وبلاگ ایسمینار

با کلاس حرف زدن

چگونه باکلاس صحبت کنیم؟ چک لیست ۲۲ قدمی + لیست کلمات مورد نیاز!

چگونه باکلاس صحبت کنیم؟

انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است و نیاز به برقراری رابطه دارد. نحوه برقراری ارتباط بشر از اوایل حیاتش بر روی زمین تا به امروز تغییرات زیادی داشته است. زبان به‌عنوان اصلی‌ترین ابزار ایجاد ارتباط هزاران سال است که در اختیار انسان قرار دارد. صحبت کردن و تعامل کلامی نقش بسیار مؤثری در زندگی روزمره و یا حتی زندگی حرفه‌ای دارد؛ اما صحبت کردن مدل‌های خاصی دارد که همه انواعش تأثیرگذار نیست. بسیاری از ما به دنبال راهی هستیم که نشان دهد چگونه باکلاس صحبت کنیم؟ قطعاً باکلاس صحبت کردن قواعد خودش را دارد و یک مهارت است. این مهارت آموختنی است و به شما کمک خواهیم کرد تا در شیوه صحبت کردن خود تغییرات مثبتی ایجاد کنید.

برای خوب صحبت کردن نیازی به تقلید نیست، کافی ست به برخی جزییات بیشتر اهمیت بدهیم و با تغییر و جایگزینی بعضی واژه‌ها شیوه صحبت کردن خود را بهبود بخشیم. دایره لغات ما با توجه به سطح تحصیلات و سوادمان متفاوت است اما آیا از تمام واژگانی که می‌دانیم هرروز استفاده می‌کنیم؟ مسلماً نه. ما حدوداً از بیست درصد واژگانی که می‌دانیم استفاده می‌کنیم. پس باکلاس حرف زدن به معنای کاربرد لغات و واژگان غریب و ناشناس نیست. اینکه ما به‌گونه‌ای صحبت کنیم که مخاطبمان حتی یک کلمه از آن را متوجه نشود و در اصطلاح قلمبه و سلمبه حرف بزنیم هنر نکرده‌ایم. هنر آن است که در کمال سادگی و احترام، بسیار فصیح و بلیغ صحبت کنیم تا منظورمان به‌درستی منتقل شود و از طرفی سخنمان در روح و جان مخاطب اثر کند.

توجه و تمرکز بر بخش‌ها مختلف مکالمه

داشتن روابط باکیفیت منجر به افزایش کیفیت زندگی خواهد شد. لحن و نوع بیان در حفظ روابط نقش مهمی را ایفا می‌کند. زبان جادو می‌کند. این معجزه همیشه همراه را اگر به‌درستی پرورش دهیم از نعمات بی‌حدوحصرش بهره‌مند خواهیم شد. معمولاً به‌رسم عادت از یک مجموعه واژگانی در صحبت‌های هرروزه خود استفاده می‌کنیم که بد نیست اگر این عادت را بشکنیم و سعی کنیم واژگان بیشتر و بهتری را در بیان خود به کار ببریم. برای اینکه بدانیم چگونه باکلاس صحبت کنیم، نیاز به آموختن نکاتی داریم که این مهارت را در ما تقویت کنند.

ابتدا بهتر است روابط و ارتباط کلامی خود را دسته بندی کنیم. قطعاً هر مکالمه‌ای از بخش‌های مختلفی چون سلام و احوالپرسی، معارفه، تشکر و … تشکیل شده است برای هر کدام از این بخش‌ها کلمات و عباراتی وجود دارد که کاربرد آن‌ها در گفت و گوی روزانه می‌تواند بر با کلاس صحبت کردن ما تأثیر گذار باشد.

کلمات محترمانه

آنچه بیش از هر چیز در مکالمه و ارتباط باید رعابت بشود مقوله احترام است. احترام در کلام می‌تواند مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. برای این منظور قطعاً لیستی از کلمات محترمانه می‌توان جمع آوری کرد که کاربرد هر یک از آن‌ها در گفت و گو منعکس کننده احترامی است که برای طرف گفتگوی خود قائل هستیم. استفاده از کلماتی چون لذتبخش، شگفت انگیز، الهام بخش، مشتاق و … به جای عبارات معمولی به کلی می‌تواند بر گفت و گوی ما تأثیر بگذارد. جهت آشنایی بیشتر با این کلمات و چگونگی محترمانه صحبت کردن به مقاله” لیست کلمات محترمانه ” مراجعه کنید.

فن بیان در احوالپرسی

همچنین برای شروع احوالپرسی نیز نیاز به این داریم که در این بخش از گفت و گوی خود تنوع بدهیم و کمی متفاوت‌تر و شکیل‌تر از همیشه شروع به احوالپرسی کنیم. از آنجایی که احوالپرسی در ابتدای گفت و گو اتفاق می افتد، می‌تواند از همان اول سبک باکلاس صحبت کردن شما را نشان دهد. همچنین با احوالپرسی محترمانه و صمیمانه امواج مثبتی را به سمت مخاطب خود روانه می‌کنید. فرض کنید به جای پرسش همیشگی و ساده خوب هستید؟ یا حالتان چطور است؟ از عباراتی چون همه چیز بر وفق مراد است؟ یا امروز روز خوبی را گذراندید و سایر عبارات استفاده کنید. جهت ارتقای ارتباط کلامی خود در زمینه احوال پرسی مطالعه” فن بیان در احوالپرسی ” را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

با وبینارهای توسعه فردی مهارت‌هات رو ارتقا بده.
یادگیری مهارت های فردی

با چه کلماتی تشکر کنیم

یکی دیگر از مباحث مهم در سخن گفتن مبحث تشکر کردن است. در هر گفت و گویی چه رسمی و چه غیر رسمی فرصتی فراهم می‌شود که شما باید تشکر کرده و از عباراتی استفاده کنید که مراتب سپاس گزاری شما را نشان دهد. کلمات و حملات فوق العاده ای در ادبیات ما وجود دارد که با کمی تمرین می‌توانید آن‌ها را جایگزین عبارات همیشگی و معمول کنید و از صحبت کردن لذت ببرید و دیگران نیز از هم صحبتی با شما مشعوف شوند. عباراتی چون، لطف شما پایدار، از محبت شما سپاس گزارم و … همراه با اصولی که در قدردانی کردن به آن نیاز دارید به طور مفصل در مقاله ” کلمات محترمانه برای تشکر” قرار دارد. پس از مطالعه این مطلب و شرکت در وبینار اعتماد به نفس حتماً تغییراتی محسوس در ادبیات خود و طرز صحبت کردنتان را شاهد خواهید بود.

۲۲ گام تا باکلاس حرف زدن

حرف زدن اصولی

داشتن روابط باکیفیت منجر به افزایش کیفیت زندگی و توسعه فردی خواهد شد. لحن و نوع بیان در حفظ روابط نقش مهمی را ایفا می‌کند. زبان جادو می‌کند. این معجزه همیشه همراه را اگر به‌درستی پرورش دهیم از نعمات بی‌حدوحصرش بهره‌مند خواهیم شد. معمولاً به‌رسم عادت از یک مجموعه واژگانی در صحبت‌های هرروزه خود استفاده می‌کنیم که بد نیست اگر این عادت را بشکنیم و سعی کنیم واژگان بیشتر و بهتری را در بیان خود به کار ببریم. برای اینکه بدانیم چگونه باکلاس صحبت کنیم، نیاز به آموختن نکاتی داریم که این مهارت را در ما تقویت کنند.

  • تنظیم صدا:  تن صدا را کنترل کنید. پیش از صحبت فاصله خود تا مخاطب و محیطی که در آن قرار دارید را بسنجید. نه خیلی بلند صحبت کنید که گوش دیگران زنگ بزند و نه خیلی آرام که اصلاً متوجه کلام شما نشوند.
  • تنظیم سرعت: سرعت بیان کلمات در باکلاس حرف زدن مؤثر است. اگر خیلی آرام و کند صحبت کنیم قطعاً موجب خستگی مخاطب خواهیم شد و اگر تند و بدون مکث حرف بزنیم فرصت فهم سخن را از طرف مقابل خود گرفته‌ایم. تنظیم سرعت ادای کلمات به‌اندازه تنظیم بلندی صدا در باکلاس حرف زدن مؤثر است.
  • مهر در کلام: از ابراز مهرتان دربیانتان جلوگیری نکنید. مهربانی جادوی کلام را دو صدچندان می‌کند. در هر شرایط و با هرکسی که در حال مکالمه هستید لحن مهربان را فراموش نکنید. هیچ‌کس تابه‌حال شخص باکلاسی را ندیده که پرخاشگرانه یا تند صحبت کند.
  • تلفظ صحیح واژگان: افراد زیادی را دیده‌ایم که به‌ظاهر بسیار باکلاس به نظر می‌رسند اما زمانی که شروع به صحبت می‌کنند نظرمان نسبت به سطح کلاسشان تغییر می‌کند زیرا تلفظ غلط کلمات در جملاتشان بیداد می‌کند. تلفظ صحیح هر کلمه را بیاموزیم و بارها تمرین کنیم تا خوب یاد بگیریم. یک آدم باکلاس قفل را قلف تلفظ نمی‌کند. این مدل غلط‌ها بر روی کلاس صحبتمان خراش می‌کشند.
    همچنین بخوانید :  مهارت های ضروری برای موفقیت| تا دیر نشده یاد بگیرید
  • بیان منسجم و یکپارچه: حتماً می‌دانید هم‌صحبتی باکسانی که هنگام صحبت هزار و یک داستان تعریف می‌کنند و درنهایت سروته گفتارشان معلوم نیست چه عذاب بزرگی است. برای باکلاس صحبت کردن باید منسجم صحبت کنید. یک موضوع را شروع و خاتمه دهید و از دل آن موضوعات دیگری بیرون نکشید. اگر ذکر مثال جهت فهم بیشتر باشد مانعی ندارد البته باید مختصر و مفید بیان‌شده و پس‌ازآن سریع به اصل موضوع برگردید.
  • موقعیت‌شناسی: نوع گفت‌وگو و شخصی که با آن صحبت می‌کنیم در بیان ما تأثیر بسیار زیادی دارد. برای مثال در محیط‌های رسمی نیازمند استفاده از ادبیات خاصی هستیم که در جمع‌های دوستانه یا خانوادگی لزومی ندارد از آن استفاده کنیم. حتی اینکه فردی را برای بار اول ملاقات می‌کنیم یا پیش‌تر نسبت به او آشنایی داشته‌ایم نیز در نوع کلمات و عباراتی که به کار می‌بریم بسیار مؤثر است.
  • شروع گفت‌وگو: برای دانستن اینکه چگونه باکلاس صحبت کنیم باید شروع خوبی داشته باشیم. افرادی که دارای هوش هیجانی بالا هستند نوع سلام و احوالپرسی کردن و به کار بردن عباراتی چون مشتاق دیدار، از ملاقاتتون خوش وقتم یا از اینکه فرصت دیدارتون مهیا شد خیلی خوشحالم و … برای شروع یک مکالمه استفاده می کنند.
  • در سپاس‌گزاری خلاق باشید: ممنونم، مرسی زیادی ساده و رایج است. واژگان بسیاری در ادبیات فارسی وجود دارد که می‌توانید جایگزین کنید. همچون: سپاس‌گزارم، از لطف شما متشکرم، لطف دارید، پاینده باشید، بزرگوارید و …
  • استفاده از کلمات بد ممنوع: افراد باکلاس زبان خود را به واژه‌های زشت آلوده نکرده و در هر حالتی عفت کلام را حفظ می‌کنند. برای اینکه بدانید چگونه باکلاس صحبت کنیم باید مهارت کنترل خشم را نیز در خود پرورش دهید. عصبانیت مجوزی برای ادای کلمات نا محترمانه نیست.کلمات باکلاس در حرف زدن
  • پایان خوش: به همان میزان که شروع یک مکالمه اهمیت دارد به پایان بردن آن نیز مهم است. در این شرایط از کلماتی استفاده کنید که خداحافظی شما را ماندگارتر و دل‌نشین‌تر کند. از واژگانی چون مرحمت عالی زیاد، دیدار با شما سعادت بزرگی بود، از وقتی‌که در اختیار بنده گذاشتید متشکرم، به امید دیدار مجدد، از هم‌صحبتی با شما لذت بردم و … استفاده کنید.
  • مثبت حرف بزنید: در باکلاس صحبت کردن جایی برای غیبت و بدگویی از دیگران وجود ندارد. از اینکه درباره نکات منفی شخصیتی و ظاهری دیگران صحبت کنید بر حذر باشید. گفت‌وگوی مثبت و مؤثری را بسازید.
  • از مکمل‌های سخن استفاده کنید: ضرب‌المثل و شعر بیاموزید. استفاده کردن از این دو در لابه‌لای کلامتان تأثیر سخن شما را بیشتر و بیانتان را زیباتر می‌کند. البته پیش از هر چیز یاد بگیرید که هر ضرب‌المثل یا شعر را در جای خود به کار ببرید. در غیر این صورت نه‌تنها باکلاس صحبت نکرده‌اید بلکه اسباب خنده و شوخی دیگران را فراهم آورده‌اید.
  • محترمانه بپیچانید: اگر دوست ندارید به سؤالی پاسخ ندهید آن را بی‌جواب نگذارید اما پاسخ محترمانه‌ای در آستین داشته باشید. برای مثال اگر کسی از میزان درآمدتان سؤال کرد، بگویید راضی هستم شکر، به حد کفایت درآمد دارم و … و هرگز خودتان از میزان درآمد دیگران سؤال نکنید. به‌طورکلی سؤالات شخصی پرسیدن ممکن است طرف مقابل را در معذوریت قرار بدهد و این‌یکی از نبایدهای باکلاس صحبت کردن است.
  • آگاهی و شناخت: پیش از هر چیز لازم است نسبت به نوع بیان خودتان به یک آگاهی درونی برسید؛ یعنی بیان و طرز صحبت خودتان را بسنجید و به آن امتیازدهید در این امتیازدهی نیز با خودتان صادق باشید. این کسب آگاهی در ارتقای فن بیان بسیار مؤثر است.
  • لیست کلمات شیک: برای اینکه بدانیم چگونه باکلاس صحبت کنیم باید به دنبال جملات مؤدبانه برای گفتگو و یا کلمات باکلاس در حرف زدن بگردیم. کلمات شیک و با کلاس فارسی کم نیستند و به‌راحتی و با صرف وقت جهت مطالعه و یادگیری، می‌توانیم لذت جملات لفظ قلم حرف زدن و بیان باکلاس را تجربه کنیم.
  • خودتان باشید: ادای باکلاس‌ها را درنیاورید وقتی می‌توانید خودتان باکلاس باشید. در باکلاس حرف زدن تظاهر کاملاً نمایان می‌شود و نتیجه معکوس می‌دهد. کسی که باکلاس حرف میزند به تمام کلماتی که به کار می‌برد ایمان دارد و چون دانش‌آموزی مدرسه‌ای فقط کلماتی را از بر نمی‌خواند.
    همچنین بخوانید :  ۱۷ تمپلیت "برنامه ریزی" چگونه خیییییییلی ساده برنامه ریزی کنیم؟!
  • مطالعه: نمی‌دانم چه سری است که برای هر قدمی که می‌خواهیم برداریم باید مطالعه کنیم. درواقع قدم مهم جهت ارتقا و پیشرفت در هر زمینه است مطالعه است در مقاله چگونه باکلاس صحبت کنیم هم نباید از مطالعه غافل شویم. این مطالعه می‌تواند لیست کلمات با کلاس و لفظ قلم حرف زدن یا لیست کلمات شیک فارسی باشد و یا می‌تواند مطالعه در حوزه‌های گسترده‌تر باشد. آدم‌هایی که باکلاس حرف می‌زنند نسبت به موضوع صحبت اطلاعات و آگاهی کامل یا نسبی دارند و این به جذابیت کلامشان اضافه می‌کند. هرچه بیشتر بدانید و مطالعه بیشتری داشته باشید به باکلاس صحبت کردن خودتان کمک بیشتری کرده‌اید.کلمات مودبانه برای گفتگو
  • واژگان بیگانه به مقدار لازم: گاهی پیش می‌آید که در صحبت ناچار به استفاده از کلمات انگلیسی می‌شویم؛ اما گاهی برخی افراد به‌عمد به‌جای استفاده از عبارات فارسی از جایگزین‌های بیگانه استفاده می‌کنند. این زیاده‌روی نه‌تنها شما را باکلاس نمی‌کند بلکه در نظر دیگران بیشتر یک آدم خود گم‌کرده و نابالغ جلوه می‌کنید. تا وقتی معنای فارسی یک واژه کاملاً قابل‌فهم، رایج و پرکاربرد است نیازی به استفاده از مترادف انگلیسی آن نیست. برای مثال واژه باشگاه کاملاً جاافتاده و رایج است اگر به‌جای آن از جیم (gym) استفاده کنیم دچار خطا شده‌ایم. از آن‌طرف اگر در صحبت به‌جای کامپیوتر از رایانه استفاده کنیم کمی نامأنوس است زیرا کامپیوتر پرکاربردتر از معنای فارسی آن است.
  • مغرور نباشید: برخی از افراد فکر می‌کنند برای باکلاس بودن باید خود را تافته جدا بافته بدانند درصورتی‌که این طرز فکر کاملاً اشتباه است. در مکالمه خود نگاه از بالا به پایین نداشته باشید. به افراد به دلیل انسان بودنشان احترام بگذارید و نه شغل و مرتبه‌ای که نسبت به شما دارند. غرور نه‌تنها شما را باکلاس جلوه نمی‌دهد بلکه باعث کاهش روابط اجتماعی‌تان خواهد شد.
  • مخاطب شناسی: برای باکلاس صحبت کردن اول مخاطب خود را بشناسید. کلمات و عباراتی که برای افراد مختلف به کار می‌برید با یکدیگر متفاوت است. اینکه مخاطب شما فردی بزرگ‌سال است یا کودک، شخصی تحصیل‌کرده است یا معمولی، پزشک است یا بازاری و … در تمام این موارد نوع کلماتی که به کار می‌برید متفاوت است و باید از عبارات مناسب استفاده کنید.
  • مهربان باشید: از عبارات محبت‌آمیز برای صدا کردن افراد استفاده کنید. عباراتی همچون جانم، عزیز، بزرگوار، محترم و …
  • دستور زبان بیاموزید: به کسانی که به دنبال پاسخی برای سؤال چگونه باکلاس صحبت کنیم هستند، توصیه می‌کنیم که دستور زبان فارسی را دوباره مرور کنید. صفات، قید، مصدر و … را خوب بشناسید و نحوه استفاده هرکدام را یاد بگیرید. استفاده از دستور زبان صحیح به ارتقای فن بیان شما کمک می‌کند.

از کلمات تشکرآمیز زیاد در مکالمات خود استفاده کنید زیرا قدرشناسی شما را می‌رساند و برای مخاطبتان بسیار قابل احترام و ستایش خواهد بود.

همچنین بخوانید :  عوامل تعیین کننده ارزش استارتاپها در ارزشگذاری

لیستی از عبارات باکلاس و لفظ قلم

در اینجا لیستی از کلمات و عبارات باکلاس که به‌راحتی می‌توانند جایگزین عبارات ساده و معمولی پیشین شوند برای کسانی که به دنبال پاسخ به سؤال چگونه باکلاس صحبت کنیم هستند، ارائه می‌کنیم. این عبارات در گفتارهای روزمره بسیار استفاده می‌شود و می‌توانید با کمک آن‌ها زیباتر سخن بگویید. با کمک لیست جملات شیک زیر می‌توانیم عبارات همیشگی را جایگزین عبارات بهتر و زیباتر کنیم.

ما به دنبال باکلاس صحبت کردن هستیم تا با استفاده ازنفوذ کلاممان بتوانیم دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم. بخصوص اگر قرار است آموزش یا مشاوره به شخص دیگری بدهیم اهمیت نفوذ کلام بیشتر به چشم می‌آید.

مرسی، خیلی ممنون سپاس‌گزارم، متشکرم
خدا بد نده خدا سلامتی بده، تنتون سلامت
درگیرم، گرفتارم در یک فرصت مناسب خدمت می‌رسم
سراغتو می‌گرفتم جویای احوالتون بودم
خسته نباشی شاد و پرانرژی باشید
ببخشید مزاحمتون شدم از وقتی‌که در اختیارم گذاشتید سپاس‌گزارم
قابل نداره پیشکشی از طرف من برای شما
صاحبش قابل داره برازنده شماست
بد نیستم خوب و عالی هستم خدارو شکر
زشته قشنگ نیست
به کارم نمیاد مناسب من نیست
دخالت نکنید اجازه بدهید تنهایی این کار را انجام می‌دهم
خوشم نمیاد با سلیقه من جود نیست، نمی‌پسندم
فهمیدی متوجه شدید
حرفم تموم شد عرایضم تمام شد
بگو بفرمائید
خداحافظ خدا نگهدار، به امید دیدار
گرونه مقرون به صرفه نیست
نمی دونم اطلاعی ندارم
ازت ناراحتم از شما دلگیرم و گلایه دارم
چیکار می تونم براتون بکنم؟ چه کمکی از من ساخته س؟
یه چیزی شده یک مشکلی هست
اون ایشان
شب خیر شب خوش
خجالتم ندید من را شرمنده می‌کنید

سایت وبینار

برخی سوالات رایج

برای شروع احوالپرسی نیاز به این داریم که در این بخش از گفت و گوی خود تنوع بدهیم و کمی متفاوت‌تر و شکیل‌تر از همیشه شروع به احوالپرسی کنیم. از آنجایی که احوالپرسی در ابتدای گفت و گو اتفاق می افتد، می‌تواند از همان اول سبک باکلاس صحبت کردن شما را نشان دهد. همچنین با احوالپرسی محترمانه و صمیمانه امواج مثبتی را به سمت مخاطب خود روانه می‌کنید.

کلمات و جملات فوق العاده ای در ادبیات ما وجود دارد که با کمی تمرین می‌توانید آن‌ها را جایگزین عبارات همیشگی و معمول کنید و از صحبت کردن لذت ببرید و دیگران نیز از هم صحبتی با شما مشعوف شوند. عباراتی چون، لطف شما پایدار، از محبت شما سپاس گزارم و …

  • تنظیم صدا
  • تنظیم سرعت
  • مثبت حرف زدن
    و ...

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 521
دوست نداشتم: 315
میانگین امتیازات: 1.65

17 دیدگاه در “چگونه باکلاس صحبت کنیم؟ چک لیست ۲۲ قدمی + لیست کلمات مورد نیاز!

سلام وقتتون بخیر
چگونه با کلاس حرف بزنیم ؟

سلام دوست عزیز
برای خوب صحبت کردن نیازی به تقلید نیست، کافی ست به برخی جزییات بیشتر اهمیت بدهیم و با تغییر و جایگزینی بعضی واژه‌ها شیوه صحبت کردن خود را بهبود بخشیم. برای مثال میتوانیم از کلماتی چون :
سپاس‌گزارم
متشکرم
جویای احوالتون بودم
عرایضم تمام شد
شب خوش
و …

سلام روزتون بخیر
چگونه باکلاس حرف بزنیم ؟

سلام دوست عزیز
برای خوب صحبت کردن نیازی به تقلید نیست، کافی ست به برخی جزییات بیشتر اهمیت بدهیم و با تغییر و جایگزینی بعضی واژه‌ها شیوه صحبت کردن خود را بهبود بخشیم. برای مثال میتوانیم از کلماتی چون :
سپاس‌گزارم
متشکرم
جویای احوالتون بودم
عرایضم تمام شد
شب خوش
و …

سلام
چگونه با کلاس صحبت کنیم ؟

سلام دوست عزیز
برای خوب صحبت کردن نیازی به تقلید نیست، کافی ست به برخی جزییات بیشتر اهمیت بدهیم و با تغییر و جایگزینی بعضی واژه‌ها شیوه صحبت کردن خود را بهبود بخشیم. برای مثال میتوانیم از کلماتی چون :
سپاس‌گزارم
متشکرم
جویای احوالتون بودم
عرایضم تمام شد
شب خوش
و …

سلام وقتتون بخیر
چطور با کلاس صحبت کنیم ؟

سلام دوست عزیز
برای خوب صحبت کردن نیازی به تقلید نیست، کافی ست به برخی جزییات بیشتر اهمیت بدهیم و با تغییر و جایگزینی بعضی واژه‌ها شیوه صحبت کردن خود را بهبود بخشیم. برای مثال میتوانیم از کلماتی چون :
سپاس‌گزارم
متشکرم
جویای احوالتون بودم
عرایضم تمام شد
شب خوش
و …

چطور باکلاس حرف بزنیم ؟

سلام دوست عزیز
برای خوب صحبت کردن نیازی به تقلید نیست، کافی ست به برخی جزییات بیشتر اهمیت بدهیم و با تغییر و جایگزینی بعضی واژه‌ها شیوه صحبت کردن خود را بهبود بخشیم. برای مثال میتوانیم از کلماتی چون :
سپاس‌گزارم
متشکرم
جویای احوالتون بودم
عرایضم تمام شد
شب خوش
و …

سلام روزتون بخیر
چطور با کلاس حرف بزنیم ؟

سلام دوست عزیز
برای خوب صحبت کردن نیازی به تقلید نیست، کافی ست به برخی جزییات بیشتر اهمیت بدهیم و با تغییر و جایگزینی بعضی واژه‌ها شیوه صحبت کردن خود را بهبود بخشیم. برای مثال میتوانیم از کلماتی چون :
سپاس‌گزارم
متشکرم
جویای احوالتون بودم
عرایضم تمام شد
شب خوش
و …

سلام روزتون بخیر
چجوری با کلاس حرف بزنیم ؟

سلام دوست عزیز
برای خوب صحبت کردن نیازی به تقلید نیست، کافی ست به برخی جزییات بیشتر اهمیت بدهیم و با تغییر و جایگزینی بعضی واژه‌ها شیوه صحبت کردن خود را بهبود بخشیم. برای مثال میتوانیم از کلماتی چون :
سپاس‌گزارم
متشکرم
جویای احوالتون بودم
عرایضم تمام شد
شب خوش
و …

داش ایول خیلی باجال بید.
از انشا ها خوب بمویسین همیشه
یکسره باس مینوشتیم علم بیتر اس تا سروت…
چه میدونم تعتیلات خود را چطوریا گزروندید…
والا بقران .این انشا ۲۰بود نمرش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.