وبلاگ ایسمینار

بازاریابی محتوا وبینار

وبینار ؛ ابزار بازاریابی محتوایی

وبینارها یک راه عالی برای تعامل و آموزش به مخاطبانتان هستند و اگر به درستی وبینارها را برگزار کنید، می توانند مجموعه مشتریان فعلی تان را افزایش دهند. با به کارگیری چند اصول اولیه و مفاهیم ساده، می توانید وبینارتان را به یک ابزار قدرتمند بازاریابی محتوا تبدیل کنید:

۱- مطمئن باشید که همه چیز به خوبی کار می کنند.

همه ما در وبینارهایمان حداقل یک بار درگیر مسائلی چون اختلال در میکروفون، ارتباط نامناسب و بی کیفیت و… بوده ایم که توانایی صحبت کردن با مخاطبانمان را از ما گرفته اند. در یک وبینار با حضور تعداد کمی از مخاطبان این مساله ناراحت کننده خواهد بود چه برسد به یک وبینار با حضور تعداد زیادی از افراد.

این مساله بر افراد جدید، مشتریان یا مشتریان آتی تاثیر بیشتری خواهد داشت. بنابراین حتما خودتان یا تیمی که پیمانکار اجرای وبینار شما می باشد، تست های لازم سخت افزاری، نرم افزاری و… را قبل از برگزاری هر وبیناری انجام دهید.

حالا اگر زمانی در وبینارتان با این دست مشکلات مواجه شدید راه چاره چیست؟ راه چاره را در مقاله «با مشکلات فنی در برگزاری وبینار چه باید کرد؟» بیابید.

 

۲- اصول رسانه های اجتماعی را رعایت کنید.

یک هشتگ برای وبینارتان ایجاد کنید و افراد را تشویق کنید که هر وقت از رویدادتان صحبت می کنند، از آن استفاده کنند. این کمک کار به شما کمک خواهد کرد که دیگران از وبینار شما مطلع شوند.

به راه هایی فکر کنید که موضوع بحث را توسعه می دهد. شما باید از فیسبوک، گوگل پلاس و… جهت رای گیری از مخاطبانتان برای اطلاع از موضوع موردعلاقه شان استفاده کنید و این داده ها را با اطلاعات جمع آوری شده در حین برگزاری وبینار زنده مقایسه کنید. در نهایت شما می توانید از پلتفرم های مشابه استفاده کنید تا از مخاطبانتان دعوت کنید که در مورد نتایج بدست آمده نظرات خودشان را بیان کنند و گفتگو را با آن ها ادامه دهید.

 

۳- در هنگام برگزاری وبینار، غایبین وبینار را هم با خبر کنید.

در هنگام برگزاری وبینار از طریق شبکه های اجتماعی خود، اسکرین شات ها و لحظاتی از وبینار در حال برگزاری را ارسال کنید تا کاربران دیگری که در محیط وبینار حضور ندارند، ترغیب به حضور در آن شوند. ما همشه اسکرین شات وبینارهایی که برگزار می کنیم را همان زمان در تلگرام و اینستاگرام ایسمینار منتشر می کنیم.

علاوه بر این کسانی که از وبینار زنده شما لذت می برند می توانند از طریق مرور این اسکرین شات ها و نکات کلیدی منتشر شده، به آن دسترسی یابند و آنرا با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

۴- به سوالات پاسخ دهید.

امکان پرسیدن سوالات یکی از مهمترین عوامل برای جذب مخاطبان بیشتر است. در ابتدای ارائه خود سوال کنید. چون از طرفی پرسیدن سوال باعث تعامل و مشارکت بیشتر مخاطبان در وبینار می شود.

حتما بخشی از وبینار خود را به پرسش و پاسخ اختصاص دهید و افراد را تشویق کنید تا در آن زمان سوالات خود را مطرح کنند. اگر در وبینار زمان کافی برای پاسخ گویی به سوالات مطرح شده را نداشتید می توانید از آنها بخواهید سوالات خود را از طریق ایمیل یا راه های ارتباطی دیگر برای شما ارسال کنند. همچنین پیشنهاد می کنیم که چند روز پس از اتمام وبینار، مجموعه سئوالات و پاسخ های مفید را به اشتراک بگذارید.

برای مثال ما پرسش ها و پاسخ های وبینار بیت کوین و بلاک چین را در قالب مقاله ای در وبلاگمان منتشر کردیم تا از این طریق هم افرادی که در وبینار حضور داشتند مطالب برایشان تکرار شود و هم افرادی که فرصت حضور در وبینار را نداشتند بتوانند از سوالات و پاسخ هایی که در وبینار مطرح شد اطلاع داشته باشند.

 

۵- هر چیز مفیدی را که می توانید به اشتراک بگذارید.

محتوای خوب ستون فقرات یک ارائه قوی می باشد و ارائه قوی به وبینار قوی منجر می شود. همانطور که قبلا اشاره کرده بودیم منابع و مستندات تکمیلی جهت تکمیل محتوای رویدادتان را تهیه و در وبینارتان به اشتراک بگذارید.

محتوای مناسب برای وبینار خود انتخاب کنید و آنرا از طریق کانال های مناسب منتشر کنید. اگر شما منابع مفیدی را در وبینارتان ارائه دهید مطمئن باشید که افراد هر جا که مطلب مرتبط با وبینارتان را ببینند یاد گفته های شما خواهند افتاد و اگر این مطالب به درد آن ها بخورد مطمئن باشید در وبینارهای بعدی شما شرکت خواهند کرد.

©کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.