وبلاگ ایسمینار

برگزاری وبینار

چرا بهتره وبینار برگزار کنیم؟

بسیاری از موسسات آموزشی که پیشتر تنها در حوزه برگزاری دوره های آموزشی و سمینارهای حضوری فعالیت می کردند وارد حوزه آموزش آنلاین شده اند. با پیشرفت تکنولوژی و روش های آموزش و تغییر سبک زندگی افراد، سازمان ها و موسسات به ناچار به سمت برگزاری وبینار و دوره های آموزشی آنلاین رفته اند.

اما چرا بسیاری از موسسات آموزشی و سخنرانان در حال برگزاری وبینار هستند و یا می خواهند وارد حوزه آموزش آنلاین و وبینار شوند؟ برگزاری وبینار آنلاین چه مزایایی می تواند برای آنها داشته باشد؟

در این مقاله دلایل اصلی برگزاری وبینار را با یکدیگر بررسی می کنیم.

دلایل برگزاری وبینار

برخی از دلایل و مزایای برگزاری وبینار عبارتند از:

برای برگزاری وبینار با کمبود جا مواجه نیستید

اگر شما هم برای برگزاری دوره های آموزشی تان با کمبود فضا و محیط مواجه هستید، برگزاری وبینار می تواند راه حل مناسبی باشد. افرادی که در وبینار ثبت نام میکنند برای شرکت در آن نیاز نیست به جایی بروند و به شرط داشتن اینترنت می توانند از هر جایی در وبینار حاضر شوند. دیگر لازم نیست به خاطر نداشتن کلاس خالی یا فضای کافی برای برگزاری دوره های تان، از برگزاری رویدادهای جدید صرف نظر کنید.

اگر می خواهید در مورد چگونگی شرکت در وبینار بیشتر بدانید می توانید راهنمای حضور در وبینار را که در سایت قرار داده ایم مطالعه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: چک لیست وبینار

 

صرفه جویی در هزینه های برگزاری رویداد

با برگزاری وبینار دیگر هزینه ای برای اجاره سالن کنفرانس نمی پردازید. شما خیلی بهتر از ما می دانید که هزینه اجاره ساعتی یا روزانه یک سالن کنفرانس یا یک کلاس چقدر است. هزینه های استفاده از محیط برگزاری وبینار به مراتب بسیار پایین از هزینه های اجاره یک سالن کنفرانس معمولی میباشد.

البته لازم به ذکر است که دسترسی به برخی از نرم افزارهای برگزاری وبینار، رایگان می باشد و نیازی نیست هزینه ای را برای استفاده از این نرم افزارها پرداخت کنید. البته هر یک از این نرم افزارها می توانند محدودیتی در تعداد ساعت استفاده از نرم افزار و یا تعداد کاربران آنلاین داشته باشند.

هزینه های کمتر برگزاری وبینار

اما یک خبر خوب برای شما که در حال مطالعه این مقاله هستید داریم و خبر خوب این است که شما می توانید وبینار خود را در سایت ایسمینار ایجاد کنید و هم از سیستم ثبت نام و مدیریت رویداد ما و هم از امکانات بسته وبینار استفاده کنید که در این صورت بدون پرداخت هیچ هزینه ای برای نرم افزار، می توانید به برگزاری وبینارتان بپردازید.

برگزاری وبینار

یکی دیگر از هزینه هایی که با برگزاری وبینار به صورت کلی حذف و از بین می رود هزینه های پذیرایی از شرکت کنندگان است. می توان گفت یکی از دغدغه های برگزارکنندگان رویدادهای حضوری کاهش هزینه های پذیرایی (میان وعده یا ناهار) می باشد که با برگزاری وبینار دیگر نیازی به پرداخت این هزینه نیست.

 

دسترس پذیری بیشتر به مخاطبان

از طریق برگزاری وبینار می توانید به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید که این افراد می توانند در شهرها و کشورهای مختلفی باشند. برای جذب مخاطبان بیشتر با محدودیت جغرافیایی مواجه نیستید.

اکثر مواقع موسسات آموزشی با تماس می گیرند و می گویند که بدلیل درخواست برخی از مخاطبانشان که در شهرهای مختلف هستند تصمیم به برگزاری وبینار گرفته اند. احتمالا برای شما هم پیش آمده که مخاطبانتان که در نقاط مختلف کشور هستند از شما تقاضای برگزاری وبینار و سمینارهای آنلاین را داشته باشند چون امکان حضور در رویدادهای حضوری تان را ندارند.

مخاطبان بیشتر با برگزاری وبینار

مثلا صندوق نوآوری و شکوفایی خدمت پیمانکاری اجرای وبینار را از ما دریافت و برای شرکت های دانش بنیانی که در شهرهای مختلف ایران مشغول به فعالیت هستند وبینارهایی را برگزار می کند چون آن ها امکان حضور در رویدادهای آموزشی که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی در تهران برگزار می شوند را ندارند.

پیشنهاد مطالعه: راه های برگزاری یک وبینار ناموفق

©کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.