وبلاگ ایسمینار

چک لیست برگزاری وبینار

چک لیست برگزاری وبینار

وبینارها می توانند تعهدات و مسئولیت های بزرگی را بر دوش ما بگذارند و این که تمام موارد به درستی انجام پذیرند می تواند برایتان چالشهای اساسی را به همراه داشته باشد. با تمرکز بر نکاتی که در ادامه تحت عنوان چک لیست وبینار مطرح شده، برگزاری وبینارهای استثنایی را تجربه کنید.

۱- هدف گذاری کنید.

حتی پیش از آنکه برنامه ریزی را انجام دهید برای ثبت نام و مخاطبان وبینارتان هدف گذاری کنید. تمرین هدف گذاری به نگاه داشتن شما در مسیر درست کمک خواهد کرد و امکان اندازه گیری میزان موفقیت پس از برگزاری وبینار را فراهم می کند. در واقع بهتر است پیش از آنکه تصمیم به برگزاری وبینار بگیرید هدف خود را از برگزاری وبینار مشخص نمایید.

مقاله ای با عنوان «هدف شما از برگزاری وبینار چیست» در وبسایت منتشر شده است که در آن به طور مفصل مطالبی را در مورد اهداف متفاوتی که از برگزاری یک وبینار می توانیم داشته باشیم ارائه کرده ایم.

 

۲- یک صفحه فرود فوق العاده طراحی کنید.

داشتن یک صفحه فرود فوق العاده نه تنها روشی مناسب برای ثبت نام است بلکه برای شما فرصتی را فراهم می کند تا بتوانید اطلاعات و محتوای مرتبط با وبینار را آماده نمایید. سعی کنید تا حد امکان صفحه فرود را ساده طراحی کنید.

اگر در طراحی صفحه فرود مشکل دارید و یا می خواهید صفحه فرود مناسبی را طراحی کنید می توانید ویدئوی وبینار صفحه فرود در تبلیغات دیجیتال را مشاهده کنید.

 

۳- تمرین کنید.

با توجه به آنکه تعداد زیادی از افراد در حال تماشای وبینار شما هستند، وبینارها مکان مناسبی برای بروز مشکلات فنی نیستند. مطمئن شوید با پلتفرم برگزاری وبینار می توانید کار کنید و سخنران شما به خوبی آموزش دیده و آمادگی لازم را دارد.

اگر شما به عنوان برگزارکننده وبینار نتوانید با نرم افزار برگزاری وبینار کار کنید و کاربرانی که ثبت نام کرده اند را به درستی راهنمایی نکنید وبینارتان کیفیت فنی لازم را نخواهد داشت. اگر می خواهید از بابت مسائل فنی خیالتان راحت شود و درگیر امور اجرایی وبینار نشوید می توانید یکی از پکیج های برگزاری وبینار را انتخاب کنید.

 

۴- از شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

شبکه های اجتماعی کانال تبلیغاتی فوق العاده ای پیش از برگزاری وبینار محسوب می شوند و در عین حال می توانند روشی عالی برای درگیر کردن مخاطبانتان در حین سخنرانی از طریق قرار دادن هشتگ های مخصوص رویداد باشند.

پیشنهاد می کنیم که هشتگ هایی را مخصوص وبینارتان تعریف کنید و از مخاطبان بخواهید نظراتشان در مورد محتوای وبینار را با این هشتگ در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

 

۵- مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

وبینارها یک روش بازاریابی عالی برای دستیبابی به تعداد بیشتری از افراد هستند. به مشتریان فعلی تان ایمیل بزنید، به مشتریان جدیدتان خبر بدهید و یا از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع‌رسانی کنید. استفاده از شبکه های اجتماعی به بیشتر دیده شدن وبینارتان کمک می کند. حتما پیش از آغاز اطلاع رسانی و تبلیغ وبینارتان مقاله «عوامل کلیدی موفقیت در تبلیغات وبینار» را مطالعه کنید.

 

۶- پیگیری و برقراری ارتباط را فراموش نکنید.

پس از برگزاری و اتمام وبینار، در ارتباط بودن با افرادی که ثبت نام کرده اند اهمیت دارد. سعی کنید در سریع ترین زمان ممکن پس از برگزاری وبینار فایل ویدئویی یا صوتی و فایل های تکمیلی را برای آنها ارسال نمایید.

©کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.