وبلاگ ایسمینار

بهترین منابع لغت آیلتس

بهترین منابع لغت آیلتس (Vocabulary IELTS) چیست؟ ۳۵ منبع عالی

یادگیری صحیح منابع لغت آیلتس به شما برای موفقیت در این آزمون کمک بسیاری می‌کند. در این مطلب بهترین منابع لغت آیلتس را معرفی کرده و نحوه دانلود منابع لغت آیلتس را آموزش می‌دهیم. واژگان آیلتس بسیارند و یادگیری آن‌ها ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد؛ از همین رو منابعی را معرفی می‌کنیم که تنها اختصاص به لغت آیلتس دارند.

چرا باید لغات آیلتس را بیاموزیم؟

یادگیری زبانی خارجی نیازمند استفاده از کلمات و لغات آن زبان است که باید آن‌ها را با مقایسه کلمات مشابه زبان خود بیاموزید. در آزمون آیلتس نیز برای پاسخ دادن به هر بخش از مهارت‌ها نیاز دارید که دایره واژگان خود را ارتقا دهید. مطالعه بهترین منابع لغت آیلتس به شما کمک می‌کند تا این لغات جدید را گام به گام یاد گرفته و کاربرد آن‌ها را در جمله بیاموزید. در واقع یادگیری واژگان آیلتس گامی ابتدایی و بسیار مهم در موفقیت برای آزمون آیلتس و یادگیری زبان انگلیسی است.

روش‌های یادگیری لغات آیلتس آشنایی با بهترین منابع لغت آیلتس

به خاطر سپردن منابع لغت آیلتس مانند منابع لیسنینگ کار ساده‌ای نیست، اما می‌توان با روش‌هایی آن را آسان‌تر کرد. در زیر برخی ترفندها و تکنیک‌های یادگیری واژگان آیلتس را آورده‌ایم.

  • در هر فرصتی بخوانید، گوش دهید و انگلیسی صحبت کنید.
  • روزنامه‌ها یا مجلات انگلیسی را به طور منظم (ترجیحاً روزانه) بخوانید. با کلمات جدیدی روبرو خواهید شد که می‌توانید آن‌ها را جمع‌آوری و مطالعه کنید.
  • همیشه یک دفتر یادداشت همراه داشته باشید و کلمات جدیدی را که با آن مواجه می‌شوید، یادداشت کنید.
  • همراه با یادگیری معنی لغت، فرم آن را نیز بررسی کنید، منظور از فرم اسم، صفت، فعل، قید و غیره بودن آن است.
  • به دنبال مترادف‌ها / متضادها باشید و آن را در دفترچه خود یادداشت کنید.

نکته مهم:

در مصاحبه آزمون آیلتس باید دو دقیقه در مورد یک موضوع صحبت کنید. شما قبل از آزمون نمی‌دانید که موضوع چیست، اما برخی از موضوعات وجود دارد که اغلب استفاده می‌شوند. این موضوعات عبارت‌اند از: فن‌آوری، تحصیلات، استخدام، هنر، خانواده، محیط‌زیست، خانه‌ی خود و غیره. از همین رو نیاز است که دایره لغات آیلتس خود را گسترش دهید.

چگونه سریع‌تر لغات جدید را به خاطر بسپاریم؟

روش‌های بسیاری برای به حافظه سپردن واژگان آیلتس وجود دارد. در زیر با برخی از برترین تکنیک‌های یادگیری لغات آیلتس آشنا می‌شوید.

  • از تکنیک‌های حافظه استفاده کنید

در هنگام مطالعه دقیق منابع لغت آیلتس می‌توانید از تکنیک‌های حافظه برای یادگیری سریع‌تر استفاده کنید. یکی از این تکنیک‌ها آشنا پنداری کلمات است. این بدان معنا است که کلمات سخت را به روش خود به چیزی که آن را می‌دانید و برایتان آشناست، تعمیم دهید. برای مثال در STORE می‌توانید کالاهایی مانند Spaghetti, Tomatoes, Olives, Rice, Eggs را خریداری کنید.

  • محیط یادگیری خود را گسترش دهید

بهترین روش برای به خاطر سپردن منابع لغت آیلتس این است که از هر فرصتی برای یادگیری استفاده کنید. واژگان آیلتس را می‌توانید با خرید مجله یا کتاب انگلیسی، تماشای فیلم یا خواندن اخبار به خاطر بسپارید.

  • کلمات را در متن یاد بگیرید

ایده خوبی برای یادگیری سریع لغات آیلتس بیشتر قرار دادن آن‌ها در متن است، سعی کنید به جای نوشتن لیست کلمات تصادفی، آن‌ها را در جملات قرار دهید. به این ترتیب، شما می‌دانید که چگونه این کلمه در متن‌های آزمون استفاده می‌شود.

  • آن را به سطح بالاتری ارتقا دهید

اگر می‌خواهید یادگیری منابع لغت آیلتس را به سطح بالاتری برسانید، فضای کافی برای نقشه‌های ذهنی با کلمات مرتبط، مترادف یا متضاد بگذارید. اگر می‌خواهید از روند یادگیری خود بیشترین بهره را ببرید، سعی کنید این کلمه را به زبان فارسی ترجمه نکنید، در عوض آن را به زبان انگلیسی توضیح دهید و توصیف کنید.

  • روش مناسب خود را پیدا کنید

بدیهی است که افراد در یادگیری متفاوت هستند، بنابراین اگر نمی‌دانید چه روشی برای شما مفید است تا آنجا که ممکن است روش‌های مختلف یا ترکیبی از آن‌ها را امتحان کنید. این روش‌ها می‌تواند شامل کارت‌های حافظه، برنامه‌ریزی برای مطالعه در ساعت مشخصی از روز، رفتن به کتابخانه یا یادداشت‌های خودتان باشد.

روش‌های مختلف و مفیدی برای یادگیری منابع لغات آیلتس وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بازدهی خود را افزایش دهید.

یادگیری اصلاحات انگلیسی ضروری است

در آمادگی برای آزمون علاوه بر مطالعه منابع لغت آیلتس باید اصطلاحات مرسوم این زبان را نیز یاد بگیرید. اصطلاحات یا Idioms می‌توانند برای افراد غیربومی انگلیسی گیج‌کننده باشند، زیرا عباراتی هستند که معنای مشابه کلمات گفته شده را ندارند. با این حال، آن‌ها در انگلیسی بسیار رایج هستند، بنابراین مهم است که شما آن‌ها را برای آمادگی در این آزمون یاد بگیرید. یکی از برترین منابع یادگیری اصطلاحات انگلیسی کتاب Work on Your Idioms و Idioms for Ielts Speaking: Master 500+ Idioms in Use Explained in 10 Minutes است. علاوه بر آن می‌توانید با مراجعه روزانه به وب سایت‌هایی مانند An Idiom a Day، FluentU یا The Phrase Finder نسبت به یادگیری آن‌ها اقدام کنید. یادگیری اصطلاحات انگلیسی برای شرکت در آزمون آیلتس امری ضروری است زیرا آن‌ها ممکن است ما به ازاء فارسی نداشته و شما را به اشتباه بیندازند.

اولین کتاب از منابع لغت آیلتس

به هر آموزشگاه و مرکز آموزشی زبان که برای آمادگی در آزمون آیلتس مراجعه کنید، اولین کتابی که برای واژگان آیلتس به شما معرفی می‌کنند، ۵۰۴ است. کتاب ۵۰۴ از منابع لغت آیلتس است که پیش زمینه یادگیری و آمادگی شما برای این آزمون است. به منظور یادگیری بهتر می‌توانید از فلش کارت‌های مربوط به این کتاب نیز بهره ببرید. بهترین منابع لغت آیلتس برای شروع، لغات موجود در این کتاب است. در این کتاب کلمات مشابه، تمرین‌ها و سؤالات برای هر درس در کنار کاربرد کلمات در جمله قرار گرفته تا داوطلبان بتوانند به صورت خودآموز این لغات را یاد بگیرند.

یادگیری ۱۱۰۰ واژگان آیلتس

یکی از بهترین کتاب‌ها برای دانلود منابع لغت آیلتس همین کتاب ۱۱۰۰ واژه بارون است. کتاب ۱۱۰۰ words you need to Know تنها به معرفی لغت نمی‌پردازد بلکه با روش‌های علمی سعی در افزایش فهم و درک لغات دارد. از این رو هر لغت را در جمله‌ای از رمان‌ها، فیلم‌نامه‌ها، شعرهای شناخته شده، مقالات خبری و برنامه‌های تلویزیونی به شما معرفی می‌کند. آموزش لغات آیلتس در این کتاب به حدی جذاب است که از خواندن آن خسته نمی‌شوید. معانی واژگان آیلتس در این کتاب به صورت یک جمله یا یک کلمه نیست و بیشتر معانی در یک پاراگراف قرار دارند تا راحت‌تر بتوانید آن‌ها را به خاطر بسپارید.

کتاب لغات آیلتس Collins

این کتاب یکی از بهترین منابع لغت آیلتس است که بر روی هر ۴ مهارت شما در آزمون تأکید دارد. در این کتاب خودآموز لغات کلیدی آیلتس، کاربرد آن‌ها در دیکشنری، تعاریف و جملات نمونه برای یادگیری بهتر زبان‌آموزان آمده است. در انتهای هر درس نیز سؤالات آزمون مرتبط با آن درس قرار داده شده که بتوانید با نمونه سؤالات آشنا شده و واژگان را بهتر به خاطر بسپارید. همراه کتاب Collins Vocabulary for IELTS نیز یک سی دی صوتی برای آموزش تلفظ کلمات قرار داده شده است. همچنین شما می‌توانید به راحتی این کتاب ارزشمند را در فهرست دانلود منابع لغت آیلتس قرار دهید و آن را رایگان دانلود کنید.

کتاب آموزش مهارت واژگان آیلتس آکسفورد

یکی از بهترین منابع لغت آیلتس سری کتاب‌های OXford Word Skills است. این کتاب‌ها که در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته چاپ و منتشر شده‌اند را می‌توان در فهرست اصلی منابع لغت آیلتس قرار داد. هر یک از این کتاب‌ها در سطح خود به آموزش ۲۰۰۰ لغت جدید مناسب برای آزمون آیلتس می‌پردازند. همراه این کتاب‌ها یک سی دی نرم‌افزاری نیز وجود دارد که شما را در یادگیری بهتر یاری می‌کند. در این کتاب‌ها ۸۰ درس برای آموزش لغات آیلتس وجود دارد که از کلمات آسان تا سخت را به ترتیب به شما آموزش می‌دهد. نکته مهمی که باید درباره این کتاب‌ها بدانید این است که یادگیری دو سطح مقدماتی و متوسطه برای افرادی که نمره آیلتس ۷ و کمتر از آن را نیاز دارند، مناسب است. همچنین برای داوطلبانی که نمره بیش از ۷ در آزمون را باید کسب کنند، کتاب پیشرفته لغات آیلتس آکسفورد توصیه می‌شود.

کتاب‌های بسیاری به عنوان منابع لغت آیلتس وجود دارند که در سطوح مختلف به زبان‌آموز برای یادگیری هر چه بهتر واژگان آیلتس کمک می‌کند.

لغات آیلتس کمبریج

واژگان آیلتس

کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS از جمله منابع لغت آیلتس است که به شما در پیشرفت یادگیری لغات کمک می‌کند. لازم به ذکر است این کتاب در دو سطح متوسطه و پیشرفته برای زبان‌آموزان طراحی شده است. این کتاب نسبت به دیگر کتاب‌های معرفی شده دارای امتیازاتی از قبیل ۲۵ درس و ۵ تست، نکات آموزشی مربوط به اشتباهات رایج، نمونه سؤالات آزمون آکادمیک، نکات کلیدی موفقیت در آزمون، vocabulary note و سی دی برای یادگیری تلفظ کلمات است. کتاب لغات آیلتس کمبریج به صورت خود آموز است و داوطلبان به راحتی می‌توانند آن را در خانه مطالعه کنند.

دیگر منابع یادگیری واژگان آیلتس

برای یادگیری لغات آیلتس می‌توانید از دیگر منابع لغت آیلتس به شرح زیر نیز استفاده کنید. این فهرست مناسب افرادی است که کتاب‌های قبلی را مطالعه کرده و تمایل به گسترش دایره واژگان آیلتس خود دارند.

  • کتاب Check Your English Vocabulary for IELTS از دیوید پورتر
  • کتاب Essential Words for the IELTS: With Downloadable Audio از لین لاوگید
  • کتاب IELTS Language Practice: English Grammar and Vocabulary اثر آماندا فرنچ و مایکل وینس
  • کتاب Academic Vocabulary in Use اثر فلیسیتی اودل و مایکل مک‌کارتی
  • کتاب (c) BOOK 3 + IELTS Listening & Reading 8.5 Masterclass اثر مارک روشه
  • کتاب IELTS Vocabulary Masterclass8.5 Master Phrasal Verbs اثری دیگر از مارک روشه

حرف آخر …

با بهترین منابع لغت آیلتس در این مقاله آشنا شدید و روش‌های یادگیری و به خاطر سپردن این لغات را فراگرفتید. افرادی که تمایل به مطالعه این کتاب‌ها به صورت الکترونیکی دارند، می‌توانند اقدام به دانلود منابع لغت آیلتس از سایت‌های معتبر کنند. منابع لغت آیلتس را می‌توانید همراه با تقویت دیگر مهارت‌های مورد نیاز مانند گرامر، نوشتن و غیره انجام دهید. همچنین از کلمات جدیدی که یاد گرفته‌اید می‌توانید در جملات خود برای نوشتن یا صحبت کردن نیز استفاده کنید تا بهتر آن‌ها را یاد گرفته و در خاطرتان بماند.