وبلاگ ایسمینار

داشتن تعامل در وبینار

چگونه بیشترین تعامل در وبینار را داشته باشیم؟

یکی از مفید ترین ویژگی های پلتفرم های برگزاری وبینار و رویدادهای آنلاین قابلیت ارائه بازخورد آنی در حین برگزاری است که مخاطبان می توانند نظرات و سوالات خود را در محیط چت ارسال کنند.

با حضور در وبینارها و سایر رویدادهای آنلاین که به صورت زنده برگزار می شوند امکان پرسش و پاسخ برای همه فراهم است. در حین تدریس و صحبت کردن سخنران در وبینار می توانید سوالات خود را چه به صورت نوشتاری و چه به صورت صوتی مطرح کنید.

با پرسیدن سوالات از سخنران و مشارکت در بحث ها می توانید تجربه خوبی از حضور در وبینار بدست بیاورید و در قبال زمانی که برای حضور در وبینار گذاشته اید ارزشی را دریافت کنید. حضور در وبینار و کارگاه های آنلاین می تواند باعث حذف بسیاری از هزینه های شما همچون هزینه رفت و آمد، هزینه ثبت نام و … شود. همچنین قابلیت برگزاری وبینار ارزشی را برای مخاطبان فراهم می کند که از طریق آن می توانند آزادانه به مطالب با کیفیت دسترسی داشته باشند.

هیچ وقت فرصت پرسیدن سوالات و اعلام نظر در مورد محتوای وبینار را از دست ندهید و از شرایطی که برای افزودن به دانش و دانسته هایتان برای شما فراهم شده است غافل نشوید. اگر تمایل به دریافت جزئیات بیشتر در مورد محصول یا خدمتی دارید و یا می خواهید سخنران علاوه بر مطرح کردن مطالب پایه، مثال هایی کاربردی در مورد موضوع مطرح کند می توانید از طریق پرسیدن سوال به این مهم دست پیدا کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که پرسیدن سوال و بیان نظرات در حین برگزاری وبینار برای همه افرادی که در آن حضور دارند سودمند است. زیرا هم به سخنران کمک می کند تا با بررسی و تجزیه و تحلیل پرسش ها و نظرات بتواند مطالبی اختصاصی را برای وبینار آماده کند که برای مخاطبان مفید واقع شود و هم مخاطبان بیشترین تعامل در وبینار را داشته باشند.

آیا شما از این مزیتی که نرم افزار وبینار در اختیار شما قرار می دهد استفاده می کنید؟

اگر تا به حال فرصت پرسیدن سوالات در وبینار را از خود دریغ کرده اید که دلیل آن می تواند کمرویی یا چیز دیگری باشد حالا وقت آن رسیده که با کمک چند تکنیک تعامل در وبینار که در ادامه توضیح داده ایم شانس خود را برای پرسیدن سوال امتحان کنید و همچنین بتوانید مشارکت و تعامل در وبینار داشته باشید.

از سخنران بخواهید مثالی ذکر کند

از نخستین کارهایی که برای تعامل در وبینار می توانید انجام دهید این است که از سخنران بخواهید در مورد موضوعاتی که صحبت می کند و در حین ارائه توضیحاتی در خصوص مطالب جدید مثال های عملی، مطالعات موردی یا داستان های موفقیت مرتبط با موضوع مورد بحث را نیز مطرح کند. از این طریق دیگر صرفا اطلاعات اولیه و پایه ای در مورد موضوعی را دریافت نمی کنید بلکه با ذکر مثال مطلب تئوری بهتر برای شما مفهوم خواهد شد.

مطالعه موردی در وبینار

از سخنران درباره معیارها بپرسید و بخواهید توضیح بدهد

برای آنکه بهتر متوجه مطالب مطرح شده توسط سخنران شوید می توانید از او بخواهید بیشتر در خصوص معیارها توضیح بدهد.

  • اینکه چگونه موفقیت در حوزه یا بخش خاصی اندازه گیری می شود؟
  • عملکردها چگونه با یکدیگر مقایسه می شوند؟
  • هنگام اجرای برنامه ها بر چه مواردی باید بیشتر تمرکز کرد و در اولویت قرار داد؟ چه بخش هایی را به عنوان اولویت های بعدی در نظر داشت؟

 

از سخنران بخواهید که اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذارد

اگر بخشی از مطالبی که سخنران مطرح می کند مرتبط با حوزه فعالیت شما است از او بخواهید که با ذکر جزئیات بیشتری وبینار را ادامه دهد. ممکن است سخنران بنا به درخواست شما توضیحات بیشتری ارائه دهد یا اینکه از شما بخواهد بحث بیشتر در مورد موضوع مربوطه را پس از پایان وبینار بصورت تلفن، ایمیلی یا به صورت حضوری داشته باشید.

برخی از سخنرانان قبل، در حین یا در پایان وبینار فایل هایی را به عنوان ضمیمه در اختیار شما قرار می دهند که در این فایل ها ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد مطالب مطرح شده در وبینار و مثال ها یا راهکارهای عملی قرار داشته باشد که می توانید با مطالعه آن ها دانش خود را در مورد موضوع مربوطه افزایش دهید.

برای مثال ما چند روز قبل از برگزاری وبینار راهنمای پیاده‌سازی نظام مدیریت دانش در شرکت های ایرانی، جزوه ۱۴ صفحه ای را برای افرادی که در وبینار ثبت نام کرده بودند ارسال کردیم تا از این طریق هم آن ها با مفاهیم پایه ای آشنا شوند و هم آمادگی ذهنی در خصوص مباحثی که مطرح می شود داشته باشند.

 

از سخنران بخواهید بعد از اتمام وبینار با شما در تماس باشد

اگر هدف شما از حضور در وبینار کسب اطلاعات در خصوص محصول یا خدمت خاصی است و تمایل دارید که در ادامه فرایند حضور داشته باشید می توانید از سخنران یا برگزار کنندگان بخواهید با شما در تماس باشند یا دمویی از محصول/خدمت مورد نظر و یا free trial را در اختیارتان قرار دهند.

از طریق پرسیدن سوال، ارسال نظر و نشان دادن علاقه و اشتیاق خود نسبت به موضوع  می توانید خودتان را از دیگران متمایز کنید و سخنران را متقاعد کنید که برقراری تماس با شما بعد از وبینار را در اولویت های بعدی خود قرار دهد. چون متوجه می شود که شما مشتاق یادگیری هستید.

 

در مورد عنوان و تاریخ برگزاری وبینار بعدی بپرسید

اگر ارائه ای برای شما ارزشمند بود و تمایل دارید تا در سایر وبینارهای سخنران مربوطه شرکت نمایید می توانید در خصوص وبینارهای آینده از برگزار کنندگان وبینار سوال کنید. حتی می توانید در خبرنامه وب سایت برگزار کننده وبینار عضو شوید و یا صفحات آنها در شبکه های اجتماعی را دنبال کنید.

عضویت در خبرنامه وبینار

©کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.