وبلاگ ایسمینار

پادکست چیست

پادکست چیست؟ ۷ قدم تا ساخت و کسب درآمد از پادکست

بازاریابی محتوا در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارد. تولیدکنندگانی مانند شما آپشن های زیادی دارند: پست های بلاگ، بروز رسانی های شبکه های اجتماعی، محتوای بصری، اسلایدها و بسیاری مدل های دیگر. شما حتی می توانید پادکست را هم به این ترکیب اضافه کنید.

امروزه از صدا به شیوه های هوشمندانه ای توسط بلاگ ها و وب سایت های پیشرو در برنامه ریزی محتوا استفاده می شود. پادکست ها به نظر ترند در حال رشدی می آیند که به این زودی ها جایی نخواهند رفت. اما آیا تابحال به فکر راه اندازی پادکست خودتان بوده اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، در این مقاله سعی کرده ایم تا تمامی نکاتی که برای راه اندازی و کسب درآمد از پادکست ها را می دانیم برای تازه کارها ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

چطور بر ترس های حاکم بر خود برای شروع پادکست غلبه کنیم

بسیاری از ما همیشه از شروع پادکست هراس داشته ایم اما حتی خودمان نیز نمی دانیم دلیل این ترس چیست. بهتر است در اینجا به لیستی از این دلایل که در وب سایت CopyBlogger در این باره منتشر شده است نگاهی داشته باشیم که شامل بهانه هایی مانند ” صدای من عجیب به نظر می رسد “، ” مهارت های فنی لازم برای ضبط، آپلود و ذخیره سازی فایل های صوتی از توانایی های من خارج است ” و “‌ هزینه تجهیزات با کیفیت برای ضبط پادکست از بودجه محدود من خارج است ” می شود.

ترس های حاکم بر خود برای شروع پادکست

بهانه هایی آشنا بنظر می آیند، این طور نیست؟ بسیاری از ما به همین صورت هستیم. هیچکدام به شنیدن صدای خود توسط عموم مردم عادت نداریم. خیلی از ما نمی دانیم که پروسه ضبط و بارگزاری فایل های صوتی به چه صورت است. از خرج کردن پول برای خرید میکروفون اجتناب می کنیم و خیلی از ما به هنگام سخنرانی کردن برای عموم مردم دچار ترس و اضطراب می شویم.

اما افرادی مانند ما، چطور می توانند از پس این بهانه ها بربیایند؟

دلایل شیرجه زدن به سمت ضبط پادکست

آخرین باری که به یک پادکست گوش دادید کی بود؟ اگر برای شما مدت زمان زیادی از این اتفاق گذشته، احتمالاً برای کسی که شما می شناسید اینطور نیست. در واقع تنها در امریکا بیش از ۵۱ درصد بزرگسالان به پادکست ها گوش می دهند.

رفت و آمد به همراه دستگاه های موبایل چه با مترو، چه ماشین و چه اتوبوس فرصت بسیار بزرگی برای رشد پادکست ها فراهم کرده است. افرادی که به وسیله گوشی های هوشمند به پادکست ها گوش می دهند رشد ۱۵۷ درصدی از سال ۲۰۱۴ تا پایان ۲۰۱۸ داشته اند.

همچنین بخوانید :  چک لیست برگزاری وبینار

در این مورد دلایل استراتژیکی هم وجود دارد. مایکل ولف،‌ تحلیلگر ارشد NextMarket Insights که خود یک پادکست ساز خبره نیز می باشد، دنیای پادکست را به عنوان کانال کمتر شلوغ شده ای نسبت به بلاگ نویسی و تولید محتوا معرفی می کند. پادکست ها تعامل عمیق تری دارند،‌ چرا که گوش دهنده ها به نظر بیشتر به محتوا نسبت به خوانندگان پست های بلاگ توجه می کنند. پادکست ها برای مالتی تسکینگ یا انجام دادن چند کار با هم نیز مناسب هستند؛ شما می توانید به پادکستی گوش دهید و آشپزی یا رانندگی کنید. در حالی که این کار را نمی توان برای هیچ مدل محتوای بصری یا بلاگ دیگری انجام داد.

در صورتی که ایجاد پادکست به درستی انجام شود، فرصت ها و مزیت های بسیار زیاد و جدیدی مانند برنامه توسعه فردی را پیش روی شما می گذارد؛ مخاطبان جدید، رقابت کمتر و صمیمیت بیشتر با مخاطبان. شروع کردن یک پادکست خیلی کمتر از چیزی که فکر می کنید طول می کشد.

 

۷ قدم تا ساخت و کسب درآمد از پادکست

پادکست با کیفیت به معنی تجهیزات با کیفیت است. البته که شما می توانید با کمترین تجهیزات پروژه را راه اندازی کنید. شما می توانید یک پادکست را با تلفن همراه خود ضبط کنید، اما همان طور هم به نظر خواهد آمد، یک تماس تلفنی ضبط شده برروی موبایل شما.

آیا تا بحال چیزی در مورد الگوی MVP شنیده اید؟ این کلمه مخفف حداقل محصول بادوام (Minimum Viable Product) است و یک اصطلاح استارت آپی برای نهایت استفاده از تجهیزات محدودی که دارید است، ببینید که مردم از این شرایط راضی هستند یا خیر، سپس از این نقطه به سمت بهبودسازی حرکت کنید. این یک راهبرد منطقی و مناسب است که برای شروع کار با پادکست ها می تواند به شما کمک کند.

به اندازه کافی برای خرید تجهیزات با کیفیت برای پادکست سرمایه گذاری کنید، سپس بازخورد مورد نظر را از مردم بگیرید و بعد به فکر پیشرفت باشید.

۱- یک میکروفون بخرید

میکروفون از تجهیزات مورد نیاز پادکست
میکروفون مناسب پادکست

کیفیت صدا با میکروفون شروع می شود و به پایان می رسد. هرچه میکروفون بهتری بخرید، صدای پادکست شما نیز بهتر خواهد بود. فراموش نکنید که کیفیت صدای پادکست زمانی که مخاطب شما حق انتخاب از میان چندین برند یا کمپانی یا تولیدکننده محتوای دیگر داشته باشد، بسیار اهمیت بیشتری پیدا می کند. خوشبختانه برای خرید یک میکروفون خوب لازم نیست از بانک دزدی کنید!

میکروفون های USB از قیمت هایی در حدود ۴۰ تا ۶۰ دلار شروع می شوند. بسیاری از نصیحت های در مورد تجهیزات پادکستی که در مورد میکروفون ها می خوانید این است که شما را به خریدن میکروفون های پویا یا داینامیک توصیه می کنند که دارای قابلیت Front-Firing با عدم پذیرش خوبی هستند، بدین معنی که آن ها صدای شما را به صورت واضح و با حذف کردن صداهای غیرضروری از اتفاقات اطرافتان ضبط می کنند.

شما همچنین می توانید یک هدست یا هدفون میکروفون دار را با قیمت حدودی ۳۰ دلار خریداری کنید. این کار مخصوصاً زمانی که قصد دارید به همراه کس دیگری پادکست را ضبط کنید و یا مهمانی را در برنامه خود داشته باشید بسیار کاربردی است.

۲- ضبط، آپلود و معرفی کردن

قبل از این که دکمه ضبط را فشار دهید،‌ دو قدم نهایی وجود دارد که قبل از شروع پادکست باید آن ها را طی کنید.

  1. فرمت: پادکست شما قرار است به چه شکل باشد؟
  2. محتوا: پادکست شما قرار است چه چیزی بگوید؟

پادکست ها می توانند مدل های مختلفی داشته باشند؛ برنامه های تک نفره،‌ برنامه های دو نفره، مهمان ها، تماس با افراد و … موسس Metafilter، مت هاوی، که صدها ساعت وقت خود را تا به امروز وقف پادکست ها کرده است، پیشنهاد می دهد که برنامه پادکست شما دو یا سه مجری داشته باشد.

بهترین کار برای رسیدن به پادکستی که به نظر سازمان یافته و حرفه ای می آید این است که قبل از ضبط آن را چندین بار تمرین کنید و مطمئن شوید که چه چیزهایی قرار است بگویید و در نهایت به یک طرح و الگوی کلی برای ضبط خود برسید. لازم نیست بیش از حد درگیر این مسائل شوید و برای خود فیلمنامه و نمایشنامه بنویسید. تنها نقشه ای داشته باشید که مشخص می کند به کدام مسیر خواهید رفت و درباره چه چیزهایی صحبت خواهید کرد.

همچنین بخوانید :  گزارش دوره آنلاین آموزش طراحی سایت برای تنبل ها

ضبط، آپلود و معرفی کردن پادکست

به منظور این که این پروسه را بهتر درک کنید، این یک مثال از یک طرح کلی پادکست برای در نظر گرفتن قبل از ضبط آن توسط Voices.com است:

  • مقدمه (شما چه کسی هستید، درباره چه چیزی قرار است صحبت کنید): ۳۰-۶۰ ثانیه
  • موزیک مقدمه (تکرار برای هر برنامه تا گوش دهندگان موزیک را بخاطر بسپارند): ۳۰-۶۰ ثانیه
  • موضوع ۱: ۳ دقیقه
  • موضوع ۲: ۳ دقیقه
  • میان برنامه‌ (‌موزیک یا استراحت): ۳۰ ثانیه
  • موضوع ۳: ۳ دقیقه
  • موضوع ۴: ۳ دقیقه
  • بخش های پایانی (تشکر از مخاطبان، تشکر از مهمان ها، صحبت درباره برنامه بعدی): ۲ دقیقه
  • موزیک پایانی (مانند موزیک مقدمه)‌: ۲ دقیقه

زمانی که نوبت به ضبط واقعی می رسد، راحت ترین راه حل می تواند تماس اسکایپ ضبط شده باشد. شما می توانید با استفاده از اسکایپ با مجریان دیگر و یا مهمانان برنامه تماس بگیرید و تماس را با استفاده از نرم افزار مخصوص ضبط تماس های اسکایپ، ضبط کنید. زمانی که کارتان به اتمام رسید، یک نرم افزار ویرایشگر می تواند به شما در مرتب کردن، پردازش، موزیک و انتشار کمک کند. برای ضبط تماس ها می توانید از Pamela که رایگان است استفاده کنید و پیشنهاد ما برای ویرایش نیز Audacity است که این نرم افزار نیز رایگان می باشد.

همانطور که گفتیم با رشد روز افزون پادکست ها روز به روز افراد بیشتری سعی در استفاده از این شیوه تولید محتوا دارند تا بتوانند خود را به عنوان متخصصان صنعت نشان دهند، مخاطبانشان را افزایش دهند، با اینفلوئنسرهای بیشتری ارتباط برقرار کنند، برندهای شخصی ایجاد کنند و بیزینس خود را بیشتر در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهند.

در نتیجه بسیاری از افراد از پادکستینگ برای ایجاد یک خط درآمد جدید برای بیزینس یا خودشان با موفقیت استفاده می کنند و اگر شما نیز علاقه مند به درامد از طریق پادکست ها برای خود و بیزینس خود هستید، در این قسمت چند شیوه موفقیت آمیز برای این کار را با هم مرور می کنیم.

۳- اسپانسرینگ پادکست

پادکست های معروف در سراسر دنیا به صورت ماهانه هزاران دلار از طریق اسپانسرینگ درآمد دارند. با استفاده از مدل CPM (Cost per Impression) یا هزینه به ازای ایمپرشن، برنامه شما می تواند ۱۸ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ دانلود ۱۵ ثانیه اولیه و ۲۵ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ دانلود ۶۰ ثانیه میانه دریافت کند.

این موضوع می تواند به بازگشت بخشی از هزینه های پادکست های شما کمک کند،‌ افرادی که در زمینه پادکستینگ تازه کار هستند بیشتر تمرکز خود را برروی دانلودها و جذب اسپانسر می کنند در حالی که راه های دیگری نیز برای کسب درامد از این شیوه وجود دارد حتی اگر گروه مخاطبان کوچکی داشته باشید.

۴-  ارتباطات

بعضی از افراد ممکن است ارتباطات را به عنوان المان سودآوری در دنیای پادکست ها در نظر نگیرند، اما حقیقت برخلاف این ادعاست. مهم نیست که شما پادکست مصاحبه محوری را ضبط می کنید یا خیر، ارتباطات المان بسیار قدرتمندی در پادکست ها می باشد، درست همانند بیزینس ها.

بعد از بررسی مصاحبه های انجام شده با برترین پادکست سازان دنیا، متوجه می شوید که شبکه سازی اولین دلیلی است که کارآفرین ها، بازاریابان، منتقدین و صاحب نظران و مربیان تصمیم به راه اندازی پادکست می گیرند.

همچنین بخوانید :  مدیریت چابک (Agile) چیست؟ ۱۰ مزایا و معایب agile

ارتباطات

زمانی که به دنبال مهمان برای مصاحبه هستید، تنها برروی وضعیت آن ها تمرکز نکنید، به بیزینس خود نیز فکر کنید. بسیاری از مجریان می خواهند که با مهمترین افراد دنیا مصاحبه کنند و این موضوع هیچ اشکالی ندارد. اما باید به بیزینس خود نیز فکر کنید. به جای دنبال کردن مهمان ها به دلیل وضعیت و شرایطی که دارند، استراتژیک باشید و سعی کنید با کسانی مصاحبه کنید که در آینده می توانید با آن ها همکاری و بیزینس انجام دهید.

۵- افزایش فروش محصولات و خدمات

قبل از این که به دنبال اسپانسرها بروید، به محصولات و خدماتی که بیزینس شما در حال حاضر می فروشد فکر کنید. آیا محصولات و خدمات شما با افرادی که برنامه به برنامه و هفته به هفته به پادکست های شما گوش می دهند مرتبط است؟ اگر پاسخ شما مثبت است، به راه هایی فکر کنید که می توانید از طریق پادکست ها فروش خود را افزایش دهید.

افزایش فروش محصولات و خدمات

یک تخفیف اختصاصی برای مخاطبان شما می تواند منجر به افزایش فروش شود. یادتان باشد، شما به این دلیل وارد گوش های مخاطبان خود می شوید که قدرت خود را افزایش داده و فاکتور “شناخت، علاقه و اعتماد” را در آن ها نسبت به خود تقویت کنید. شما در حال تقویت این فاکتور در برنامه خود هستید، بنابراین از معرفی محصولات و خدمات خود و ارائه دادن تخفیف های اختصاصی به مخاطبان در صورتی که با پادکست شما مرتبط هستند، ترسی نداشته باشید.

۶- مربی گری

در کتاب Booked، نویسنده آن یعنی جاش ترنر در مورد سیستم قرارگذاری صحبت می کند که بر اساس شبکه های اجتماعی کار می کند. آیا شما یک مربی بیزینس با پادکست هستید؟ شاید بهتر است راهکار مشابهی را در نظر بگیرید که به جای شبکه های اجتماعی، حول محور برنامه پادکست شما می چرخد.

سعی کنید که ابتدا به دنبال راه هایی باشید که گوش دهندگان پادکست خود را به اعضا تبدیل کنید. آیا یک سشن ۳۰ دقیقه ای رایگان ارائه می دهید؟ چرا از پادکست خود استفاده نمی کنید تا مردم را به عضویت دعوت کنید؟ اگر مشاوره های رایگان بخشی از برنامه مربی گری شما نیستند، می توانید تخفیف های اختصاصی برای مخاطبان را در نظر بگیرید.

۷- Affiliate Marketing

همکاری در فروش نیز یکی دیگر از انتخاب هایی است که می توانید در نظر بگیرید، مخصوصاً در مواقعی که برنامه شما بیشتر فنی بوده و نیازمند اشاره به منابع مختلف است. به صورت کلی، بیشتر محتوای شما، محتوای همیشه سبز است. این بدین معنیست که بیشتر اطلاعاتی که دیروز به اشتراک گذاشته اید، امروز نیز مرتبط هستند و طی ماه ها و سال های آینده نیز مرتبط خواهند ماند.

این موضوع بدین معنیست که همانطور که برنامه شما رشد می کند، شما احتمالاً می توانید درآمد منفعلی را از همکاری در فروش از طریق پادکست خود بدست آورید. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم بسیاری از مردم ترس هایی در زمینه راه اندازی پادکست خود دارند. اگر تا به اینجا مقاله را خوانده باشید و از مزایای پرشمار پادکست ها مطلع شده باشید، احتمالاً نظرتان عوض شده است.

بسیاری از افرادی که امروز از افراد موفق در دنیای پادکست محسوب می شوند نیز گفته اند که در ابتدا از ضبط کردن صدای خود ترس داشته اند، اما پس از مدتی همه چیز برای آن ها عادی شده است بنابراین تنها لازم است که شروع کنید. اگر فکر می کنید که در زمینه مهارت های لازم برای پادکست ها چیزی بلد نیستید، ما در دنیای اینترنت و تکنولوژی زندگی می کنیم، با چند جستجوی ساده شما می توانید تمامی اطلاعات لازم را به راحتی در کسری از ثانیه بدست آورید. مهارت های لازم برای کار همیشه پس از شروع آن به دنبال شما می آیند. همچنین با وجود هدفون ها و هدست های ارزان قیمت و با کیفیتی که در بازار وجود دارد، تقریباً هر کسی می تواند همین امروز پادکست خود را راه اندازی کند، پس منتظر چه هستید؟

شما میتوانید با تولید محتوا و پادکسب به درآمد خوبی به صورت آنلاین برسید برای اینکه با بهترین روش های کسب درآمد آنلاین آشنا شوید توصیه می‌کنم حتما مقاله “بهترین روش های کسب درآمد آنلاین” را به دقت بخوانید.

برخی سوالات رایج

میکروفون های پویا یا داینامیک که دارای قابلیت Front-Firing با عدم پذیرش خوبی هستند، برای ضبط پادکست بسیار مناسب هستند زیرا آنها صدای شما را به صورت واضح و با حذف کردن صداهای غیرضروری از اتفاقات اطرافتان ضبط می کنند.

پادکست های معروف در سراسر دنیا به صورت ماهانه هزاران دلار از طریق اسپانسرینگ درآمد دارند. با استفاده از مدل CPM (Cost per Impression) یا هزینه به ازای ایمپرشن، برنامه شما می تواند ۱۸ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ دانلود ۱۵ ثانیه اولیه و ۲۵ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ دانلود ۶۰ ثانیه میانه دریافت کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 81
دوست نداشتم: 115
میانگین امتیازات: 0.7

34 دیدگاه در “پادکست چیست؟ ۷ قدم تا ساخت و کسب درآمد از پادکست

سلام وقتتون بخیر
پادکست یعنی چه ؟

پادکست به معنای فایلهای صوتی است که بر روی سرور آپلود می شود و میتوان از طریق برنامه های مخصوص پادکست به آنها گوش داد .

سلام خسته نباشید
چگونه از پادکست درآمد داشته باشیم ؟

سلام وقتتون بخیر
پادکست های معروف در سراسر دنیا به صورت ماهانه هزاران دلار از طریق اسپانسرینگ درآمد دارند. با استفاده از مدل CPM (Cost per Impression) یا هزینه به ازای ایمپرشن، برنامه شما می تواند ۱۸ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ دانلود ۱۵ ثانیه اولیه و ۲۵ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ دانلود ۶۰ ثانیه میانه دریافت کند.

سلام
بهترین نرم افزارهای ساخت پادکست چیست؟

سلام روزتون بخیر
برنامه های متفاوتی هست اما می تونید از موارد زیر استفاده کنید.
نرم افزار Adobe Audition
نرم افزار Sound Forge
و….

سلام
برنامه ساخت پادکست چیه؟

سلام روزتون بخیر
برنامه های متفاوتی هست اما می تونید از موارد زیر استفاده کنید.
نرم افزار Adobe Audition
نرم افزار Sound Forge
و….

سلام وقتتون بخیر
کسب درآمد از طریق پادکست زیاده ؟ به چه صورته ؟

سلام وقتتون بخیر
پادکست های معروف در سراسر دنیا به صورت ماهانه هزاران دلار از طریق اسپانسرینگ درآمد دارند. با استفاده از مدل CPM (Cost per Impression) یا هزینه به ازای ایمپرشن، برنامه شما می تواند ۱۸ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ دانلود ۱۵ ثانیه اولیه و ۲۵ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ دانلود ۶۰ ثانیه میانه دریافت کند.

سلام
معنی پادکست یعنی چه ؟ تولید پادکست چیست و آیا ایده برای پادکست هم در سایت میتونم پیدا کنم.

سلام وقتتون بخیر
پادکست به معنای فایلهای صوتی است که بر روی سرور آپلود می شود و میتوان از طریق برنامه های مخصوص پادکست به آنها گوش داد . درآمد \ادکست متغیر است و شما می توانید از طریق سایت ها ایده برای پادکست هم پیدا کنید.

با تشکر از مقاله خوبتون خیلی استفاده کردیم فقط من نمیدونم مفهوم پادکستینگ چیست؟
فرقی بین پادکستینگ و پادکست وجود داره؟

با سلام آیا امکان ساخت پادکست با گوشی هم وجود داره میشه با گوشی هم پادکست با کیفیتی ساخت ؟

با سلام خدمت شما بله اگر از گوشی هوشمند استفاده میکنید امکان ساخت پادکست با گوشی هم خواهید داشت و مشکلی نیست

اگر این جور که شما میگین نباید درآمدزایی از پادکست خیلی کار سختی باشه

سلام وقت بخیر
همینطور است کسب درآمد از پادکست کار خیلی پیچیده ای نیست و بسیاری از افراد این روزها با ایده های نو میتوانند در این حوزه موثر واقع شوند.
سپاس بیکران

مقاله خیلی مفیدی بود من به کمک این مقاله روش ساخت پادکست رو یاد گرفتم و تونستم بسازم ممنون ازتون

سلام وقت بخیر
خوشحالیم که توانستیم در زمینه ساخت پادکست و درآمدزایی از پادکست شما را راهنمایی کنیم .
سپاس بیکران

با توجه به توضیحاتی که دادین قیمت تولید پادکست بشکل حرفه ای چقدر درمی یاید

سلام وقت بخیر
این مقاله صرفا به جهت معرفی و آشنایی با مراحل ساخت پادکست بوده و برای آگاهی از هزینه ساخت پادکست حرفه ای و استودیویی باید با استودیو ها و افراد فعال در این حوزه قیمت کسب کنید.
سپاس بیکران

چطور از تولید پادکست کسب درآمد کنیم ؟

سلام دوست گرامی
راه های بسیار زیادی برای کسب درآمد از طریق پادکست وجود دارد .
سما از طریق تولید بادکست شنوندگان بسیار زیادی را جذب میکنید و میتوانید بعد از مدت زمانی تولید محتوا صوتی و رسیدن به درجه ی خوب اسپانسر شوید یا دیگران اسپانسر پادکست های شما شوند.
همچنین تولید پادکست موجب برندسازی شخصی برای شما خواهدشد.
در صورت ساختن پادکستهای آموزشی میتوانید هم به صورت رایگان پادکست هایتان را برای دانلود بذارید و هم به صورت بهادار…
و راه های دیگری که با تحقیق در رابطه با پادکست ها میتوانید اطلاعات مفیدی را کسب کنید.
موفق باشید

بازاریابی از طریق پادکست هم یکی از روشهای خیلی جوابه برای کسب و کارها

سلام دوست گرامی
دقیقا پادکست یکی از محتواهایی هست که طی سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته به همین دلیل در حال حاضر یکی از ابزارهای قوی بازاریابی میباشد.
موفق باشید

وبینار تولید پادکست هم لطفا معرفی کنید

سلام دوست گرامی
در اواسط متن مقاله یک لینک به وبینار بازاریابی از طریق پادکست داده شده که میتواند برای شما بسیار مفید و جالب باشد. در این وبینار تولید پادکست و بازاریابی آن مورد بررسی قرار گرفته و آموزش داده میشود.
موفق باشید

من پادکست چندتا تولید کردم اما بازاریابی از طریق تولید پادکست رو بلدنیستم ، ممنون میشم یه راهنمایی کنید یا دوره ای رو پیشنهاد بدید
سپاس

سلام دوست گرامی
در اواسط متن یک لینک به وبینار بازاریابی از طریق پادکست داده شده که میتواند برای شما بسیار مفید و جالب باشد.
موفق باشید

من فکر میکردم برای تولید پادکست حتما باید استودیویی داشته باشیم یا خیلی حرفه ای باشیم.
ممنون بابت مطلب خوبتون

سلام دوست گرامی
سپاس از لطف نظرتان بله برای تولید پادکست میتوانید با گوشی خود نیز این کار را به صورت حرفه ای انجام دهید .
موفق باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.