وبلاگ ایسمینار

گزارش مدیریت و برگزاری وبینار

اولین گزارش سالانه بازار مدیریت و برگزاری وبینار در ایران منتشر شد

ایسمینار به عنوان اولین و تنها پلتفرم تخصصی مدیریت و فروش وبینار (سمینار، رویداد و کلاس آنلاین) به منظور پایش اکوسیستم آموزش وبیناری کشور تصمیم به جمع آوری داده های مربوط به وبینار در سال گذشته گرفت. حاصل این بررسی اولین نسخه فارسی و کاملا تالیفی بازار مدیریت و برگزاری وبینار سال۱۳۹۷ در ایران است.

هدف ما از تهیه و انتشار این گزارش در وهله اول، ارائه اطلاعات مفید و استاندارد برای علاقه مندان به برگزاری وبینار و رویدادهای آنلاین در ایران و کشورهای فارسی زبان بوده و در وهله دوم، اشاعه فرهنگ برگزاری وبینار و استفاده از این ابزار مهم آموزشی-تجاری برای برقراری عدالت آموزشی، حذف محدودیت های جغرافیایی و زمانی برای کسب و کارها و اشخاص، است.

امیدواریم این گزارش گام مثبتی برای توسعه و گسترش بازار مدیریت و برگزاری وبینار در ایران باشد. بی صبرانه منتظر نظرات ارزشمند و راه گشای شما عزیزان هستیم تا بتوانیم هر سال گزارش های جامع و کاربردی را ارائه دهیم.

در این جا به ارائه برخی از نتایج این گزارش می پردازیم. در صورت تمایل می توانید در انتهای مقاله گزارش کامل را نیز به صورت رایگان دریافت کنید.

پرچم داران وبینار

از آنجایی که فعالان حوزه های استارتاپی و فناوری اطلاعات در استفاده از فناوری های نوین پیشرو هستند، بیشترین تعداد وبینارها را هم برگزار کرده اند. پس از آن حوزه های مالی، بازاریابی و توسعه فردی بیشترین تعداد وبینار برگزار شده را دارند. در سایر حوزه ها نیز شاهد روند رو به رشد در برگزاری وبینار از ابتدا تا انتهای سال هستیم.

موضوعات وبینار

شلوغ ترین روزهای وبیناری در هفته

اغلب برگزار کنندگان وبینار روزهای میانی و پایانی هفته را برای برگزاری وبینار انتخاب می کنند به طوری که در مجموع ۳۷% از وبینارها در روزهای پنج شنبه و چهارشنبه برگزار می شوند اما الزاما از دیدگاه مخاطبان این زمانها برای شرکت در وبینار مناسب نیستند.

روزهای برگزاری وبینارتوزیع جمعیتی کاربران وبینار

از آنجایی که به آمار کاربران در سایر پلتفرم ها دسترسی نداشتیم در این بخش تنها به داده های کاربران ایسمینار بسنده کردیم. بر اساس بررسی ها مشخص شد در سال گذشته به ترتیب استان های تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی و فارس دارای بیشترین تعداد کاربر در ایسمینار هستند.

پراکندگی جغرافیایی کاربران

نسبت جنسیتی کاربران وبینار

باز هم با توجه به اینکه به آمار کاربران در سایر پلتفرم ها دسترسی نداشتیم در این بخش داده های کاربران ایسمینار مورد بررسی قرار گرفته است. ۷۴ درصد از شرکت کنند‌گان در وبینارها را آقایان و ۲۶ درصد را خانم ها تشکیل داده اند.

جنسیت شرکت کنندگان در وبینار

برای مطالعه کامل گزارش می توانید گزارش سالانه بازار مدیریت و برگزاری وبینار سال ۹۷ در ایران را به صورت رایگان دانلود کنید.

دانلود اولین گزارش سالانه مدیریت و برگزاری وبینار

در انتها از همه اعضای تیم ایسمینار برای جمع آوری و تحلیل داده های این گزارش و از مجموعه اینفوگرام برای طراحی چشم نوازشان بسیار سپاسگزاریم ?

لطفا شما هم این گزارش را به اشتراک بگذارید تا افرادی بیشتری بتوانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.