وبلاگ ایسمینار

محترمانه سخن گفتن

لیست کلمات محترمانه ; ۳۸ کلمه محترمانه و Luxury در مکالمه

در دنیا میلیون‌ها انسان هستند که زبان مشترکی دارند و از این زبان برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند؛ اما همه آن‌ها یک مدل صحبت نمی‌کنند. برخی افراد بسیار خوش‌صحبت هستند به‌طوری‌که از شنیدن حرف‌هایشان سیر نمی‌شوید و برخی دیگر هنگام صحبت چنان حوصله آدم را سر می‌برند که تمام شدن مکالمه به یک آرزو بدل می‌شود. صرف استفاده از کلمات ما را خوش‌بیان نمی‌کند بلکه ما نیاز به لیست کلمات محترمانه و دانش چگونگی استفاده از آن‌ها را داریم تا هنگام حرف زدن مخاطب را جذب کنیم. همچنین دانستن این کلمات باعث تقویت اعتماد به نفس می‌شود.

به‌طورکلی هر چیزی که مزین به احترام باشد زیباست. کار سختی نیست اگر هنگام صحبت در انتخاب کلمات کمی وسواس به خرج دهیم و از بین هزاران کلمه‌ای که وجود دارد بهترین‌ها را انتخاب کرده و به کار ببریم. محترمانه حرف زدن و داشتن فن بیان در احوالپرسی باعث تقویت روابط می‌شود (روابط رسمی و روابط خانوادگی، دوستانه و …).

برای محترمانه سخن گفتن به دانستن این نکات نیاز داریم

صحبت محترمانه با دیگران

همچنین بخوانید :  ترس از سخنرانی چیست؟ ۱۴ قدم تا حل مشکل ترس از صحبت در جمع
  • استفاده از کلمات محترمانه برای تشکر در مکالمه به معنای حرف زدن قلمبه و سلمبه نیست. ما قرار است صحبت کنیم تا دیگران منظور ما را درک کنند نه اینکه چیزی بگوییم و کسی از آن سر درنیاورد؛ بنابراین از کاربرد کلمات سنگین، سخت یا خیلی تخصصی در مکالمات خود استفاده نکنید.
  • مکالمه محترمانه و کاربرد کلمات لاکچری در موقعیت اجتماعی و فرهنگی گوینده تأثیر می‌گذارد. برای این کار لازم است زیاد کتاب بخوانید، کتاب اقیانوسی از عبارات و کلمات مختلف را پیش روی شما قرار می‌دهد که می‌توانید با انتخاب و گنجاندن آن‌ها در ادبیات روزمره خود سطح مکالمه خود را ارتقا بدهید. همچنین داشتن اطلاعات بیشتر شما را به یک گوینده جذاب تبدیل می‌کند که همیشه می‌توان نکاتی از صحبت‌هایش آموخت.
  • کلام خوب و با کلاس صحبت کردن باید با رفتار خوب همراه باشد. تا جایی که می‌توانید خوش‌رو باشید. بر روی تکنیکهای زبان بدن خود کار کنید. سعی کنید هنگام صحبت همیشه لبخند به لب داشته باشید این کار مخاطب را به شما جذب می‌کند و تا جایی که می‌توانید از عبارات مثبت استفاده کنید و عنصر امید را در لابه‌لای صحبت‌های خود پخش‌کنید و همیشه صادقانه صحبت کنید. از بزرگ‌نمایی و غلو به‌شدت پرهیز کنید زیرا این کار نوعی بی‌احترامی به مخاطب محسوب می‌شود.
  • برای مکالمه محترمانه باید تمرین کنید. منتظر یک فرصت طلایی یا ملاقات با آدم مهم و خاصی نباشید. می‌توانید تمرین خود را از مکالمه‌های کوتاه و روزمره شروع کنید. فروشندگان، راننده تاکسی، همکار، دوست و … کسانی هستند که در طول روز با آنان ارتباط داریم و مکالمه محترمانه با آنان می‌تواند ما را در این مهارت حرفه‌ای کند.
  • برای گوینده خوب بودن و خوب صحبت کردن باید شنونده خوبی هم باشید. بخشی از احترامی که می‌توانید به مخاطب خود بگذارید شنیدن صحبت‌های او با دقت است. اجازه بدهید صحبت کنند و خوب بشنوید. هیچ‌گاه وسط صحبت کسی نپرید این کار جلوه مکالمه محترمانه شما را خدشه‌دار می‌کند.
  • هیجانات خود را هنگام صحبت کنترل کنید و محترمانه به زبان بیاورید. اگر قرار باشد به ‌محض عصبانیت محترمانه صحبت کردن را فراموش کنیم پس مکالمه محترمانه بخشی از منش ما نیست. حتی هنگام خشم هم محترم باشید و خشم خود را با کلمات مناسب ابراز کنید.
همچنین بخوانید :  آموزش disc: تست + چک لیست رایگان رفتارشناسی با مدل DISC
  • مسلماً در طول روز یا ارتباطمان درخواست‌هایی هم داریم. لیست کلمات محترمانه برای درخواست را به خاطر بسپارید. نوع درخواست شما در پذیرش یا عدم پذیرش آن توسط طرف مقابل تأثیر بسزایی دارد. همچنین برای توصیه کردن یا پیشنهاد دادن نیز از کلمات لاکچری استفاده کردن میزان تأثیرگذاری آن را افزایش می‌دهد. این شیوه صحبت کردن هم احترام و کلاس شما را بالا می‌برد و هم باعث لذت مخاطبتان از هم‌صحبتی با شما می‌شود و چه‌بسا با گسترش ارتباطات، مسیر زندگی خود را تغییر ‌دهید.
  • لیست کلمات محترمانه را برای قدردانی نیز می‌توانید به کار ببرید. مسلماً شرایطی در زندگی پیش می‌آید که نیاز داریم از کسی که لطفی در حق ما کرده است تشکر و قدردانی کنیم. در چنین شرایطی کلمات محترمانه کمک بسیار بزرگی است که احساس و قدرشناسی خود را به آن شخص نشان دهیم.
  • اگر متأهل و یا دارای فرزند هستید حتماً سعی کنید کلمات محترمانه اداری و لاکچری را در ادبیات خود به کار ببرید. درست است که همسر نزدیک‌ترین شخصی است که در زندگی شما وجود دارد اما این نزدیکی و رفاقت، احترام هم لازم دارد. با زبان زیبا با همسرتان صحبت کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بچه‌ها به بزرگ‌ترها نگاه می‌کنند و از آن‌ها یاد می‌گیرند. می‌توانید درزمینه زیبا و محترمانه صحبت کردن معلم فرزندتان باشید.

دوره‌های آموزشی زبان بدن

 

لیست کلمات محترمانه

لیست کلمات محترمانه

همچنین بخوانید :  اینفلوئنسر کی نیست!؟ هرکس این ۵ نشانه را داشت اینفلوئنسر است
  1. فوق‌العاده
  2. بی‌نظیر
  3. باشکوه
  4. شگفت‌انگیز
  5. هیجان‌آور
  6. فرخنده
  7. بهترین
  8. مجلل
  9. جذاب
  10. لذت‌بخش
  11. افسانه‌ای
  12. ارزشمند
  13. مدهوش کننده
  14. الهام‌بخش
  15. تمام و کمال
  16. باوقار
  17. مصمم
  18. درخشنده
  19. استثنایی
  20. مهیج
  21. شیک
  22. بی‌بدیل
  23. مهربان
  24. مشتاق
  25. شیوا
  26. بهت‌زده
  27. ترسناک
  28. وحشت‌زده
  29. محترم
  30. دل‌چرکین
  31. سردرگم
  32. سعادتمند
  33. سربلند
  34. بی‌منت
  35. بی‌محابا
  36. پیش‌پاافتاده
  37. پیروز
  38. مثال‌زدنی

و در آخر اینکه از کلماتی که قطعیت و راه موفقیت در این مورد دارند استفاده کنید: قطعاً، مطمئناً، بی‌شک، حتماً و از کلماتی که بوی تردید یا بلاتکلیفی و اجبار می‌دهند و در کل منفی هستند دوری‌کنید. کلماتی چون: نمی‌توانم، سعی می‌کنم، باید، هرگز، مجبورم، نیاز دارم و …

برای شرکت در دوره های کاربردی مرتبط با فن بیان و وبینار رایگان اعتماد به نفس کلیک کنید.

برخی سوالات رایج

  • فوق‌العاده
  • بی‌نظیر
  • باشکوه
  • شگفت‌انگیز
  • هیجان‌آور
  • فرخنده
    و ...