وبلاگ ایسمینار

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO): 0 تا ۱۰۰ تکنیک‌های کلاه سیاه سئو

سئو کلاه سیاه تکنیکی است که برای بهینه‌سازی صفحات وب استفاده می‌شود. برای اینکه یک متخصص در بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) باشید، باید تکنیک کلاه سیاه سئو را نیز بدانید.

در این مطلب قصد داریم تا هر آنچه برای سئو بلک هت نیاز است بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین به آموزش سئو کلاه سیاه و ترفندهایش نیز بپردازیم.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه تکنیک‌هایی است که شما برای افزایش بازدید از وب‌سایت یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو به کار می‌برید. اگر با مفاهیم سئو آشنایی داشته باشید می‌دانید که ترفندهایی برای بالا بردن رتبه یک سایت از طریق استفاده از کلمات کلیدی، لینک سازی و … وجود دارد. سئو بلک هت به مجموعه‌ای از روش‌ها گفته می‌شود که برای افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو استفاده می‌شود.

از آنجا که این روش‌ها و تکنیک‌ها جزو ترفندهای قانونی و شروط استفاده از موتورهای جستجو نیست، آن را سئو کلاه سیاه می‌دانند.

همان‌طور که گفته شد تکنیک کلاه سیاه سئو خلاف شرایط خدمات موتور جستجو و سئو کلاه سفید است و می‌تواند منجر به ممنوعیت سایت از موتور جستجو و سایت‌های وابسته به آن شود.

باید بدانید که فهرستی از تاکتیک‌ها و راهکارهای به کار گرفته شده توسط وب مسترهای سئو کلاه سیاه به طور آشکار در دستورالعمل‌های Webmaster گوگل و دستورالعمل‌های مربوط به مدیر بینگ Google ارسال شده است. با این اوصاف امروزه بسیاری از سایت‌های قانونی از برخی ترفندهای سئو کلاه سیاه برای افزایش کاربران و دیده شدن استفاده می‌کنند.

سئو کلاه سیاه

۱۰ تکنیک کلاه سیاه سئو

در زیر تکنیک‌های برتر سئو کلاه سیاه را معرفی کرده‌ایم. آموزش سئو کلاه سیاه را می‌توانید از همین‌جا و با آشنایی با هر یک از این تکنیک‌ها آغاز کنید.

۱-Clocking

نمونه این ترفند سئو کلاه سیاه را احتمالاً دیده‌اید، وقتی روی نتیجه‌ای در موتور جستجو کلیک می‌کنید اما صفحه باز شده هیچ ربطی به جستجوی شما ندارد. به عبارت دیگر سرور وب مخصوصاً برای ایجاد تحریف در رتبه‌بندی موتورهای جستجو با ساختن محتوای پنهان، با بازگشت مطالب مختلف به موتورهای جستجوگر، کاربران عادی را برای ترافیک بیشتر و تعداد مراجعات جذب می‌کند.

همچنین بخوانید :  پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی چیست؟

باید توجه داشته باشید این ترفند ممکن است که اثر منفی نیز داشته باشد خصوصاً در مواقعی که شما نیاز به کاربران واقعی برای فروش محصولات سایت خود دارید. کاربرانی که نتیجه دلخواه را نیافته‌اند اگر با صفحه جذابی روبرو نشوند، تبلیغ منفی برای سایت محسوب می‌شود.

۲-مقاله در حال چرخش

این تکنیک کلاه سیاه سئو مربوط به مقالات و محتوای سایت می‌شود. در این روش سئو کلاه سیاه مقالات را از وبلاگ دیگران انتخاب و آن را به صورت دستی یا با ابزار دست‌کاری کرده تا گوگل آن را به عنوان مقاله جدید و یونیک تشخیص دهد.

در آموزش سئو کلاه سیاه با استفاده از این ترفند بیشتر اوقات کلمات با مترادف خود یا کلمه دیگر با همان معنی تغییر می‌کنند.

 معایب سئو کلاه سیاه

۳-Doorway Pages

این صفحات در سئو کلاه سیاه شامل برخی از صفحاتی است که کاربران را به صفحه دیگری انتقال می‌دهند. البته این انتقال کاربر بدون اطلاع خود او انجام می‌شود. این تکنیک کلاه سیاه سئو می‌تواند برای مجبور کردن کاربران به کلیک کردن بخشی یا حتی استفاده از ترفند Clocking باشد.

۴-Scrapping

همان‌طور که در ترفند سئو کلاه سیاه چرخش مقاله گفته شد برخی از وب‌سایت‌ها از محتوای دیگران استفاده می‌کنند تا محتوایی یکتا بسازند. از آنجا که گوگل به یکتا و یونیک بودن محتوا اهمیت بسیاری می‌دهد،‌ در ترفند Scrapping به مقاله‌ای که به شیوه فوق تولید شده بخش‌هایی را اضافه می‌کنند تا گوگل آن را ارزشمند بداند.

۵-Farming Link

این تکنیک سئو بلک هت راهی برای افزایش لینک‌های ورودی مرتبط به وب‌سایت است. هدف استفاده از این تاکتیک محبوبیت پیوند برای افزایش رتبه گوگل است. باید بدانید که Farming Link می‌تواند یک وب‌سایت یا گروه وب‌سایت‌هایی باشد که تعداد زیادی از لینک‌های خروجی سایت‌های دیگر را بدون هیچ‌گونه دسته‌بندی مربوطه در اختیار دارند.

در واقع مزرعه لینک همان‌طور که از نامش پیداست روشی از سئو کلاه سیاه برای اتصال یک وب‌سایت به صورت متقابل به دیگر صفحات است.

 تکنیک سئو کلاه سیاه امروزه بسیاری از وب‌سایت‌ها به نحوی از سئو کلاه سیاه برای افزایش رتبه خود در گوگل استفاده می‌کنند.

۶-متن و لینک پنهان

بیشتر اوقات افراد از تکنیک کلاه سیاه سئو استفاده می‌کنند و لینک‌های بسیاری در صفحه قرار می‌دهند و آن‌ها را با css با استفاده از صفحه نمایش مخفی می‌کنند، google bot آن‌ها را برای مسیریابی بهتر می‌خواند اما برای کاربران قابل مشاهده نیست. نه تنها متن بلکه کلمات کلیدی مهم نیز با ترفندهای مشابه را در آموزش سئو کلاه سیاه یاد می‌دهند.

همچنین بخوانید :  پرسونا (Persona) چیست؟ ۱۸ قدم تا ترسیم پرسونا مخاطب ایده آل!

۷-کامنت‌ها

کامنت‌گذاری یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه قدیمی است که برای اطلاعات بیشتر به گوگل استفاده می‌شود. در این تکنیک کلاه سیاه سئو توسعه‌دهندگان از کلمات کلیدی مهم خود در برچسب کامنت html استفاده می‌کنند.

۸-شبکه‌های خصوصی وبلاگ

شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های معتبر است که فقط برای ایجاد لینک استفاده می‌شود. آن‌ها به مزرعه پیوند شبیه هستند، زیرا در هر دو هدف، اغراق در تعداد پیوندها به وب‌سایت است. هر سایت PBN به سایتی که می‌خواهد در نتایج جستجو تقویت کند، لینک می‌شود اما به یکدیگر پیوند نمی‌دهند.

کارشناسان سئو بلک هت که مایل به ایجاد یک شبکه خصوصی هستند، به طور معمول دامنه‌های منقضی شده‌ای را آغاز می‌کنند که از قبل دارای قدرت هستند. آن‌ها قبل از انقضا محتویاتی مشابه آنچه قبلاً در این دامنه وجود داشته باشد،

نوشته و پیوندهایی به سایت خود اضافه می‌کنند. آن‌ها امیدوارند موتورهای جستجو متوجه نشوند که شبکه‌ای از وب‌سایت‌ها را کنترل می‌کنند و نشانگر اصلی وب‌سایت خود را بالاتر از نتایج جستجو قرار می‌دهند.

 روش های سئو کلاه سیاه

روش‌های مختلفی برای پیاده‌سازی سئو بلک هت وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها مورد مناسب وب‌سایت خود را انتخاب و اجرا کنید.

۹-پر کردن صفحه با کلمات کلیدی

این روش سئو کلاه سیاه ممکن است خیلی برایتان آشنا باشد. در حالی که استفاده از کلمات کلیدی مناسب در صفحه وب مهم است، بسیاری از وب مسترها تصور غلط در مورد قرار دادن کلیدواژه‌ها دارند.

آن‌ها به جای قرار دادن استراتژیک کلیدواژه‌ها در محتوای خود، صفحه را با کلمات کلیدی پر می‌کنند. با این کار، آن‌ها امیدوارند که رتبه‌های بالاتری را از گوگل کسب کنند. این یکی از تکنیک‌های اولیه است که در آموزش سئو کلاه سیاه یاد داده می‌شود.

این تکنیک کلاه سیاه سئو به صورت پنهان نیز اجرا می‌شود. بعضی اوقات، برای جلوگیری از اختلال در زمینه خوانایی مطالب، وب‌سایت‌ها کلمات کلیدی بسیاری را به کاربر نشان نمی‌دهند.

همچنین بخوانید :  سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO): 0 تا ۱۰۰ تکنیک‌های کلاه سیاه سئو
”]

در عوض آن‌ها متناسب با زمینه صفحه، رنگ متن را تغییر می‌دهند، در حالی که هنوز برای جستجوگرها قابل مشاهده است اما برای کاربران نامرئی می‌شود.

۱۰-طعمه کلیکی

امروزه سایت‌های زیادی از سئو کلاه سیاه برای بالا بردن نرخ مراجعات و افزایش رتبه گوگل استفاده می‌کنند. احتمالاً با مفهوم clickbait در سئو بلک هت آشنایی دارید. از طریق طعمه کلیکی که عموماً به صورت تصاویر کوچک و عبارات وسوسه کننده است،

خواننده کنجکاو می‌شود که روی آن کلیک کند. در بسیاری از سایت‌ها می‌توان نمونه‌های اجرا شده این تکنیک کلاه سیاه سئو را مشاهده کرد.

حرف آخر…

سئو کلاه سیاه مانند تکنیک‌های سئو به منظور بالا بردن رتبه سایت و افزایش بازدید کاربران و در برخی موارد کاهش رتبه الکسا است. در آموزش سئو کلاه سیاه ترفندهایی برای گول زدن موتور جستجو استفاده می‌شود.

وب مسترها و سایت‌های بسیاری از سئو بلک هت برای افزایش رتبه خود در میان موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. با ۱۰ تکنیک کلاه سیاه سئو در این مطلب آشنا شدید، شما چه روش‌هایی را برای این کار می‌شناسید؟

برخی از سوالات رایج

تکنیک کلاه سیاه سئو خلاف شرایط خدمات موتور جستجو و سئو کلاه سفید است و می‌تواند منجر به ممنوعیت سایت از موتور جستجو و سایت‌های وابسته به آن شود.

بله، Clocking
مقاله در حال چرخش
Doorway Pages
Scrapping
Farming Link
متن و لینک پنهان
و....