وبلاگ ایسمینار

بازاریابی وبیناری

چطور با وبینار بازاریابی کنیم؟ وبینار مارکتینگ یا بازاریابی وبیناری

بازاریابی موفق، برگ برنده هر کسب و کاری‌ست و از آنجا که امروزه افراد زیادی، خدمات و محصولات را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند و یا به تحقیق در مورد آنها می‌پردازند، انجام بازاریابی به صورت آنلاین کمک قابل توجهی به کسب و کارها می‌کند. وبینار مارکتینگ یا بازاریابی وبیناری یکی از روش‌های آنلاین در این زمینه است که با استفاده از آن می‌توانید به اهداف خود در فروش محصولات یا خدمات برسید. در ادامه شما را با این روش آشنا می‌کنیم و به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید به بازاریابی در وبینار بپردازید. با ما باشید تا نکات مهمی در مورد وبینار مارکتینگ به شما بگوییم.

وبینار مارکتینگ

وبینار مارکتینگ یا بازاریابی وبینار چیست؟

بازاریابی وبیناری به استفاده از یک وبینار یا سمینار آنلاین برای برقراری ارتباط با مخاطبان، معرفی محصول و خدمات و ارتقای برند گفته می‌شود. بازاریابی در وبینار ابزاری برای به دست آوردن مشتریان بالقوه جدیدی است که به خدمات و محصولات شما علاقه نشان می‌دهند و می‌توانند در آینده یک مشتری بالفعل باشند و فروش و سود شما را افزایش دهند.

[وبینارم رو برگزار می‌کنم]

برای مثال وبینار زیر نمونه‌ای از وبینار مارکتینگ یا همان بازاریابی وبیناری هست:

وبینار مارکتینگ در ایسمینار

چرا وبینار مارکتینگ؟

اگر تا امروز بازاریابی وبیناری را به عنوان روشی نوین و موثر برای بازاریابی خدمات و محصولات خود تجربه نکرده‌اید، موارد زیر می‌تواند علت اهمیت وبینار مارکتینگ را توضیح دهند:

  • در دنیای امروز، وبینارها به یک کانال محبوب برای هدایت ترافیک به سایت‌ها و کسب و کارها تبدیل شده‌اند و می توانند کسب و کار شما را به میزان قابل توجهی ارتقا دهند.
  • بر اساس آمار یکی از پلتفرم‌های مشهور برگزاری وبینار در دنیا، ۷۶ درصد از بازاریابان بر این باورند که با استفاده از وبینارها می‌توانند مشتریان بالقوه بیشتری داشته باشند و ۷۵ درصد نیز معتقدند وبینارها به شناخته شدن برند آنها کمک قابل توجهی می‌کند و دامنه شناخت برند را گسترش می‌دهد.
  • امروزه تحقیقات در مورد محصولات، خدمات و برندها به صورت آنلاین بسیار قابل توجه است و افراد زیادی به صورت آنلاین به دنبال ویژگی‌های یک محصول یا خدمات می‌گردند.
  • دسترسی به اینترنت بسیار آسان شده و افراد زیادی می‌توانند با جستجو در اینترنت به پاسخ سوالات‌شان برسند.
  • وبینارها یک استراتژی عالی برای افزایش تعامل با مخاطبان و بهبود مشارکت آنها هستند و به شکل قابل توجهی درآمد شما را افزایش می‌دهند.
  • برای برگزاری یک وبینار بازاریابی نیازی نیست که مخاطب شما به محل خاصی مراجعه کند و یا هزینه خاصی را برای رفت و آمد و … متحمل شود. او به راحتی در خانه یا محل کار و یا حتی در خیابان می تواند اطلاعات مورد نظر را دریافت کند؛ بنابراین افراد بیشتری تمایل خواهند داشت در این رویداد شرکت داشته باشند.
  • با برگزاری وبینار بازاریابی از همه مزایای برگزاری وبینار مانند صرفه‌جویی ۸۰ درصدی در هزینه‌های برگزاری، سهولت دسترسی به مخاطبان و … بهره‌مند می‌شوید.

[امکانات ما]

نکات مهم برگزاری بازاریابی وبیناری

از آن‌جایی که برای بازاریابی وبینار و یا به اصطلاح وبینار مارکتینگ باید نکاتی را رعایت کنیم، موارد زیر می‌توانند چراغ راه شما باشند:

  • تیم مناسبی را برای این کار انتخاب کنید؛ تیم منتخب شما باید شامل افرادی با قدرت ارائه بالا، مدیریت هوشمندانه و دارای شناخت دقیق نسبت به برند و کسب و کار شما باشند.
  • مخاطبان هدف خود را به درستی تعیین کنید. دوست دارید چه طیفی را مورد هدف قرار دهید؟ کدام دهک جامعه مخاطب محصول یا خدمت شما هستند؟ جامعه مادران برای شما مناسبند یا دانشجویان و یا حتی سالمندان؟ و …
  • برنامه‌ریزی داشته باشید و زمان‌بندی دقیقی برای برگزاری وبینار خود انجام دهید. روز و زمان برگزاری وبینار را درست انتخاب کنید و ببینید مخاطبان هدف شما در چه روزها یا زمان‌هایی فرصت خوبی برای شرکت در وبینار شما دارند. در مورد انتخاب زمان شروع تبلیغات نیز با دقت عمل کنید؛ نه دیرتر نه زودتر!
  • موضوع وبینار رو هوشمندانه انتخاب کنید؛ موضوعاتی مانند مزایای مدل جدید یک محصول نسبت به محصول قبلی، مخاطب را جذب نمی‌کند. باید موضوعی را انتخاب کنید که به محصول شما مرتبط است و مخاطب دوست دارد در مورد آن بداند. به عنوان مثال اگر محصولی دارید که در تولید آن از پلاستیک استفاده نشده و به محیط زیست آسیب نمی‌زند، می‌توانید موضوعی مانند اثرات استفاده از پلاستیک بر روی بدن را انتخاب کنید.
  • اطلاعات ارزشمند ارائه کنید و تنها بر روی معرفی محصول یا خدمت خود تمرکز نداشته باشید تا بتوانید اعتماد مخاطبان را جلب کنید.
  • محتوا را به صورت تعاملی تنظیم کنید تا بیشترین سطح مشارکت مخاطبان را به دست آورید. این کار حس خوبی را در مخاطب ایجاد می‌کند و تمایل او را برای دنبال کردن برند شما افزایش می‌دهد.
  • از روش‌های مختلف برای تبلیغات وبینار خود استفاده کنید تا مطمئن شوید بیشترین تعداد مخاطبان را در وبینار خواهید داشت.
  • با طرح یک سوال یا مسابقه ارتباط مخاطب را با خود حتی پس از وبینار نیز حفظ کنید.
  • پیش از برگزاری وبینار بهتر است شبکه اجتماعی خود را سر و سامان دهید و برای وبسایت خود فکری بکنید؛ چرا که بیشترین جایی که مخاطبان پس از وبینار مراجعه می‌کنند، کانال‌های ارتباطی شما در اینترنت مانند صفحه اینستاگرام و وبسایت هستند.
  • وبینارها را تکرار کنید و هر چند وقت یک بار با طرح موضوعات جالب و ارائه محتوای ارزشمند، مخاطبان را شیفته برند خود کنید.
  • عملکرد وبینار خود را بسنجید تا در وبینارهای بعدی، قدم های بهتری بردارید. میزان افزایش بازدید از سایت، میزان افزایش تماس‌ها، میزان افزایش فالوورهای اینستاگرام و … معیارهایی برای سنجش اثرگذاری وبینار شما هستند.

در آخر …

وبینار مارکتینگ یک استراتژی نوین در بازاریابی است و با گسترش خریدهای آنلاین و تحقیقات آنلاین در مورد محصولات، خدمات و برندها، می‌تواند یک کانال موثر برای افزایش مشتریان بالقوه شما باشد. ایسمینار فضای مورد نیاز برای برگزاری وبینار را در اختیار شما می‌گذارد و خدمات خوبی را در این زمینه به شما ارائه می‌دهد. فاصله شما با جمع بزرگی از مخاطبان و مشتریان بالقوه تنها یک وبینار است!

شما می‌توانید برای برگزاری وبینارتان از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره ببرید. جهت دریافت مشاوره رایگان روی دکمه زیر کلیک کنید:


[دریافت مشاوره رایگان]