وبلاگ ایسمینار

۹ ابزار دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۰ [از سئو تا ایمیل مارکتینگ و …]

استفاده روزافزون از اینترنت سبب شده اغلب مدیران تجاری تمایل به معرفی محصولات و کسب و کار خود از طریق اینترنت داشته باشند. شیوع بیماری کرونا و تغییر سبک زندگی نیز تاکیدی بر استفاده از این فناوری در فروش محصولات بود.  ما در مقاله قبل تعریف کاملی از دیجیتال مارکتینگ ارائه دادیم. در این مقاله می خواهیم به بیان ابزار دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. برای توسعه بازاریابی آنلاین ابزارهایی ایجاد شده اند که توانسته اند موفقیت تجاری را تضمین کند. در این مقاله مهمترین ابزارهای که هر مدیر می تواند برای توسعه و موفقیت تجارت آنلاین خود به کار ببرد، بیان شده است.
ممکن است تا به حال کارشناس دیجیتال مارکتینگ را در حال انجام فعالیت های کاری دیده باشید. او ساعت ها به سیستم خیره می شود و بیشتر اوقات خود را صرف کلیک و تایپ می کند. گاهی اوقات افراد ساده اندیش تصور می کنند چنین فردی، وقت و زمان خود را به بطالت می گذراند. اما یک دیجیتال مارکتر حرفه ای می تواند به چند کلیک ساده فروش چند صد میلیونی یا جتی میلیاردی را تجربه کند. با توجه به میزان درآمد، مطمئنا شغل بسیار خوبی است. برای اینکه با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید مقاله “دیجیتال مارکتینگ یعنی چه” را مطالعه کنید

تاثیر سئو بر دیجیتال مارکتینگ

یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، سئو است. هدف اصلی در این بخش، افزایش جذب کاربران و مخاطبان سایت شما است. در گذشته با استفاده از انواع بنرها و بیلبوردها، کارهای تبلیغاتی انجام می شد. اما ممکن بود همه افراد دسترسی و امکان مشاهده این بنرها و تبلیغات را نداشته باشند. اما در بازاریابی آنلاین، استفاده از تکنیک های سئو ساده ترین راه برای شناساندن و معرفی سایت و محصولات است. وقتی کاربران کلمه های کلیدی موجود در محتوای سایت شما را جستجو کنند، موتورهای جستجو در لیست پیشنهاد خود سایت شما را به نمایش در خواهند اورد.
اغلب کاربران برای جستجوی مطالب مورد نیاز خود از گوگل استفاده می کنند اگر شما بتوانید با استفاده از استانداردهای سئو مطرح شده در گوگل رتبه ای در این سایت بدست آورید، کار تبلیغ سایت شما بسیار سریعتر انجام خواهد گرفت در نتیجه نرخ بازدید و سوددهی سایت شما بیشتر خواهد شد. محققان به این نتیجه دست یافته اند که استفاده از تکنیک های سئو ساده ترین و کم هزینه ترین روش برای معرفی و تبلیغ سایت ها و محصولات است.

تاثیر سئو بر دیجیتال مارکتینگتجزیه و تحلیل بازاریابی آنلاین

استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکیتنگ سبب می شود که بتوانید شرایط سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. طبق معیارهای جدید در سال ۲۰۲۰، کاربر نقش اصلی در رتبه بندی سایت دارد. به همین دلیل استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل بیش از پیش ضرورت یافته است. این ابزارها با تخمین و بررسی سرعت لود شدن سایت شما و مقایسه آن با سایت های مشابه امتیاز سایت شما را تعیین می کند. همانطور که می دانید هدف اصلی در بازاریابی آنلاین، هدایت کاربران به سمت سایت شما است. این امر سبب افزایش نرخ بازدید و ترافیک سایت شما خواهد شد. و از این طریق می تواند سبب ارتقای رتبه شما در گوگل شود. ابزار دیجیتال مارکتینگ به شما نشان خواهند داد که شما تا چه اندازه در دستیابی به این هدف موفق بوده اید. مهمترین ابزارها عبارتند از :

    ۱. هاتجار یا  Hotjar

ابزار بازاریابی هاتجار یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که به شما کمک می کند تا رفتار کاربران را بررسی کنید. شما با استفاده از این نرم افزار متوجه خواهید شد چه تعداد از کاربران به محض ورود به سایت شما از صفحه خارج شده اند و چه تعداد از آنها مدت زمانی را برای مطالعه و بررسی محتویات سایت شما صرف کرده اند. علاوه بر این، با استفاده از این نرم افزار شما می توانید علاقه مندی کاربران را بررسی نمایید.

    ۲. الباکراس یا Albacross

این ابزار دومین ابزار مهم در دسته ابزارهای بازاریابی اینترنتی است. استفاده از این ابزار به شما امکان می دهد که بدانید چه کاربری و زا چه طریق وارد سایت شما شده است. استفاده از این ابزار نیاز به مهارت یا دانش خاصی ندارد. زیرا به صورت خودکار و روزانه، تمام اطلاعات کاربران را در اختیار شما قرار خواهد داد. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید صفحه های پر بازدید سایت خود را شناسایی کنید. از این طریق می توانید محتویات مناسب و جذاب برای هر بخش تولید نمایید.

ابزارهای موثر در حوزه ایمیل مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ   ۱.  هات اسپات فرمز یا Hotspot forms

با استفاده از این نرم افزار می توانید به آسانی و در کوتاه ترین زمان ممکن سابقه مخاطبین خود را بررسی کنید و در زمانی مناسب برای آنها ایمیل یا پاسخ ایمیل را ارسال نمایید. این نرم افزار دارای نسخه های رایگان نیز می باشد که امکان ارسال ماهانه ایمیل را فراهم می کند و دارای تمپلیت های رایگان و زیبا نیز می باشد.

    ۲. پروف یا proof

پروف یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که سبب بهبود نرخ بازدید شما خواهد شد. این نرم افزر به گونه ای طراحی شده است که می تواند با استفاده از یک مفهوم سبب ترغیب کاربران خواهد شد. برای مثال اغلب افراد بر این باور هستند که زتوران ها و فروشگاه های شلوغ بالاترین کیفیت را دارند. به همین دلیل در این نرم افزار با استفاده از همین الگوف کاربران را به سمت سایت شما جذب می کنند.

   ۳. اکتیو کمپین یا ActiveCampaign

اگر شما مدیر سایتی هستید که با کاربران خود تعامل و ارتباط بالایی دارید باید در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به سراغ ابزار اکتیو کمپین بروید. استفاده از این نرم افزار در مدیریت اطلاعات کاربران سایت  پاسخ به سوالات و ایمیل های آنها به شما کمک خواهد کرد. استفاده از این نرم افزار به مدیران سایت های مقالات، دانلود کتاب و سایت های پربازدید به منظور کاهش زمان پاسخگویی به کاربران توصیه می شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که هزینه تهیه این نرم افزار کمی بالاست .از سوی دیگر، مدت زمان لازم برای اجرای آن نیز زیاد است. اما در یک مقایسه ساده با توجه به سود حاصل از استفاده از این نرم افزار، هزینه های اجرایی جبران و درآمد شما افزایش خواهد یافت.

   ۴. میلرلایت یا Mailerlite

شما با استفاده از این نرم افزار ( حتی در نسخه ها رایگان، قادر به ساخت لیستی با حداقل ۱۰۰۰ عضد ( در نسخه های رایگان) خواهید بود. اگر جامعه آماری هدف شما بسیار بزرگ تر است با تهیه نسخه پولی می توانید تمام اعضای را پوشش دهید. در این نرم افزار تمپلیت های آماده وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. اما اگر تمایل به طراحی دارید می توانید الگوی خود را نیز بسیازید. بعلاوه، زمانبندی ارسال ایمیل برای لیست کاربران نیز در اختیار شما خواهد بود. تحلیل ارائه شده توسط این نرم افزار به صورت هفتگی یا ماهانه است. شما با بررسی این تحلیل ها می توانید تصمیماتی هدفمند برای موفقیت تجاری خود اتخاذ کنید.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی  ۵. انلس یا unless

شما باید با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بتوانید کاربرانی که تازه وارد سایت شما می شوند را ترغیب و جذب کنید. نرم افزار unless این امکان را برای شما فراهم کرده و به مخدیران اجازه می دهند بتوانند مدت زمانی که کاربر صرف مطالعه و بررسی محتویات سایت می کند را افزایش دهند. این نرم افزار به شما امکان می دهند کاربران مشهور سایت، گواهینامه ها، جوایز، و مدت زمان فعالیت تجاری را برای کاربران به نمایش بگذارید. البته نمایش این اطلاعات برای کاربران قدیمی و افرادی که کاملا به نحوه فعالیت تجاری شما آشنا هستند وقتگیر و اضافی است. مزیت دیگر موجود در این نرم افزار، قابلیت شخصی سازی صفحات کاربران است. با یان مزیت شما می توانید اطلاعات خود را با توجه به مدت زمان حضور کاربران و به منظور جلب اعتماد و جذب آنها نمایش دهید.

معرفی نرم افزار های طراحی

امروزه کاربران بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. شبکه هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توئیتر بین کاربران از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. در نتیجه یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که می تواند تضمینی برای افزایش بازدهی تجاری شما باشد استفاده از انواع شبکه های اجتماعی است. البته با توجه به طیف گسترده کاربران این شبکه ها، استفاده از این نوع ابزارهای بازاریابی دیجیتال چندان ساده نیست. استفاده از ابزارهایی خاص می تواند شما را در استفاده جاری از شبکه های اجتماعی موفق کند. این ابزارها عبارتند از:

معرفی نرم افزار های طراحی   ۱. کانوا یا canva

افرادی که هیچ تجربه ای در زمینه طراحی ندارند باید از این ابزار استفاده کنند. این ابزار به شما کمک خواهد کرد تا کلیپ ها و ویدئوهای جذاب و مخاطب پسند تولید کنید. سپس می تواند آرم تبلیغاتی خود را در تصاویر یا کلیپ ها استفاده کنید. بکارگیری این ابزار بسیار آسان است. در حقیقت، کاربرد اصلی این ابزار در ساخت انواع گیفت ها برای اشتراک در شبکه های اجتماعی است.

  ۲. بافر یا Buffer

بافر یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که برای زمانبندی انتشار و اشتراک پست ها در شبکه های اجتماعی به شما کمک خواهد کرد. تمام گزینه های ضروری به صورت گرافیکی در این ابزار قرار داده شده است. در نتیجه استفاده از آن بسیار آسان است. اگر شما با زبان انگلیسی آشنایی ندارید نگران نباشید، زیرا بدون برخورداری از دانش مقدماتی زبان نیز می توانید از یان نرم افزار استفاده کنید. با یان ابزار شما قادر به ایجاد تقویم زمانی هفتگی به منظور انتشار پست های اجتماعی هستید. علاوه بر این، تحلیل های حاصل از این نرم افزار، امکان بهبود و ارتقای عملکرد را در اختیار مدیران سایت ها و شبکه های اجتماعی قرار خواهد داد.

مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ گوگل

مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ گوگلیکی از قدرتمندترین موتورهای جستجوی اینترنت گوگل است. کاربران ایرانی نیز اغلب جستجو های خود را از طریق این مرورگر انجام می دهند. به همین دلیل استفاده از این ابزار می تواند نقطه ای برای آغاز موفقیت یک دیجیتال مارکتر باشد. مدیران با استفاده از الگوریتم های ارائه شده توسط گوگل می توانند به سادگی نرخ بازدید سایت خود را افزایش دهند. ما در ادامه به معرفی مهمترین ابزارهای تحلیل گوگل می پردازیم:
با استفاده از تحلیل ها و الگوریتم های آن ابزارها می توان نرخ بازدید سایت و در نتیجه رتبه آن را در گوگل ارتقا داد.