وبلاگ ایسمینار

رویداد وبیناردی webinarday

در رویداد وبیناردی چه گذشت؟

وبیناردی اولین و بزرگترین رویداد تخصصی حوزه مدیریت و برگزاری وبینار در تاریخ ۲۱ مهر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. مجری این رویداد آرش سروری بود و توضیحاتی در خصوص برنامه رویداد ارائه کرد. 

آرش سروی مجری رویداد وبیناردی

محمدرضا فهیمی، مشاور و متخصص تولید محتوا اولین سخنرانی را با عنوان «وبینار یا ورکشاپ حضوری، مسئله اینه» آغاز کرد. او به ارائه ویژگی‌های ورکشاپ حضوری و وبینار پرداخت و با اشاره به محدودیت در تعداد ثبت‌نام و فضای فیزیکی، زمان‌بندی وابسته به محل برگزاری و دانش پذیران در ورکشاپ حضوری به توضیح مزایای وبینار از جمله عدم محدودیت در تعداد ثبت‌نام و درآمد زایی پرداخت.

محمدرضا فهیمی

مانوئل اوهانجانیانس موسس و مدیر عامل ایسمینار، در دومین سخنرانی خود با عنوان چجوری وبینار برگزار کنیم؟ به نکاتی که در حین برگزاری وبینار باید به آن دقت کنیم اشاره کرد:

  • وبینار شما نبایدکلی و‌ عمومی باشد؛
  • عنوان وبینارتان باید کنجکاو‌کننده و تعجب‌برانگیز باشد؛
  • سطح وبینار مشخص باشد(مقدماتی، پیشرفته و…)؛
  • قبل از برگزاری وبینار اول مطمئن شوید که به درد تدریس می‌خورید و بعد وبینار برگزار کنید؛
  • در هنگام تعین زمان برگزاری وبینار به مخاطبانتان توجه کنید و اگر برگزاری وبینار در پنجشنبه شب یا جمعه برای شما راحت تر است دلیل نمی‌شود برای مخاطب هم زمان مناسبی باشد.

مانوئل اوهانجانیانس در وبیناردی

اولین پنل این رویداد با عنوان وبینار برای کسب‌و‌کارها و به مدیریت آرش برهمند، سردبیر ماهنامه پیوست برگزار شد. اعضای پنل میثم زرگرپور (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیناتک و هم‌بنیان‌گذار پادکست‌ ١٠ صبح)، حسن سیدی (تجارت پیشه ابرآروان)، میلاد اسلامی‌زاد (مؤسس و مدیرعامل نویسش) و اشکان بروج (مدیر بازاریابی لست سکند و بنیانگذار آکادمی گردشگری ایران) بودند.

از گزیده نکات این پنل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موضوع وبینار اگر خیلی تخصصی باشد تعداد شرکت کننده ها کمتر خواهد بود.
  • مزیت وبینار این است که محدودیت مکانی ندارد.
  • برای افزایش سرعت رشد کسب‌و‌کار، آموزش رایگان از طریق وبینار یک روش مناسب هست.
  • وبینار می تواند بر صنعت گردشگری تاثیر بگذارد اما متاسفانه در ایران این شیوه هنوز چندان جدی گرفته نشده و شناخته‌شده نیست.
  • تعاملات در وبینار و تمرکز روی موضوع هم از مزایای برگزاری وبینار هست.
  • بخش مهمی از هر وبینار را محتوای آن تشکیل می‌دهد که به فراخور آن می‌تواند مورد توجه کاربر قرار بگیرد.
  • وبینار ابزار مناسبی برای جذب سرنخ (Lead) است و ابرآروان توانسته تجربه خوبی برای جذب لید از طریق برگزاری وبینار داشته باشد.

پنل وبینار برای کسب‌و‌کارها در وبیناردی

در سخنرانی سوم علیرضا ابراهیمیان مدیر رشد تپسل، از تجربه درآمدزایی خود از طریق وبینارهایش صحبت کرد. او در ارائه خود به بازاریابی وبینارهایش از طریق کانال تلگرام شخصی، کانال های ایسمینار و تولید محتوا قبل از شروع وبینار اشاره کرد.

تکنیک‌هایی که او برای افزایش فروش استفاده کرده بود تمرکز بر ارزش بعد فروش، تحلیل فعالیت همکاران، خداحافظی با مطالب صرفا تئوری بوده است.

سخنرانی علیرضا ابراهیمیان در وبیناردی

وحید حجه فروش از تاثیر وبینار در برابری آموزشی حرف زد. اینکه وبینار برای هرکسی در هرجای ایران قابل دسترسی است و به این وسیله می‌توان سطح دانش عمومی را ارتقا داد و فرصت‌های آموزشی برابر ایجاد کرد.

وحید حجه فروش در رویداد وبیناردی

پنل بازاریابی برای وبینار با مدیریت مانوئل اوهانجانیانس برگزار شد. اعضای این پنل هادی مرادی (مدیر دیجیتال مارکتینگ الوپیک) مارینا اوهانجانیانس (هم‌بنیان‌گذار و مدیر مارکتینگ ایسمینار) محمدسمیعی (مدیر سابق بازاریابی ریحون)، سروش نادری (مؤسس و مدیرعامل ادسنسور) و سینا شفیع زاده (هم‌بنیان‌گذار نظربازار ) بودند.

از گزیده نکات این پنل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای فروش بهتر وبینار باید یک ویدئوی معرفی وبینار داشته باشیم.
  • تبلیغات در کانال‌های مختلف ایسمینار و کانال‌های سخنران و کانال‌های تبلیغات پولی نتیجه خوبی دارند.
  • تولید محتوا در قالب یک مقاله و با موضوع وبینار می تواند روش مناسبی برای تشویق مخاطبان به ثبت نام در وبینار باشد.
  • انتخاب موضوع وبینار باید تخصصی باشد و همچنین موضوعی باشد که قبلا کمتر به آن پرداخته شده باشد.
  • برای پیدا کردن اینفلوئنسرها باید از اینفلوئنسرهای تخصصی با تعداد فالوئر کمتر استفاده کرد.
  • برای برگزاری وبینار نترسید و شروع کنید.

پنل بازاریابی وبینار در رویداد وبیناردی

آخرین سخنران این رویداد مجید کثیری، موسس اخبار رسمی بود و از تجربه‌های برگزاری وبینار در «اخبار رسمی» گفت و اهدافی که وبینار می‌تواند محقق کند را برشمرد. از جمله نتایجی که برگزاری وبینار برای اخبار رسمی داشته جمع آوری لید و تبدیل آن ها به مشتری بوده است که آمار آن ارائه شد.

سخنرانی مجید کثیری در رویداد وبیناردی

در انتهای مراسم از برگزارکنندگان برتر ایسمینار در یک سال گذشته تجلیل شد و به اساتید وبینارهای موفق تندیس وبیناردی اهدا شد.

تقدیر از برگزارکنندگان وبینار در ایسمینار

از همراهی و حضور گرمتان سپاسگزاریم.

رویداد وبیناردی یا روز وبینار webinarday

برای مشاهده خلاصه رویداد، ویدئوی زیر را می‌توانید ببینید: