وبلاگ ایسمینار

استراتژی وبینار

چگونه استراتژی وبینار اثربخشی داشته باشید

زمانی که به فکر بازاریابی محتوایی می افتید ابزارهای کمی وجود دارند که کم هزینه و در عین حال اثرگذاری بالایی داشته باشند، مانند وبینارها. مقصود شما از برگزاری وبینار ممکن است ایجاد سرنخ ها، برقراری روابط، آموزش به مشتریانتان یا تمام این موارد باشد. اما وبینارها علی رغم موارد ذکر شده نیازمند اختصاص میزان قابل توجهی از زمان و تلاش هستند پس اگر شما فاقد یک استراتژی اثربخش و سازماندهی شده هستید نتایج ارزشمندی را کسب نخواهید کرد. در ادامه به ۳ المان کلیدی که هر استراتژی وبیناری باید داشته باشد توجه نمایید.

۱- هدف گذاری کنید.

همچون سایر مقاصد بازاریابی این نکته حائز اهمیت است که اهداف کمی و کیفی برای استراتژی های وبینار خود نعریف نمایید. مشخص کنید که با برگزاری وبینارها به دنبال چه چیزی هستید:

  • آیا تمرکز اصلی شما بر آگاهی برندتان است؟
  • آیا به دنبال رهبری هستید؟
  • یا به دنبال آموزش به افراد در مورد محصولات و یا صنعتی که در آن فعالت می کنید هستید؟
  • و ثبت نام و اهداف حضور را برای هر وبیناری که برگزار می کنید در نظر بگیرید.

۲- سازماندهی شده عمل کنید.

از پیدا کردن سخنران تا انجام ارزیابی ها و تبلیغ وبینارتان تا برگزاری وبینار و توسعه یک استراتژی پیگیری، فعالیت های زیادی وجود دارند که باید در برنامه ریزی و اجرای موفقیت آمیز یک وبینار انجام پذیرند. خوشبختانه می توانید بخش مهمی از این فرایند یعنی برگزاری و اجرای وبینار را برون سپاری کرده و به مجموعه های برگزار کننده وبینار محول کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ گام مهمی را از یاد نبرده اید مانند تبلیغ وبینارتان در کانال های اجتماعی و همینطور لینک هایی برای مرتبط ساختن محتوا به صفحه فرودتان (Landing Page).

۳- بلافاصله پیگیری کنید.

پیگیری وبینارتان به اندازه خود وبینار مهم است. پس از تمام مواردی که ذکر شد، وبینارها نمی توانند به عنوان یک نقطه تماس تمام و کمال با مشتریان باشند، اما بخشی از فرایند ایجاد ارتباط هستند. فایل های ویدئویی وبینارها و فایل های ارائه را برای تمام افرادی که در وبینارتان ثبت نام کرده اند ارسال نمایید حتی آنهایی که در وبینار حضور نداشتند (در صورتی که وبینار شما رایگان نباشد) و لینک دسترسی به مطالب مفید را نیز در وبسایت تان قرار دهید.

 

نگارش و ترجمه: مارینا اوهانجانیانس

© کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.