می‌دهد و به همین دلیل از این وبکم به عنوان یکی از بهترین وبکم‌ها برای کار در فضای تاریک یاد می‌شود.

بهترین وبکم برای وبینار کدام است؟

برای انتخاب یک وبکم مناسب برای برگزاری وبینار باید توجه داشته باشید که آن چیزی که اهمیت دارد، نیازهای شما هستند. شما باید وبکم‌تان را بسته به موضوع وبینار و حرکت‌هایی که در طول برگزاری وبینار دارید، انتخاب کنید.