وبلاگ ایسمینار

زمان

۳ نکته مهم برای اینکه در زمان برگزاری وبینار وقت کم نیارید ⏰

زمانی که برای برگزاری وبیناری برنامه ریزی می کنید حتما به مدت زمان وبینار توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا باید متناسب با مدت زمان تعیین شده، محتوا و فایل ارائه خود را آماده نمایید.

فرض کنید وبینار شما یک ساعته است و در این یک ساعت قصد دارید علاوه بر ارائه مطالب خود، پرسش و پاسخ کاربران را هم داشته باشید. در این صورت بایستی فایل ارائه را به گونه ای آماده کنید که بتوانید در مدت زمانی معادل ۴۵ تا ۵۰ دقیقه مطالب اصلی و آموزشی را مطرح کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پایانی وبینار را به پرسش و پاسخ اختصاص دهید.

مدیریت زمان در حین برگزاری وبینار می تواند نقشی اساسی را ایفا کند. مدیریت زمان مجموعه‌ای از مهارتهاست که به شما در استفاده مؤثر از زمان یاری می‌رساند. اگر می‌خواهید به عنوان یک سخنران، فردی ارزشمند باشید باید به زمان تعیین شده اهمیت دهید. در ادامه ۳ نکته مهم را به شما خواهیم گفت که با رعایت این نکات ساده در زمان برگزاری وبینار، وقت کم نمیارید:

 

فایل های آموزشی خود را چند روز پیش از زمان برگزاری وبینار آماده کنید.

همانطور که پیش تر در مقاله «چگونه یک سخنران موفق در وبینار باشیم؟» اشاره شده بود حتما چند روز پیش از وبینار فایل ارائه و اسلایدهای وبینارتان را آماده نمایید. یکی از محاسن آماده سازی اسلایدها این است که می توانید زمان کافی برای تمرین داشته باشید و برای هر اسلاید مدت زمانی که می خواهید به آن اختصاص دهید را مشخص نمایید تا در زمان برگزاری وبینار بر اساس زمان بندی مشخص شده پیش بروید.

برای مثال موقع تمرین اسلایدهای وبینارتان می توانید با استفاده از کرنومتر یا قابلیت Rehearse Timings در نرم افزار پاورپوینت، مدت زمانی را که در حین سخنرانی به هر اسلاید اختصاص می دهید را مشخص نمایید.

بیش از حد غرق در ارائه مطالب خود نشوید.

نکته مهم دیگر برای رعایت زمان بندی وبینار این است که در حین ارائه، بیش از حد غرق در ارائه مطالب خود نشوید. در این صورت وبینار یک طرفه و خسته کننده خواهد بود. برای جلوگیری از این مشکل می توانید در آغاز و یا اواسط وبینار از کاربران سوالاتی بپرسید تا از حضور و همراهی آن ها اطمینان حاصل کنید.

 

در برقراری ارتباط و توجه کردن به نوشته های کاربران زیاده روی نکنید.

نکته کلیدی سوم برای رعایت زمان بندی وبینار این است که سعی کنید در برقراری ارتباط با کاربران و خواندن نوشته ها و سوالات آن ها زیاده روی نکنید یا به عبارت دیگر تمام فکر خود را درگیر نوشته های کاربران نکنید. زیرا در این صورت دیگر نمی توانید محتوایی که برای وبینار آماده کرده اید را در اختیار آن ها قرار دهید و ممکن است با کمبود زمان مواجه شوید.

با رعایت ۳ نکته فوق می توانید از زمان تعیین شده به درستی استفاده نمایید و مطالب آموزشی خود را در وبینار ارائه دهید.

 

© کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.