وبلاگ ایسمینار

تبلیغات کلیکی گوگل

۲۰ قانون «تبلیغات کلیکی گوگل»: تبلیغات کلیکی گوگل چیست و آیا مناسب کار شما است؟

تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل یکی از مواردی است که این روزها در مورد آن زیاد می‌شنویم. حدسیات و فرضیات زیادی درباره عملکرد، رجیستری و بازدهی این نوع از تبلیغات در گوگل وجود دارد. از همین رو به بررسی این امکان گوگل می‌پردازیم تا همه آنچه که نیاز است درباره تبلیغ در گوگل بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

تبلیغات کلیکی ارزان یکی از راه‌های بهتر و بیشتر دیده شدن توسط مخاطبان و کاربران است که طرفداران بسیاری نیز دارد. تبلیغات گوگل تنها به این نوع تبلیغات کلیکی محدود نیست، اما این روش یکی از آسان‌ترین و به صرفه‌ترین روش‌های تبلیغاتی است.

تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

تبلیغات کلیکی گوگل در واقع تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک است که یکی از مدل‌های بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آید. همان‌طور که از نامش پیداست در صورتی که کاربری روی یکی از تبلیغات وب‌سایت کلیک کند، مبلغی به صاحب وب‌سایت تعلق می‌گیرد.

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک pay per click advertising PPC- یا هزینه برای هر کلیک cost per click- CPC نام دارد. این امکان مربوط به موتورهای جستجو مانند google و bing است که آن را برای تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌دهد. لازم است بدانید که برای اجرای یک تبلیغات در گوگل باید از وب‌سایت تبلیغاتی Google AdWords استفاده کنید.

معایب تبلیغات کلیکی گوگلوجه دیگر این امکان این است که تبلیغات شما در سایت‌های مختلفی قرار می‌گیرد و کاربران با توجه به نیاز خود روی آن کلیک کرده و به وب سایت شما هدایت می‌شوند. گوگل به نوبه خود این تبلیغات را در وب‌سایت‌های دیگر انجام می‌دهد.

تبلیغ در گوگل با توجه به فاکتورهای بسیاری مانند:

  •  پیشخوان ارائه تبلیغات
  • دارا بودن معیارهای لازم برای جذب مخاطب مورد نظر
  •  قابل‌اعتماد بودن وب‌سایت و بسیاری عوامل دیگر انجام می‌شود.

 

چگونه تبلیغات کلیکی گوگل کار می‌کند؟

مدل تبلیغات در گوگل به ازای هر کلیک در بسیاری از وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌ها موجود است، با این حال برنامه اصلی تبلیغات در Google ads و بخش تبلیغات رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک قابل اجرا است.

تبلیغات کلیکی گوگل چگونه کار می کند

تبلیغات کلیکی گوگل بر روی وب‌سایت‌ها

هنگامی‌که کمپین خود را بر روی وب‌سایت‌ها با تبلیغات گوگل به ازای هر کلیک شروع می‌کنید، Google به ازای همه افرادی که روی تبلیغات شما در دسته‌های مختلف جستجو بر روی پلتفرم گوگل کلیک می‌کنند، از شما هزینه‌ای دریافت می‌کند.

جالب است بدانید که شما می‌توانید هزینه مربوط به هر کلیک را با توجه به بودجه و مکان مورد نظر و معیارهای مخاطب خود تنظیم کنید. سپس گوگل تبلیغات شما را اجرا می‌کند و از مبلغ کلی که برای تبلیغات مشخص کرده‌اید، هزینه‌ای را کسر می‌کند.

همچنین بخوانید :  هک رشد چیست؟ ۸ تکنیک فوق العاده Growth hacking

تبلیغات کلیکی گوگل در شبکه‌های اجتماعی

همین مفهوم با تفاوت‌های اندکی برای پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی اعمال می‌شود. این شبکه‌ها شامل فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر و پینترست است. بعد از ارسال آگهی در فیس‌بوک، این تبلیغ بررسی می‌شود تا از سیاست حفظ حریم خصوصی و سیاست تبلیغاتی آن‌ها تخطی نکرده باشد. سپس تبلیغ مورد نظر منتشر می‌شود. جهت آشنایی بیشتر با شبکه های اجتماعی از جمله لینکدین مقاله ” لینکدین چیست؟ و Linkedin چی نیست! باید ها و نباید ها ” را مطالعه نمایید.

انواع تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات در گوگل به ازای هر کلیک ۵ نوع دارد که شما می‌توانید از بین آن‌ها بهترین گزینه را با توجه به معیارهای مخاطبان خود، مکان‌ها و ویژگی‌های جغرافیایی مورد نیاز انتخاب کنید.

تبلیغات جستجو

تبلیغات جستجوی گوگل پرکاربردترین شکل پرداخت به ازای هر کلیک برای تبلیغات است. این رایج‌ترین شکل است که بیشتر مشاغل برای اجرای تبلیغات خود از آن استفاده می‌کنند. اگر از این نوع تبلیغات استفاده می‌کنید، می‌توانید تبلیغات خود را در صفحه جستجوی Google در سمت راست یا بالای نتایج جستجو مشاهده کنید. در تبلیغات کلیکی گوگل از کلمات کلیدی استفاده شده در بخش تنظیم تبلیغاتی که خودتان تعریف کرده‌اید، استفاده می‌کند.

تبلیغات جستجوی محلی

تبلیغات جستجوی محلی یکی دیگر از مدل‌های PPC است که توجه ویژه‌ای به موقعیت مکانی شرکت شما و همچنین مخاطبان هدف دارد؛ به عبارت دیگر، موقعیت مکانی شرکت شما را در هنگام استفاده از موتورهای جستجوگر محلی یا استفاده از نقشه گوگل برای نتایج مربوط به محلی در نزدیکی شما نشان می‌دهد.

این نیز یکی از روش‌های تبلیغات کلیکی ارزان است که به ازای هر کلیک از شما هزینه‌ای دریافت می‌کند. اگر می‌دانید که جامعه هدف شما در منطقه یا شهری بیشتر از جاهای دیگر است می‌توانید از این امکان تبلیغ در گوگل استفاده کنید.

نواع تبلیغات کلیکی گوگل

نمایش تبلیغات شبکه

نمایش تبلیغات شبکه یک شیوه متفاوت تبلیغات کلیکی گوگل است که برای آن سه انتخاب پرداخت دارید:

  • CPC هزینه برای هر کلیک
  • CPM هزینه برای هر میلیون تأثیرگذاری (Impressions)
  • CPA هزینه برای خرید

در این نوع تبلیغات شما طرحی برای تبلیغات خود آماده و آن را در اختیار گوگل ادسنس قرار می‌دهید تا آن را در بیش از ۲ میلیون سایت در شبکه خود نمایش دهد.

تبلیغات ویدیویی

یکی دیگر از انواع تبلیغات کلیکی گوگل، تبلیغات ویدیویی است. این تبلیغات در صفحه جستجوی گوگل زیر بخش Video نشان داده خواهد شد. همچنین، می‌توانید تبلیغات ویدیویی خود را از طریق YouTube، به عنوان یکی از سیستم‌عامل‌های Google اجرا کنید.

همچنین بخوانید :  چک لیست کاهش رتبه الکسا ایران + ۵ دروغ مهلک

جالب است بدانید که بازاریابی ویدیویی از طریق YouTube بسیار محبوب است زیرا می‌توانید بسیاری از سبک‌های تبلیغات موجود را ببینید، چه از طریق نوار جستجو و چه از طریق فیلم‌های در حال اجرا.

روش تبلیغات کلیکی گوگلتبلیغات بازاریابی- Remarketing

تبلیغات کلیکی گوگل شامل گزینه Remarketing یا Retargeting هم می‌شود. در تبلیغات Retargeting، می‌توانید مخاطبان خود را دوباره هدف قرار دهید؛ برخی از افراد و کاربرانی که به تبلیغات قبلی شما علاقه نشان داده‌اند. در حالی که Remarketing روش فوق‌العاده‌ای برای جذب کاربر و علاقه‌مند کردن مشتریان قبلی است.

تبلیغات کلیکی گوگل ۵ نوع مختلف است که با توجه به نیاز و جامعه هدف مخاطبان خود می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب‌های بهینه‌ای داشته باشید.

نقش کلمات کلیدی در تبلیغات کلیکی ارزان

از آنجا که به ازای هر کلیک کاربران بر روی تبلیغات، باید هزینه‌ای بپردازید، عموماً هزینه مقرون به صرفه‌ای خواهد بود. در تبلیغات کلیکی ارزان باید به این نکته توجه داشته باشید که کلمه کلیدی انتخابی شما باید مؤثرترین کلمات برای جذب مخاطب و جستجوی آسان باشد.

از آنجا که ترافیک ایجاد شده از طریق تبلیغات گوگل بازده بیشتری داشته باشد، باید کلمات کلیدی دارای خصوصیاتی چون هدفمند بودن، مرتبط بودن و قابلیت گسترش را داشته باشند. یکی از ابزارهای مفید برای یافتن کلمات کلیدی مفید Key Word Planner است. از این ابزار می‌توانید برای شناسایی کلمات کلیدی مؤثر تبلیغات در گوگل استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی گوگل آیا برای کسب و کار شما مناسب است؟

چهار مرحله برای کشف اینکه آیا تبلیغات گوگل برای تجارت شما مناسب است یا خیر وجود دارد.

بودجه بازاریابی، محدودیت‌های زمانی و ارائه محصول را ارزیابی کنید

یکی از بزرگ‌ترین موانعی که اکثر مشاغل هنگام ثبت‌نام در گوگل ادز یا اجرای یک کمپین باید آن را در نظر بگیرند، بودجه است.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای تبلیغات کلیکی گوگل همین پرداخت به ازای هر کلیک است که ترافیک سایت شما را بالا برده و در ازای آن هزینه کم و منطقی دریافت می‌کند. با ارزیابی بودجه بازاریابی خود و تخمین میزان هزینه‌ای که ممکن است در ماه برای تبلیغات بپردازید، می‌توانید برای تأمین بودجه برنامه‌ریزی کنید.

پتانسیل ترافیک خود را از طریق کلمات کلیدی محاسبه کنید

اجرا و بازدهی تبلیغات در گوگل می‌تواند زمان‌بر باشد. تحقیقات درباره کلمات کلیدی شما را قادر می‌سازد، ببینید چند نفر (در صورت وجود) در جستجوی محصول شما هستند که ارزش تبلیغات برای آن را داشته باشد. اگر فقط ۱۵ نفر هر ماه در جستجوی کلمه کلیدی شما هستند، ممکن است که تبلیغ در گوگل به نفع شما نباشد.

برای شروع، به SEMRush بروید و بر اساس محصولات و خدمات خود کلمات کلیدی را جستجو کنید. آیتم اصلی برای تجزیه و تحلیل در اینجا حجم است. همچنین می توانید از الکسا نیز کمک بگیرید شما میتوانید با کاهش رتبه الکسا ایران و بهبود وضعیت کلملت کلیدی خود جایگاه مناسب ترین بدست آورید.

مزایا تبلیغات کلیکی گوگلدرباره رقبایتان تحقیق کنید

تحقیقات رقابتی یک راه عالی برای کشف این است که آیا مردم برای تبلیغات کلیکی گوگل درباره محصول رقیب که مشابه کالای شماست، تمایلی نشان می‌دهند یا خیر؟

همچنین بخوانید :  فریلنسر کیست؟ چطور Freelancer بشیم؟ + ۱۸ سایت کسب درآمد

کمی رقابت برای هر کسب و کاری مفید است. شما می‌توانید از موتور جستجوی گوگل استفاده کنید، کالاهای مشابه کالای خود که رقیبتان تولید می‌کند را جستجو کنید. اگر رقیب مستقیمی را با شرایطی که شما به آن علاقه دارید، پیدا کردید؛ می‌توانید به SpyFu بروید و در وب‌سایت آن‌ها تایپ کنید تا اطلاعات دقیقی در مورد کلمات کلیدی، متن تبلیغ و حتی خرج ماهانه خود کسب کنید.

شبکه مناسب را کسب و کار خود را پیدا کنید

جالب است بدانید که پلتفرم Google Ads تقریباً گزینه‌های تبلیغاتی بی‌پایان دارد. از اهداف مختلف و شخصی‌سازی مخاطبان گرفته تا انواع تبلیغات مختلف. تقریباً هر شغلی می‌تواند تاکتیک‌ها و رسانه‌های مناسب خود را پیدا کند که مکمل برنامه بازاریابی فعلی‌اش باشد.

با هزینه اندکی برای تبلیغات می‌توانید رسانه‌های مختلف را آزمایش کرده تا رسانه‌ای که بالاترین بازده را برایتان دارد، پیدا کنید.

حرف آخر…

اگر به فکر راه اندازی استارت اپ هستید و نمیدانید چگونه در ابتدا فروش خود را افزایش دهید .تبلیغات کلیکی گوگل یکی از روش‌های پربازده تبلیغات برای معرفی کالا و خدمات در اینترنت است. این موتور جستجوی قدرتمند امکان تبلیغات کلیکی ارزان را به سایت‌های معتبر می‌دهد. تبلیغات در گوگل روش‌های متفاوتی دارد اما یکی از محبوب‌ترین‌ها در این حوزه تبلیغ به ازای کلیک است.