وبلاگ ایسمینار

کاور زمان وبینار

وبینار کوتاه یا بلند؟ مساله این است! (تحلیل بخش اول گزارش)

وبینار کوتاه یا بلند؟ مساله این است!

وبینارها فرصت خوبی برای یادگیری و آموزش آنلاین هستند و تا همین الان، هزاران ساعت وبینار، برگزار شده و تعداد زیادی از افراد توانسته‌اند با استفاده از این فرصت، مهارت‌های جدید یاد بگیرند و یا مهارت‌های خود را ارتقا دهند. برخی چندین ساعت را صرف یادگیری یک مهارت یا دانش در وبینار کرده‌اند و برخی هم با شرکت در یک وبینار یک ساعته، آنچه را می‌خواستند، آموخته‌اند.

یکی از نکات جالب در مورد وبینارها همین تنوع است؛ تنوعی که حتی در مدت زمان آنها هم وجود دارد.  هر کسی بنا به وقت آزاد و میزان توانایی یادگیری می‌تواند انتخاب مناسبی برای خود داشته باشد.  در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم وبینارها با چه مدت زمانی، بیشتربرگزار می‌شوند و دلیل آن چه می‌تواند باشد. برای آنکه به جواب این سوال برسیم، کافیست نگاهی به گزارش ایسمینار در سال ۹۹  بیندازیم و آن را عمیق‌تر بررسی کنیم.

وبینارهای کوتاه‌تر، بازار داغ تری دارند

درک کمبود زمان در این روزگار، خیلی سخت نیست؛ چرا که همه ما با این معضل به نحوی روبه‌رو هستم و ترجیح می‌دهیم همه چیز سریع‌تر انجام شود؛ بازار داغ غذاهای نیمه آماده به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. وبینارها هم از این قاعده مستثنی نیستند و گزارش ایسمینار نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد وبینارها در زمانی کمتر از ۳ ساعت برگزار شده و مخاطبان، علاقه بیشتری به آموزش سریع نشان داده‌اند. بررسی‌های کارشناسان، نیز نشان می‌دهد همه مردم در سراسر دنیا ترجیح می‌دهند سریع‌تر یاد بگیرند و در نظر گرفتن یک زمان طولانی برای یادگیری به دلیل وجود مشغله‌های گوناگون، برای‌شان سخت است.

میزان استقبال از وبینارهای طولانی هم خوب است

بر اساس گزارش ایسمینار، وبینارهای با مدت زمان بیش از ۱۰ ساعت هم فروش خوبی داشته‌اند و طرفداران آنها خیلی کمتر از وبینارهای کمتر از ۳ ساعت نبوده است. در اینجا همه چیز بستگی به محتوا و موضوع وبینار دارد. با داشتن یک استراتژی مشخص و محتوای ارزشمند، می توان وبینارهای طولانی و دوره‌ای برگزار کرد و مخاطبان زیادی هم به آنها توجه نشان می‌دهند.

زمان وبینار

کمی به آمارها دقیق‌تر نگاه کنیم

بررسی‌های ما نشان داده که:

تقریبا نیمی از وبینارها، یعنی چیزی در حدود ۴۸.۵ درصد، در مدت زمان ۲ ساعت برگزار شده‌اند.

وبینارهای با مدت زمان ۱ ساعت و کمتر ۲۴.۵ درصد از وبینارها را تشکیل می‌دهند.

وبینارهای ۳ ساعته در رتبه سوم قرار می‌گیرند و ۱۰.۷ درصد از وبینارها را به خود اختصاص داده‌اند.

۵.۱ درصد وبینارها، ۴ ساعت و ۶.۶ درصد آنها ۵ تا ۹ ساعت بوده‌اند.

وبینارهای ۱۰ تا ۱۹ ساعته ۳.۴ درصد و وبینارهای ۲۰ تا ۲۹ ساعته ۱ درصد از وبینارها را در بر می‌گیرند.

وبینارهای طولانی‌تر، سهمی بسیار ناچیز و کمتر از ۱ درصد دارند.

فرقی نمی‌کند در چه مدت زمانی! ما در هر صورت کنار شماییم

ایسمینار و کارشناسانش برای برگزاری یک وبینار همه چیز تمام در کنار شما هستند. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید یک وبینار یک ساعته داشته باشید یا دوره‌های آنلاین طولانی برگزار کنید، به هر حال برای صفر تا صد برگزاری وبینارتان، روی ما حساب کنید. کافیست سری به صفحه سرویس‌های ایسمینار بزنید و از همه چیز خبردار شوید.

با یا کلیک روی دکمه زیر از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

[دریافت مشاوره رایگان]