وبلاگ ایسمینار

ترندهای برگزاری وبینار سال 1400

تو چه موضوعاتی وبینار برگزار کنم؟ ترندهای برگزاری وبینار

چه خبر از ترندهای برگزاری وبینار؟

آموزش آنلاین، پدیده‌ای است که روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند و افراد زیادی به آن علاقه نشان می‌دهند. برگزارکنندگان وبینارها یا کلاس‌های آنلاین هم در تلاش هستند تا با آموزش موضوعات ترند و رشته‌های پراهمیت، نقش موثرتری در آموزش افراد جامعه داشته باشند و  بتوانند وبینار موفقی برگزار کنند. در این مقاله می‌خواهیم به ترندهای وبینار در سال ۱۴۰۰ بپردازیم و موضوعاتی را به شما معرفی کنیم که بیشترین میزان استقبال از آنها صورت گرفته است. این مقاله بر اساس دیتای واقعی ایسمینار طی فصل زمستان و بهاری که گذشت جمع‌آوری شده و وضعیت برگزاری وبینار در طی فصل بهار را نشان می‌دهد. پس اگر می‌خواهید وبینار برگزار کنید و نمی‌دانید چه موضوعی می‌تواند طرفدار بیشتری داشته باشد، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

دیجیتال مارکتینگ

برگزاری وبینار بازاریابی دیجیتال

گسترش روزافزون دسترسی به اینترنت، افزایش تعداد کاربران آنلاین، علاقه به انجام غیر حضوری کارها و خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و … باعث شده‌اند تخصصی به نام دیجیتال مارکتینگ شکل بگیرد و به عنوان دانشی مهم در این روزها مطرح شود. با وجود حرکت کسب و کارها به سوی آنلاین شدن، تقریبا همه شرکت‌ها و سازمان‌ها به نوعی نیاز به یک دیجیتال مارکتر و یا تیم دیجیتال مارکتینگ دارند. برای همین است که نیاز به یادگیری دانش دیجیتال مارکتینگ و تخصص‌های وابسته به آن مانند تولید محتوا، کپی رایتینگ و … روز به روز بیشتر احساس می‌شود. آمارهای وبینارها نیز حکایت از آن دارند که دوره‌های دیجیتال مارکتینگ همواره از استقبال خوبی برخوردار بوده و با وجود نوسان در میزان متقاضیان، تعداد شرکت‌کنندگان را در سطح قابل قبولی حفظ کرده و آنها را راضی نگه داشته است.

مدیریت بازاریابی

بازایابی همیشه جزو موضوعات ترند آموزشی است و می‌توان آنها را جزو وبینارهای محبوب دانست. هر کسب و کاری برای موفقیت به این دانش نیاز دارد و باید اصول آن را اجرایی کند تا بتواند به اهداف تجاری خود برسد. بنابراین حتی با نوسان در نمودار وبینارهای مدیریت و بازاریابی، هم‌چنان جزو پرطرفدارترین‌ها به حساب می‌آیند.

هم‌مسیر ترندها شو…
وقتشه وبینارت رو برگزار کنی!

ایجاد وبینار

مهاجرت

یکی از مسائل داغ این روزها، بحث مهاجرت و راه‌ها و قوانین آن است. بسیاری از افراد تصمیم دارند برای تحصیل، شرایط و زندگی بهتر به کشورهای دیگر مهاجرت کنند و قدم در مسیری تازه بگذارند. آمارها نشان می‌دهند وبینارها و دوره‌های آموزشی در مورد مهاجرت، طرفداران زیادی داشته‌اند و مهاجرت تحصیلی در سال ۱۴۰۰ جز وبینارهای با رشد چشمگیر بوده است.

سلامت و تغذیه

برگزاری وبینار تغذیه

رشد زندگی شهری و دغدغه‌های روزمره شهرنشینان و همچنین توجه کمتر به شاخص‌های سلامتی باعث شده تا افراد نیاز به مشاوره در زمینه‌های مربوط به سلامت داشته باشند. یکی از پراهمیت‌ترین زمینه‌ها، تغذیه است که با وجود افزایش مبتلایان به اضافه‌وزن ،افزایش مشکلات ناشی از چاقی، شیوع بیماری‌های قلبی و دستگاه گوارش در اثر عادات بد غذایی و … بیش از پیش به آن توجه می‌شود. شاید تا چندین سال پیش، متخصص تغذیه صرفا برای گرفتن رژیم‌های لاغری شناخته می‌شد اما امروزه، مبتلایان به دیابت، چربی خون، حساسیت‌های خاص و … همه و همه به متخصصان تغذیه مراجعه می‌کنند تا عادات غذایی آسیب‌زننده را اصلاح کنند و افرادی هم که از سلامت برخوردارند برای افزایش کیفیت زندگی مراجعه به متخصصان تغذیه را در برنامه خود گذاشته‌اند. در این وضعیت، کلاس‌های آنلاین یا وبینارهای تغذیه و سلامت، متقاضیان زیادی پیدا می‌کنند و همان‌گونه که آمارها نشان می‌دهند تعداد این وبینارها رشد داشته و با وجود نوسان‌های کم، باز هم از استقبال خوبی برخوردار بوده‌اند.

سخنرانی و فن بیان

یکی از موضوعاتی که در سال گذشته رشد خوبی داشته و استقبال خوبی از آن شده، سخنرانی و فن بیان است. علت این امر رو می‌توان تاثیر این مهارت در گفتگو با دیگران، صحبت در جمع، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری همایش و … دانست. با وجود افت کمی که وبینارهای با این موضوع در ابتدای سال ۱۴۰۰ به وجود آمده است اما همواره این دست وبینارها، مورد استقبال قرار گرفته‌ و طرفداران زیادی داشته‌اند.

مهارت های شخصی

مهارت‌های شخصی از آن موضوعاتی است که رشد چشمگیری را تجربه کرده و وبینارهای در زمینه آن روز به روز در حال افزایش بوده است. در سال ۱۴۰۰ شاهد این هستیم که وبینارهایی در مورد مهارت‌های ارتباطی، مدیریت استرس، حل تعارضات و … شرکت‌کنندگان زیادی را به خود جذب کرده‌اند و می‌توان این موضوعات را که زیرمجموعه مهارت‌های شخصی هستند جزو وبینارهای ترند در نظر گرفت.

مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

رشد به شدت چشمگیر وبینارهای با موضوعات مربوط به مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات به خوبی نشان می‌دهد که استقبال خوبی از این زمینه آموزشی شده است و شرکت‌کنندگان، تمایل زیادی به حضور در این دوره‌ها دارند. به هر حال با پیشرفت علم و گسترش اینترنت و فناوری‌های نوین، دور از انتظار نیست که مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات در دسته موضوعات پرطرفدار برای وبینار قرار گیرند و افراد زیادی در پی یادگیری آنها باشند.

ارزهای دیجیتال

برگزاری وبینار ارز دیجیتال

این روزها کمتر کسی است که در مورد بیت‌کوین نشنیده باشد و چیزی از این عبارت نداند. بازار ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از آنها یکی از وسوسه‌کننده‌ترین مباحثی است که افراد به شنیدن در مورد آن علاقه نشان می‌دهند و بسیاری می‌خواهند سر از این بازار و رمزارزها دربیاورند. در اینجا بازار آموزش ارزهای دیجیتال، داغ می‌شود و افراد برای شرکت در دوره‌های مربوط به آن سر و دست می‌شکنند. آمارها حاکی از آن هستند که وبینارهای با موضوع ارزهای دیجیتال از استقبال خوبی برخوردار بوده و بدون نوسان خاصی، در سال گذشته، رشد چشمگیری داشته‌اند.

هم‌مسیر ترندها شو…
وقتشه وبینارت رو برگزار کنی!

ایجاد وبینار

طراحی وب و برنامه‌نویسی

اگر به دنبال موضوعی هستید که از دیدن میزان رشدش در میان وبینارها، سرتان سوت بکشد، نگاهی به وضعیت تعداد وبینارهای با موضوع طراحی وب و برنامه‌نویسی بیندازید. گسترش روز به روز سایت‌ها و علاقه کیب و کارهای مختلف به داشتن وبسایت و همچنین گرایش افراد به کارهای فریلنسری می‌توانند بخشی از دلایل محبوبیت این دست وبینارها باشد. آنچه که شما لازم دارید،  یک فضای کار و لپ تاپ و دانش این کار است تا بتوانید شروع کنید.

در ایسمینار، وبینارهای با موضوع طراحی وب و برنامه‌نویسی، در سال ۱۴۰۰ رشد چشمگیری را تجربه کردند و در حال حاضر می‌توان آنها را جز وبینارهای ترند دانست. بنابراین اگر دانش برنامه‌نویسی دارید و می‌توانید آن را آموزش دهید، در برگزاری وبینار یا کلاس آنلاین، شک نکنید.

مدیریت مالی

به یکی دیگر از موضوعات ترند وبینار می‌رسیم که در سال گذشته فقط رشد و ثبات را تجربه کرده و افت نداشته است. این نشان می‌دهد، مدیریت مالی، موضوعی است که هیچ وقت طرفدارانش را از دست نمی‌دهد و افراد، همیشه نیازمند یادگیری در مورد آن هستند. موضوعاتی مانند گزارش‌نویسی مالی، حسابداری، حقوق و دستمزد، مدیریت اقتصاد خانواده و … به عنوان زیرمجموعه این دسته از وبینارها قرار می‌گیرند.

مهارت‌های یادگیری زبان

برگزاری وبینار زبان انگلیسی

دانستن یک زبان خارجی به ویژه انگلیسی، مساله‌ای است که حتی در خانواده‌ها هم دغدغه مهمی به حساب می‌آید و معمولا والدین، برای یادگیری یک زبان خارجی توسط فرزندشان، برنامه‌ریزی می‌کنند. زبان خارجی، یکی از مهارت‌های ضروری در جامعه به حساب می‌آید و در روند کاریابی، مهاجرت و حتی تحصیل نیز نقشی اساسی دارد. این نیاز جامعه باعث شده تا دوره‌های آموزشی زبان‌های خارجی، روز به روز افزایش پیدا کنند و آمارهای برگزاری وبینار نیز نشان می‌دهند در سال گذشته از دوره‌‎های یادگیری زبان، استقبال خوبی شده است و این دوره‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۰ روند افزایشی داشته‌اند.

هم‌مسیر ترندها شو…
وقتشه وبینارت رو برگزار کنی!

ایجاد وبینار

از وبینارهای پرطرفدار غافل نشوید

موضوعاتی که از آنها نام بردیم، موضوعاتی هستند که با برگزاری وبینار در مورد آنها می‌توانید شرکت‌کنندگان زیادی را جذب کنید؛ با این کارهم درآمد خوبی به دست می‌آورید و هم روی پرسونال برندینگ خود کار می‌کنید. اگر هنوز هم این سوال در ذهن‌تان است که باید در مورد چه موضوعی و چگونه وبینار برگزار کنید، یک بار دیگر این مطلب را بخوانید، سپس صفر تا صد برگزاری وبینار را مطالعه کنید و باز هم در صورت داشتن هر گونه سوال با کارشناسان ایسمینار تماس بگیرید.

اگر تجربه‌ای در زمینه برگزاری وبینار دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما کدام یک از موضوعاتی که از آنها نام بردیم، جذاب‌تر و پرطرفدارتر هستند؟ منتظر دیدگاه‌های شما هستیم.