وبلاگ ایسمینار

برگزاری وبینار با برگزارکنندگان وبینار

وقتی میگوییم پشتیبانی وبینار، از چی حرف میزنیم؟

زمانی که برای برگزاری وبینارتان تصمیم گیری می کنید و برنامه ریزی های لازم را انجام می دهید، از نحوه برگزاری وبینار و زیرساخت های مورد نیاز غافل نشوید.

قبل از برگزاری وبینار باید به سوالات زیر پاسخ بدهید:

  • آیا خودتان می خواهید وبینارتان را برگزار کنید؟
  • یا می خواهید برگزاری آن را به یک تیم برگزار کننده وبینار بسپارید؟
  • آیا نرم افزار وبینار را در اختیار دارید؟ یا باید آن را اجاره یا خریداری کنید؟

زمانی که برگزاری وبینارتان را به تیم های برگزار کننده وبینار برون سپاری می کنید مفهوم پیمانکاری اجرا معنا پیدا می کند. پیمانکاری اجرا به معنای برگزاری کامل وبینار می باشد. در واقع شما مسئولیت برگزاری و اجرای وبینارتان را به یک تیم حرفه ای برگزار کننده وبینار محول می کنید و از آن ها می خواهید که در امر برگزاری وبینار به شما یاری برسانند.

بگذارید با ذکر مثالی این مفهوم را کاملا برای شما مشخص کنم، فرض کنید وبینار یا رویداد آنلاین شما یک برنامه تلویزیونی است و تیم برگزار کننده وبینار مجری و مدیر آن برنامه و شما به عنوان سخنران یا تامین کننده محتوای وبینار مهمان این برنامه تلویزیونی هستید.

البته یک مورد را بایستی روشن کنم و آن اینکه تیم برگزار کننده وبینار مسئول برگزاری وبینار از لحاظ فنی می باشد و شما به عنوان سخنران یا یک موسسه آموزشی، دانشگاه و سازمان تامین کننده محتوای وبینار و مسئول انجام تبلیغات و ثبت نامی های وبینار هستید. اگر تجربه ای در زمینه برگزاری وبینار ندارید و یا وبینار پیشین شما با مشکلات فنی فراوانی (قطعی و وصلی مدام صدا و اینترنت، کیفیت نامناسب صدا و …) برگزار شده است، به کمک تیم پشتیبانی ایسمینار نیاز دارید.

پیشنهاد مطالعه: با مشکلات فنی در برگزاری وبینار چه باید کرد؟!

خدماتی که تیم برگزاری وبینار ایسمینار به شما ارائه می دهد عبارتند از:

ارائه زیرساخت و بستر لازم برای برگزاری وبینار (نرم افزار وبینار)

ما بستر و زیرساخت لازم یا به بیان دیگر نرم افزار وبینار را در اختیار شما قرار می دهیم. بدین ترتیب شما نرم افزار وبینار را برای برگزاری در اختیار خواهید داشت. البته اگر شما نرم افزار را دارید می توانید از تیم پشتیبانی ایسمینار برای برگزاری و اجرای وبینار کمک بگیرید.

نرم افزار وبینارآموزش محیط وبینار به سخنران

  • آموزش نحوه اتصال صدا و تصویر سخنران
  • نحوه تعامل با کاربران و ارائه نکات کلیدی ارتباط با کاربران حاضر در وبینار
  • آموزش استفاده از نرم افزار وبینار در حد نیاز
  • انجام تست های لازم برای بررسی کیفیت اینترنت و سیستم (لپ تاپ/کامپیوتر) سخنران

پیشنهاد مطالعه: چگونه یک سخنران موفق در وبینار باشیم؟

بارگذاری و متناسب سازی مستندات آموزشی در محیط وبینار

ما پیش از آغاز وبینار، محیط برگزاری وبینار که آن را اتاق وبینار (Room) می نامیم آماده و مستندات آموزشی که سخنران قرار هست از آن در وبینار استفاده کند را بارگذاری می کنیم. این مستندات آموزشی می توانند پاورپوینت، ویدئو کلیپ های آموزشی، فایل های صوتی، تصاویر و اینفوگرافیک ها باشند.

برای مشاهده نمونه محیط وبینار کلیک کنید.

برای مشاهده پکیج های برگزاری وبینار روی دکمه زیر کلیک کنید:

می خوام در مورد هزینه های برگزاری وبینار بیشتر بدونم

پشتیبانی وبینار

شاید بگویید مگر برگزاری وبینار نیاز به پشتیبانی دارد؟ خودمان هم می توانیم انجام بدهیم.

در پاسخ به سوال شما باید بگویم شاید محتوای وبینار شما فوق العاده باشد اما اگر کاربران نتوانند وارد وبینار شوند شما این محتوا را به چه کسی می خواهید ارائه دهید؟

ما با در نظر گرفتن تعداد ثبت نامی های وبینار و برآورد تعداد افرادی که احتمالاً در وبینار حضور خواهند داشت پشتیبان یا پشتیبانانی را به وبینار شما اختصاص می دهیم. پشتیبان/پشتیبانان فنی در مدت زمان برگزاری وبینار در محیط وبینار حضور خواهند داشت تا در صورت بروز مشکلات فنی برای سخنران راهنمایی های لازم را به ایشان ارائه کنید.

اگر کاربران هنگام ورود به محیط وبینار دچار مشکل شوند از نیم ساعت پیش از آغاز وبینار می توانند با پشتیبانان ایسمینار از طریق تلفن و تلگرام در تماس باشند. در تصویر پایین می توانید یک نمونه پشتیبانی تلفنی توسط پشتیبان وبینار را مشاهده کنید:

پشتیبانی وبینار

همان طور که در تصویر هم مشخص است بیش از ۴۰ نفر در بازه زمانی ۳۰ دقیقه قبل و حین برگزاری وبینار با پشتیبان ما تماس گرفتند!

در زمان برگزاری وبینار نیز ممکن است کاربران به مشکلی بر بخورند مثلا تصویر و صدای سخنران را بصورت قطع و وصلی دریافت کنند یا نتوانند فایل ارائه را مشاهده کنند که در این شرایط باز هم پشتیبانان ایسمینار که در وبینار حضور دارند راهنمایی های لازم را برای حل مشکلات کاربران ارائه می کنند.

می خوام وبینارم رو بدون مشکل برگزار کنم

 

©کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.