وبلاگ ایسمینار

یادگیری در ماه رمضان

ماه رمضان فرصتی برای یادگیری و آموزش

قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در فصل گرما کمی باعث خستگی و بی حوصلگی روزه گیران می شود و همین امر می تواند به عنوان عاملی بازدارنده برای آموزش و یادگیری آن ها به حساب آید.

فرض کنید دوست دارید در دوره ای ثبت نام کنید اما برگزاری کلاس های آن در ماه رمضان باعث می شود که از ثبت نام در آن دوره منصرف شوید. چون رفت و آمد به محل برگزاری دوره باعث خستگی بیشتر شما می شود و انرژی تان را می گیرد.

چه راهی برای کسب دانش در مورد موضوعات مورد علاقه مان وجود دارد بدون آنکه بخواهیم بیش از حد خسته شویم و انرژی صرف کنیم؟

در این نوشته چند روش یادگیری و آموزش آنلاین را با هم مرور می کنیم تا در کنار روزه گرفتن بتوانیم زمانی را هم به آموزش و یادگیری اختصاص بدهیم.

 

روش اول: ثبت نام در وبینار

شاید برای اولین بار است که واژه وبینار را می شنوید. برای اینکه بدانید وبینار چیست یک تعریف از آن ارائه می کنم.

وبینار (Webinar) از عبارت Web-based seminar گرفته شده است و به کلاس، دوره، سمینار یا هر رویداد آنلاینی گفته میشود که در محیط وب و با استفاده از اینترنت بصورت کاملا آنلاین، زنده، تعاملی و دو طرفه در یک زمان معین برگزار میشود.

اگر دوست دارید در مورد وبینار و نحوه برگزاری آن بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنم مقاله وبینار چیست (سمینار آنلاین یا رویداد آنلاین) را مطالعه کنید. در ویدئوی زیر می توانید نمونه محیط وبینار را مشاهده نمایید:

[aparat id=”Y9EFe” width=”۶۵۰″]

یکی از راه هایی که می توانید در ماه رمضان از زمان خود نهایت استفاده را ببرید و کمتر احساس خستگی کنید ثبت نام و شرکت در وبینار است. بدین ترتیب دیگر نیاز نیست برای حضور در دوره های آموزشی مورد علاقه تان به مکان خاصی مراجعه کنید، بلکه با داشتن اینترنت می توانید از خانه، محیط کار، اتوبوس و یا مترو و با استفاده از لپ تاپ یا گوشی موبایل تان در وبینار حضور داشته باشید.

همچنین هزینه شرکت در وبینار به مراتب کمتر از دوره های حضوری است. پس دیگر شما برای حضور در وبینار لازم نیست جایی بروید، کمتر هزینه می کنید، کمتر خسته می شوید و زمان بیشتری را برای خود ذخیره می کنید.

پیشنهاد مطالعه: چرا باید در یک وبینار حضور داشته باشیم؟

 

روش دوم: مشاهده ویدئوی وبینارهای برگزار شده

پیشنهاد بعدی برای استفاده بهتر از زمان در ماه رمضان، مشاهده ویدئوی وبینارهای برگزار شده است.

مثلا ممکن است شما در زمان برگزاری وبینار فرصت حضور در وبینار را نداشته باشید و یا از زمان برگزاری آن وبینار اطلاعی نداشته باشید که در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم ویدئوی وبینارهای برگزار شده را مشاهده نمایید.

چون هر وبینار در حین برگزاری ضبط می شود و بعدا می توانید فیلم آن را مشاهده نمایید. البته پیشنهاد ما این است که اگر می توانید در وبینار حضور داشته باشید چون زمانی که مدرس در حال صحبت کردن است می توانید سوالات خود را بپرسید.

در این شرایط باز هم نیازی به حضور در جایی ندارید و در نتیجه می توانید زمانی را که می خواهید صرف رفت و آمد به محل برگزاری دوره آموزشی کنید می توانید از خانه خود ویدئوی وبینارها را مشاهده نمایید.

پس در ماه رمضان تا میتوانید فیلم های آموزشی ببیندید این کار نه تنها باعث تداوم آموزش و یادگیری شما در موضوعات مختلف می شود بلکه باعث می شود گذر زمان را کمتر احساس کنید.

همین الان می توانید ویدئوی وبینار شناخت توانایی ها و مدیریت آن در سازمان را به رایگان مشاهده نمایید.

ویدئوی وبینار شناخت توانایی

 

روش سوم: گوش دادن به پادکست های آموزشی

بسیاری از وب سایت های آموزشی و یا سخنرانان به صورت روزانه یا هفتگی پادکست های آموزشی را در کانال یا گروه خود در تلگرام و یا وب‌سایتشان منتشر می کنند، برخی از این پادکست ها رایگان هستند و برای تهیه مابقی پادکست ها بایستی هزینه ای را پرداخت کنید.

پادکست آموزشی

زمانی که در حال بازگشت از محل کار یا دانشگاه هستید، یا در حال رانندگی هستید می توانید به پادکست های آموزشی گوش بدهید.