وبلاگ ایسمینار

هشتگ چیست

هشتگ چیست؟ |‌ بهترین استفاده از #هشتگ در اینستاگرام تا توییتر

هشتگ چیست؟

اگر در شبکه های اجتماعی تازه کار هستید، هشتگ ها – لینک های کوتاهی که به صورت علامت مربع نشان داده می شوند – ممکن است برای شما مقداری گیج کننده و غیر ضروری به نظر برسند. اما آن ها در واقع برای شیوه ای که ما به صورت آنلاین با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم بسیار ضروری هستند و بنابراین یادگیری چگونگی کار کردن با آنها نیز بسیار مهم است.

در توئیتر، هشتگ ها هر کلمه یا گروهی از کلمات دنباله دار را به یکدیگر به صورت یک لینک قابل جستجو متصل می کنند. این کار به شما اجازه سازماندهی محتوا و همچنین ردیابی بحث ها و مکالمات مرتبط با این کیووردها را می دهد. بنابراین اگر دوست داشتید که در مورد قسمت پایانی سریال Breaking Bad پست بگذارید، شما می توانید هشتگ #BreakingBad را در پست خود قرار داده تا به مکالمه در این مورد ملحق بشوید. شما می توانید با کلیک بر روی هر هشتگ،‌ تمامی بحث ها و مکالماتی که در مورد آن موضوع در دنیای واقعی اتفاق می افتد را مشاهده کنید.

استفاده جهانی و گسترده از هشتگ

همچنین بخوانید :  ۳۰۰ هشتگ آماده اینستاگرام: بهترین هشتگ های فارسی اینستاگرام |‌ هشتگ آماده

استفاده جهانی و گسترده از هشتگ ها با توئیتر آغاز شد اما امروزه تقریباً در تمامی پلتفرم های شبکه های اجتماعی دیگر نیز حضور دارد. در سال ۲۰۰۷، یک برنامه نویس به اسم کریس مسینا پیشنهاد استفاده از علامت هَش یا مربع به توئیتر به منظور گروه بندی کردن موضوعات مختلف ارائه کرد. توئیتر در ابتدا این ایده را نپذیرفت. اما در اکتبر ۲۰۰۷، روزنامه نگاران شهری شروع به استفاده از هشتگ #SanDiegoFire به پیشنهاد کریس مسینا کردند، که بتوانند بروز رسانی هایی در مورد آتش سوزی سن دیگو را توئیت کنند. از اینجا بود که استفاده از هشتگ ها شروع شد؛ امروزه برندها و کاربران از هشتگ ها برای پوشش رویدادهای سیاسی، سرگرمی و موارد دیگر استفاده می کنند.

کاراکترهای پشتیبانی شده

از چه کاراکترهایی می توانید در هشتگ ها استفاده کنید؟

برای کسانی که تازه کار هستند، فاصله در هشتگ ها به هیچ وجه قابل قبول نیست. حتی اگر هشتگ شما شامل چندین کلمه باشد، آن ها را با همدیگر گروه بندی کنید. اگر می خواهید میان کلمات تمایز برقرار کنید، از حروف اول بزرگ برای این کار استفاده کنید. حروف بزرگ نتایج جستجوی شما را تغییر نمی دهند، بنابراین جستجو کردن برای مثلاً #HashtageMa تفاوتی با #hashtagema نخواهد داشت.

در هشتگ ها از اعداد نیز پشتیبانی می شود، بنابراین به راحتی می توانید درباره اعداد و ارقام فوتبالی برای کری خواندن با هواداران تیم رقیب استفاده کنید. اما علائم نشانه گذاری در هشتگ ها پشتیبانی نمی شوند، در نتیجه نمی توانید از کاما، پرانتز، اکلاد، علامت سوال و s مالکیت استفاده کنید.

هشتگ گذاری در اینستاگرام

به یاد داشته باشید که علامت @ به طور کلی کار متفاوتی نسبت به هشتگ ها انجام می دهد. استفاده از این علامت قبل از توئیت کسی، توئیت را مستقیماً برای وی ارسال می کند و به وی می گوید که شما برای آن شخص چیزی را نوشته اید که این عمل از طریق تب @Connect انجام می شود. بعضی اوقات افراد از هشتگ نام سلبریتی ها بجای منشن کردن آن ها به صورت مستقیم استفاده می کنند،‌ شما می توانید از هر دو مدل #Adele یا @Adele برای نام بردن یک سلبریتی استفاده کنید. اما اگر می خواهید به کسی به صورت مستقیم دسترسی داشته باشید، از هشتگ استفاده نکنید.

هیچ لیست آماده و محدودی برای هشتگ ها وجود ندارد، شما می توانید یک سری کلمه را پشت سر هم ردیف کنید و علامت هشتگ را قبل از آن ها قرار دهید و اگر تابحال از این هشتگ استفاده نشده باشد، تبریک می گوییم، شما یک هشتگ اختراع کردید!

هشتگ ها در توئیتر

توئیتر زادگاه استفاده مدرن از هشتگ هاست،‌ به همین دلیل، هشتگ های این پلتفرم کارهای بیشتری را نسبت به پلتفرم های دیگر انجام می دهند. از هشتگ های توئیتر عمدتاً برای مشخص کردن موضوعات و مکالمات مختلف استفاده می شود. نوار کناری Trends لیستی از هشتگ هایی که شاید از آن ها خوشتان بیاید را نشان می دهد، که با توجه به هشتگ هایی که تا به حال استفاده کرده اید انتخاب شده اند.

همچنین بخوانید :  پادکست چیست؟ ۷ قدم تا ساخت و کسب درآمد از پادکست

هشتگ ها در توئیتر

زمانی که برای هشتگی در توئیتر جستجو می کنید، سه راه برای فیلتر کردن نتایج وجود دارد. گزینه Top مرتبط ترین و محبوب ترین پست ها را نشان می دهد،‌ که شامل آن پست هایی هم می شود که توسط کسانی که شما دنبال نمی کنید منتشر شده اند. گزینه All تمامی توئیت هایی که از هشتگ مشخص شده شما در آن ها استفاده شده است را نشان می دهد و People You Follow نیز تنها نتایج مربوط به استفاده افرادی که شما دنبال می کنید از هشتگ مذکور را نشان می دهد.

هشتگ ها در اینستاگرام

از هشتگ ها در اینستاگرام می توان به عنوان مکمل عکس های به اشتراک گذاشته شده استفاده کرد که به شما کمک می کنند تا اکانت های جدیدتری را پیدا کنید و همچنین دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. اگر بدنبال آموزش اینستاگرام حرفه‌ای هستید ابتدا باید با مفهموم هشتگ آشنایی پیدا کنید. بعضی از هشتگ ها مشخصاً برای بعضی از چالش های اینستاگرامی ساخته شده اند، مانند #ThrowbackThursday که کاربران را به پست کردن عکس های قدیمی شان تشویق می کند.

زمانی که شما بر روی هشتگی در اینستاگرام کلیک می کنید، صفحه ای برای شما باز می شود که پست های منتشر شده با این هشتگ را نشان می دهد. رابط کاربری این صفحه یعنی صفحه هشتگ های اینستاگرام بسیار ساده تر از رابط کاربری پلتفرم های دیگر در این زمینه مانند توئیتر و فیس بوک است. در این صفحه شما می توانید ۳ کار متفاوت انجام دهید. فرض کنید که هشتگی که انتخاب کرده ایم #MotivationalMonday باشد. در این صورت شما همانطور که گفته شد ۳ انتخاب دارید:

هشتگ های درست اینستاگرام

  • هشتگ های مرتبط: تمامی هشتگ های مرتبط که در نوار بالای صفحه به عنوان Related نشان داده می شوند در این بخش قرار دارند و می توانید از این طریق تمامی آن ها را مشاهده یا بر رویشان کلیک کنید.
  • Top Posts: ۹ پست اولی که از این هشتگ استفاده کرده و بیشترین میزان تعامل را داشته اند، که معمولاً به معنی پست های اینفلوئنسرها ( آشنایی با اینفلوئنسر ) و سلبریتی ها یا برندهای بسیار معروفی است که دنبال کنندگان خیلی زیادی دارند،‌ در اینجا به نمایش درمی آید. این بخش به ۹ پست محدود می شود.
  • Most Recent: یک استریم زنده از تمامی پست هایی که توسط تمامی کاربران اینستاگرام در نقاط مختلف دنیا با این هشتگ منتشر می شوند.

استفاده کردن از لیست هشتگ آماده فارسی یکی از ساده ترین کارهاست، به سادگی پست کردن یک عکس. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که در قسمت کپشن یا توضیحات عکس هشتگ خود را قرار دهید. تا زمانی که اکانت شما عمومی (Public)‌ باشد، هر کسی که این هشتگ را در اینستاگرام جستجو کند ممکن است پست شما را پیدا کند. زمانی که عکسی را برای پست کردن انتخاب می کنید و سپس می خواهید در بخش کپشن هشتگی را وارد کنید، به محض وارد کردن علامت # اینستاگرام به شما هشتگ های مختلفی را بر اساس محبوبیتشان پیشنهاد می دهد.

هشتگ ها در اینستاگرام

همچنین بخوانید :  اینفلوئنسر کی نیست!؟ هرکس این ۵ نشانه را داشت اینفلوئنسر است

اگر به دنبال هشتگ مشخصی هستید و می دانید که می خواهید چه چیزی را جستجو کنید، تنها راه دسترسی به هشتگ مورد نظر از طریق اینستاگرام یک جستجوی ساده است. شما می توانید این کار را با کلیک کردن بر روی علامت ذره بین در نوار پایینی انجام دهید که در این صورت به بخش Explore وارد می شوید. در این قسمت با تایپ کردن هشتگ خود در نوار جستجوی بالای صفحه به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

اگر از ابتدا به دنبال هشتگ های محبوب هستید، بهترین جایی که می توانید آن ها را پیدا کنید در همین بخش اسکپلور می باشد. در این قسمت می توانید پست های محبوبی را که توسط کسانی لایک شده اند که شما پست های آن ها را لایک کرده اید یا پست هایی که میزان زیادی لایک در جامعه کاربران اینستاگرام دریافت کرده اند را پیدا کنید.

بهترین نکات استفاده از هشتگ ها

استفاده از هشتگ ها شاید به ظاهر خیلی محدود به قوانین مشخصی نباشد و در واقع شما می توانید هر چیزی که دوست دارید را به صورت یک هشتگ دربیاورید، اما در فعالیت های بازاریابی و بیزینسی یک سری قواعد و چارچوب هایی در مورد هشتگ ها وجود دارد که با استفاده از آن ها خیلی بهتر می توانید از قدرت هشتگ ها به نفع خود و برند و بیزینس خودتان استفاده کنید.

بهترین نکات استفاده از هشتگ ها

  • مشخص و دقیق باشید: اگر از یک هشتگ برای ملحق شدن به مکالمه ای استفاده می کنید، مطمئن شوید که این هشتگ مشخص و مرتبط با موضوع مورد نظر شما باشد. به عنوان مثال فرض کنید که کسی می خواهد در مورد برنامه مراقبت از سلامتی ایران در برابر ویروس کرونا صحبت کند،‌ در این صورت شما نباید تنها از #ایران استفاده کنید و به جای آن باید از #مراقبت_از_سلامتی_ایران استفاده کنید. یک هشتگ گسترده و کلی مانند #سلامتی نیز برای شما اصلاً کاربردی نخواهد بود.
  • همه چیز را ساده نگه دارید: هشتگ ها، مانند لینک ها، در صورتی که زیاد استفاده شوند به صورت اسپم به نظر می آیند. در پلتفرم هایی مانند توئیتر و فیس بوک ۳ هشتگ برای هر پست به نظر کافی است در حالی که در پلتفرم های دیگر مانند اینستاگرام شما می توانید در صورتی که حالت اسپم بوجود نیاورید از ۳۰ هشتگ نیز برای هر پست استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که از یک هشتگ دوبار استفاده نکنید، جمله ای مانند #اینتراستلار خیلی فیلم خوبی است همه برید #اینتراستلار را ببینید ” خیلی ظاهر جالبی نخواهد داشت.
  • به متن خود محتوا بدهید: توئیت یا پستی که تنها شامل هشتگ ها باشد نه تنها گیج کننده است، بلکه خسته کننده نیز می باشد. اگر شما توئیت یا پستی را به همراه عکس با تنها یک هشتگ #خوشحال پست کنید، مخاطبان شما هیچوقت نمی فهمند که درباره چه چیزی صحبت می کنید. به همین صورت اگر توئیت یا پستی با مضمون ” #BreakingBad خیلی سریال #عالی هستش ” هم پست کنید،‌ چیزی را برای ایجاد مکالمه و توجه به سمت خود اضافه نکرده اید.
  • پست ها و توئیت های خود را یکی کنید:‌ اکانت مشخصی را انتخاب کنید که برند و بیزینس شما را نشان دهد. یک اکانت بیزینسی ایجاد کنید، یا یکی از کارکنان خود را به عنوان مسئول توئیت کردن و پست گذاشتن از طرف کمپانی خود قرار دهید. در این صورت کاربران و مخاطبان شما می توانند تمامی پست ها و توئیت های شما را به صورت یک جا ببینند.استفاده از هشتگ
  • از هشتگ های مرتبط استفاده کنید:‌ ببینید که رقبای شما در صنعت کاری تان از چه هشتگ هایی استفاده می کنند. اگر شما در حال معرفی کردن پروازهای مسافرتی ارزان قیمت هستید، باید از هشتگ های مانند #سفر_ارزان یا #بلیط_ارزان استفاده کنید تا کاربران بتوانند زمانی که این کیووردها را جستجو می کنند،‌ شما را پیدا کنند. در هنگام هشتگ گذاری به اکشن بلاک اینستاگرام نیز توجه کنید با تغییرات عمده در الگوریتم های اینستاگرام این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • ترندها را دنبال کنید: همیشه ببینید که کدام هشتگ ها در حال ترند شدن هستند و از آن ها استفاده کنید، در صورتی که به بیزینس شما مرتبط باشند. استفاده از هشتگی که هیچ ارتباطی با برند شما ندارد، شما را به صورت یک اسپمر نشان می دهد و در نتیجه اعتبار شما را خدشه دار می کند.
  • هشتگ خود را بسازید:‌ اگر می خواهید یک هشتگ مخصوص برای یک رویداد یا کمپین مشخص ایجاد کنید،‌ هشتگی را انتخاب کنید که تابحال از آن استفاده نشده است و به مخاطبان خود یادآوری کنید که از این هشتگ برای پست ها و توئیت های مرتبط استفاده کنند. یادتان باشد که از این هشتگ در تمامی فعالیت های رونمایی و تبلیغات رویداد یا کمپین مورد نظر استفاده کنید. هشتگ مورد نظر باید کوتاه باشد و در عین حال به مخاطبان در مورد رویداد یا کمپین مذکور اطلاع رسانی کند.

برخی سوالات رایج

فاصله در هشتگ ها به هیچ وجه قابل قبول نیست. حتی اگر هشتگ شما شامل چندین کلمه باشد، آن ها را با همدیگر گروه بندی کنید. در هشتگ ها از اعداد نیز پشتیبانی می شود، بنابراین به راحتی می توانید از اعدا و ارقام استفاده کنید اما علائم نشانه گذاری در هشتگ ها پشتیبانی نمی شوند.

استفاده کردن از هشتگ ها در اینستاگرام یکی از ساده ترین کارهاست، به سادگی پست کردن یک عکس. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که در قسمت کپشن یا توضیحات عکس هشتگ خود را قرار دهید. زمانی که عکسی را برای پست کردن انتخاب می کنید و سپس می خواهید در بخش کپشن هشتگی را وارد کنید، به محض وارد کردن علامت # اینستاگرام به شما هشتگ های مختلفی را بر اساس محبوبیتشان پیشنهاد می دهد.

اگر می خواهید یک هشتگ مخصوص برای یک رویداد یا کمپین مشخص ایجاد کنید،‌ هشتگی را انتخاب کنید که تابحال از آن استفاده نشده است و به مخاطبان خود یادآوری کنید که از این هشتگ برای پست ها و توئیت های مرتبط استفاده کنند. یادتان باشد که از این هشتگ در تمامی فعالیت های رونمایی و تبلیغات رویداد یا کمپین مورد نظر استفاده کنید. هشتگ مورد نظر باید کوتاه باشد و در عین حال به مخاطبان در مورد رویداد یا کمپین مذکور اطلاع رسانی کند.