وبلاگ ایسمینار

افزایش ثبت نامی وبینار

چگونه نرخ ثبت نام در وبینار را افزایش دهیم؟

سوالات زیر را با دقت بخوانید:

  • چرا از وبینار من استقبال نشد؟
  • چرا تعداد کمی ثبت نام کردن؟
  • اصلا چرا کسی ثبت نام نکرد؟
  • وبینار من که موضوع جذابی داشت، چرا نتونستم تو جذب مخاطب موفق بشم؟

این ها سوالاتی هستند که برخی از برگزار کنندگان وبینار از ما می پرسند و ممکن است سوالات شما هم باشد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم مقاله ای را به بررسی این موضوع و ارائه راهکارها اختصاص بدهیم.

چگونه نرخ ثبت نام در وبینار را افزایش دهیم؟

اگر می خواهید کار جذب مخاطبان راحت تر شود و شانس خود را برای بالا بردن تعداد ثبت نامی های افزایش دهید، ۳ کاری که در ادامه گفته ایم را انجام دهید:

در مورد موضوع وبینار نظرسنجی کنید

مورد استقبال واقع نشدن یک وبینار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از مهم ترین آن ها انتخاب نادرست موضوع وبینار است. برای مثال ممکن است عنوان وبینار شما بسیار کلی باشد و مخاطب با نگاه اول متوجه موضوع اصلی وبینار نشود. هیچوقت یک عنوان کلی برای وبینارتان انتخاب نکنید.

در ویدئوی زیر چند نکته برای انتخاب عنوان وبینار ارائه گفته ایم:

[aparat id=”l2Ra6″ width=”۶۵۰″]

ما ذهن خوان و پیشگو نیستیم به همین خاطر حدس زدن موضوع مناسب نمی تواند دقیق باشد و بر پایه پیش بینی خواهد بود. به جای برگزاری وبیناری که هیچ کس به آن نیاز ندارد بهتر است نظر مخاطبان را در مورد موضوع وبینار بپرسیم.

با این کار با یک تیر ۲ نشان می زنیم هم موضوعی مناسب و مخاطب پسند را برای وبینار انتخاب می کنیم که دیگر دردسری برای افزایش ثبت نامی های وبینارمان نداشته باشیم و هم به مخاطبان خودمان نشان می دهیم که چقدر به علایق آن ها توجه می کنیم و چقدر برای ما اهمیت دارند.

 

از کانال های بازاریابی تان غافل نشوید

جالب است بدانید که اکثر شرکت ها از راه های ارتباطی و کانال های بازاریابی شان به درستی استفاده نمی کنند. مثلا می توانید بخشی را در وب سایت تان تحت عنوان رویدادهای پیش رو یا تقویم آنلاین داشته باشید و از این طریق وبینارهایتان بیشتر دیده خواهند شد.

افزایش تعداد ثبت نام در وبینار

در صورتی که بخواهید برای تبلیغات هزینه کنید و بودجه ای را در نظر بگیرید می توانید تبلیغ وبینار خود را در وب سایت های مرتبط با موضوع وبینارتان یا در شبکه های اجتماعی پر بازدید قرار دهید.

اگر به دنبال روش کم هزینه هستید می توانید از شبکه های اجتماعی خودتان و مدرس وبینار استفاده کنید. همیشه در زمان اطلاع رسانی وبینارهایتان لینک ثبت نام در وبینار را قرار دهید تا افراد بتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در وبینار وارد این صفحه شوند.

پیشنهاد مطالعه: فرم ثبت نامِ وبینار چگونه باید طراحی شود؟

 

بازاریابی ایمیلی را درست و موثر اجرا کنید

ایمیل یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ و اطلاع رسانی وبینارتان است. پیشنهاد می کنیم حداکثر ۱۰ روز پیش از برگزاری وبینار، کمپین ایمیل مارکتینگ اختصاصی وبینارتان را شروع کنید.

پیشنهاد مطالعه: روشهای تبلیغ وبینار قبل، حین و بعد از برگزاری ۱

پیش از ارسال ایمیل به نکات زیر توجه کنید:

۱- در متن ایمیل تان ۲ الی ۳ خط توضیح کلی در مورد موضوع وبینار بنویسید و به معرفی وبینارتان بپردازید یا به سرفصل های وبینار اشاره ای کنید.

۲- در تمامی ایمیل های ارسالی تان یک دکمه فراخوان عمل یا Call To Action قرار دهید. چون هدف شما از ارسال ایمیل این است که مخاطب شما اقدام خاصی را انجام دهد که این اقدام می تواند ثبت نام در وبینار باشد.

شاید بگویید این را که خودمان هم می دانیم اما باور کنید خیلی از شرکت هایی که ایمیل های تبلیغاتی ارسال می کنند هیچ دکمه CTA ای در متن ایمیل قرار نمی دهند.

فراخوان عمل یا CTA (مخفف Call To Action)، به زبان ساده یعنی دعوت از افراد برای انجام کاری!

۳- پیش از ارسال ایمیل جامعه هدف تان را انتخاب و بر اساس آن ایمیل را ارسال کنید. ایمیل را تنها برای افرادی ارسال کنید که واقعا به موضوع وبینار شما علاقه داشته باشند.

ما در بسته شتاب یا همان بسته تبلیغاتی وبینار که به تازگی آن را ارائه کرده ایم، ایمیل های تبلیغاتی و اطلاع رسانی را تنها به افرادی ارسال می کنیم که واقعا به آن موضوع علاقه مند باشند یا قبلا در وبینارهایی با دسته بندی موضوعی مشابه شرکت کرده باشند.

فرض کنید ما قصد داریم وبیناری با موضوع ساخت سریع محصول استارتاپی (MVP) برگزار کنیم، در این حالت ایمیل تبلیغاتی را برای افرادی ارسال می کنیم که در دسته بندی موضوعات استارتاپی و کارآفرینی باشند و قبلا در وبینارهایی با موضوعات راه اندازی کسب و کار، خلق مدل کسب و کار و … شرکت کرده باشند. بدین ترتیب ایمیل ها را بصورت هدفمند برای جامعه هدف مناسب ارسال می کنیم.

هدف ما این است که به شما بگوییم هر ایمیلی را برای هر کسی ارسال نکنید. باید پیش از ارسال ایمیل، شناخت کافی نسبت به مخاطبان خود و علایق آن ها داشته باشید.

۴- بسته به نوع شرایط برگزاری وبینار بهتر است ۱ یا ۲ روز قبل از وبینار یک ایمیل با مضمون آخرین مهلت ثبت نام ارسال نمائید. همچنین اگر می خواهید تعداد افرادی که در زمان وبینار حضور خواهند داشت را افزایش دهید پیشنهاد می کنیم در روز برگزاری یک ایمیل یادآوری نیز ارسال کنید.

امیدواریم با انجام درست کارهایی که گفتیم بتوانید نرخ ثبت نام در وبینار را افزایش بدهید.

 

©کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.