وبلاگ ایسمینار

اصول نوشتن آیلتس

منابع رایتینگ آیلتس برای نمره ۷ و بالاتر!

مهارت نوشتن در آزمون آیلتس بخش مهم و با اهمیتی است ک برای تقویت آن نیاز به مطالعه منابع رایتینگ آیلتس دارد. متأسفانه بسیاری از داوطلبان آیلتس در این مهارت ضعیف هستند. کتاب رایتینگ آیلتس مناسب به شما کمک می‌کند که بتوانید نمره حدنصاب لازم در این مهارت را کسب کنید. همچنین برای کسانی که نیاز به نمره ۸ رایتینگ دارند، منابعی معتبری هست که به صورت خودخوران می‌توانید آن‌ها را مطالعه کرده و با تمرین بیشتر به کسب این نمره نزدیک شوید. در این مطلب قصد داریم تا هر آنچه از منابع رایتینگ آیلتس که برای موفقیت نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم.

بخش رایتینگ در آزمون آیلتس

بخش نوشتن امتحان آیلتس برای ارزیابی چگونگی «نوشتن پاسخ مناسب، سازمان‌دهی ایده‌ها و استفاده دقیق از دامنه لغات و دستور زبان» طراحی شده است. رایتینگ آیلتس شامل دو بخش است و داوطلبان ۶۰ دقیقه فرصت دارند تا به آن‌ها پاسخ دهند.

در قسمت اول داوطلبان باید حداقل ۱۵۰ کلمه پاسخ کتبی برای توصیف، جمع‌بندی یا توضیح برخی از اطلاعات بصری مانند نمودارها، جدول‌ها، چارت‌ها با استفاده از کلمات خود ارائه دهند.

از طرف دیگر، بخش دوم از داوطلبان می‌خواهد تا از طریق «بررسی گفتگوی مسائل مربوط» به یک موضوع یا استدلال یا مسئله پاسخ دهند. پاسخ‌ها باید مرتبط باشند و به طور کلی نباشند، به عنوان مثال فروش رایانه در مقابل رایانه به طور کلی.

داوطلبان معمولاً از آزمون نوشتن وحشت دارند، این یک احساس قابل درک است زیرا نوشتن چیزی نیست که شما بتوانید خودآزمایی کنید و هر پیشرفتی در ان مهارت را فقط یک معلم می‌تواند تشخیص دهد. علاوه بر آن برای کسانی که از توانایی‌های انگلیسی خود اطمینان ندارند، می‌تواند باعث اضطراب شود زیرا این آزمون از نظر دستور زبان، واژگان استفاده شده و انسجام بین جملات، دقت را می‌طلبد. حتی کسانی که انگلیسی را زبان مادری خود می‌نامند و در آن آموزش می‌بینند نیز در این آزمون موفق نشده‌اند! اما با آمادگی و تمرین کافی منابع رایتینگ آیلتس، هرکسی می‌تواند این آزمون را پشت سر بگذارد.

همچنین بخوانید :  منابع لیسنینگ آیلتس ۲۵ منبع Listening حرفه ای آیلتس

تکنیک نوشتن رایتینگ در آیلتسنکات لازم برای آمادگی در رایتینگ آیلتس

در زیر برخی از نکات مربوط به آمادگی و مطالعه منابع رایتینگ آیلتس توضیح داده شده‌اند.

  • مراقب تعداد کلمات خود باشید

در بخش اول داوطلبان را ملزم به ارائه حداقل یک پاسخ کتبی ۱۵۰ کلمه‌ای می‌کند، در حالی که بخش دوم حداقل به یک پاسخ کتبی ۲۵۰ کلمه‌ای نیاز دارد. شما باید تعداد بالایی از کلمات را بنویسید در غیر این صورت نمرات بخش رایتینگ را از دست می‌دهید. خطر از دست دادن نمرات وجود دارد حتی اگر فقط چند کلمه کمتر از تعداد کلمات مورد نیاز نوشته باشید.

  • وقت خود را هوشمندانه مدیریت کنید

پاسخ خود را برای بخش اول آزمون رایتینگ ظرف ۲۰ دقیقه بنویسید و بیشتر از این نیاز نیست. بخش دوم دو برابر نمره دارد، بنابراین بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید حداقل ۴۰ دقیقه برای این کار فرصت دارید. هر دو بخش این آزمون نیاز به برنامه‌ریزی و بررسی دارند، بنابراین بدون اینکه قبلاً مدیریت زمان را تمرین کرده باشید، وارد سالن امتحان نشوید.

  • نیازهای هر دو بخش سؤالات را درک کنید

برگزارکنندگان آیلتس هنگام ارزیابی پاسخ‌های شما برای هر دو بخش به صورت زیر عمل می‌کنند.

  • دستیابی به وظیفه مورد نظر و موضوع (۲۵ درصد) ؛
  • ارتباط منطقی و پیوستگی موضوع (۲۵ درصد) ؛
  • واژگان (۲۵ درصد) ؛
  • دامنه و دقت دستوری (۲۵ درصد).

نمره نهایی شما میانگین چهار معیار بالا خواهد بود.

همچنین بخوانید :  بهترین منابع لغت آیلتس (Vocabulary IELTS) چیست؟ ۳۵ منبع عالی

تمرین، تمرین ، تمرین

همراه با مطالعه منابع رایتینگ آیلتس تمرین است که آمادگی شما را کامل می‌کند. برای هر دو بخش آزمون تعداد زیادی منبع آنلاین وجود دارد که داوطلبان باید از آن‌ها به خوبی استفاده کنند. درست و صحیح بودن هجی، دستور زبان و علائم نگارشی مواردی است که باید آن‌ها را با مهارت در متن اجرا کنید. شناخت ساختار سؤال و پاسخ مناسب برای هر تست نیز مهم است.

تمرین نوشتن رایتینگ آیلتس

 

کتاب Best Practice Book for IELTS Writing

این کتاب از منابع رایتینگ آیلتس است که ۲۳۰ موضوع نوشتن آیلتس را در خود جای داده است. در این کتاب رایتینگ آیلتس بیش از ۷۰ نمونه برای بخش اول آزمون و ۱۷۰ نمونه سؤال و موضوع برای بخش دوم آزمون آمده است. علاوه بر آنچه گفته شد، اشتباهات رایج در نوشتن آیلتس و انواع نمونه نامه آیلتس نیز در این کتاب وجود دارد. نویسنده این کتاب دکتر Munan Shaik است و آن را می‌توانید به صورت پی دی اف نیز از سایت‌های داخلی و خارجی دانلود کنید.

منابع رایتینگ آیلتس Bes Practice Book

کتاب Day’s Practice for IELTS Writing15

این کتاب رایتینگ آیلتس همان‌طور که از نامش پیداست تمریناتی برای بهبود نوشتن در آزمون آیلتس در مدت ۱۵ روز دارد. این تمرینات به شما کمک می‌کند که پس از یادگیری منابع رایتینگ آیلتس بتوانید نکات آموزشی را با تمرین بیشتر به خاطر بسپارید. در این کتاب رایتینگ آیلتس خلاصه‌سازی نکات و تمرینات مختلفی را مختص آزمون هستند آمده است. نویسنده این کتاب Wang Hong Xia است و برای مرور نکات مهم نوشتاری در روزهای قبل از آزمون بسیار مفید است.

تمرین های رایتینگ دوره ای آیلتس

همچنین بخوانید :  دنبال "کتاب کامپلیت آیلتس" هستید ؟ ۲۱ منبع complete ielts

کتاب‌های Improve your IELTS Writing Skills

این کتاب رایتینگ آیلتس یکی از برترین انتخاب‌ها برای آزمون آکادمیک آیلتس است. در این کتاب از منابع رایتینگ آیلتس ۱۰ درس موضوع محور برای آمادگی بیشتر به صورت خودآموز وجود دارد. علاوه بر آن در این کتاب راهنمای گام به ‌گام و پاسخ‌نامه یک نمونه آزمون رایتینگ آکادمیک نیز وجود دارد. باید بدانید که مجموعه‌های تکنیک در کل کتاب برای تقویت نکات کلیدی و نحوه دستیابی به مهارت نوشتن در آزمون نیز در این کتاب آمده است. در هریک از هر درس‌های این کتاب ۳ بخش وجود دارد که شامل بخش مربوط به Task 1، بخش مربوط به Task 2، و تمرینات است. این کتاب رایتینگ آیلتس توسط انتشارات مک میلان منتشر شده است.

از سری کتاب‌های Improve your IELTS Writing Skill کتاب‌های دیگری نیز بر اساس نمره‌ای که تمایل به کسب آن دارید، توسط همین انتشارات چاپ شده است.

Improve Your Skills-Writing for IELTS 4.5-6.0

Improve Your Skills-Writing for IELTS 6.0-7.5

مهارت نوشتن رایتینگ در آیلتس

کتاب IELTS Advantage: Writing skills

در این کتاب رایتینگ آیلتس سازمان‌دهی و ساختاربندی سؤالات در بخش‌های مختلف آزمون رایتینگ توضیح داده شده است. این کتاب از منابع رایتینگ آیلتس در هر بخش حاوی یک نوع مقاله برای آشنایی بیشتر داوطلبان با آنچه که باید در آزمون باید بنویسند، نیز آمده است. مقاله‌ها در باب موضوعات روز و عمومی، توسعه واژگان و ترکیب‌های علمی و تمرینات گرامری از جمله ویژگی‌های مثبت این کتاب است. این کتاب توسط Richard Brown نوشته شده و انتشارات جنگل نیز آن را به چاپ رسانده است.

منابع رایتینگ آیلتس IELTS advantage

کتاب BARRON’S WRITING FOR THE IELTS

اگر نیاز دارید تا نمره ۸ رایتینگ را کسب کنید حتماً باید این کتاب جزو منابع اصلی مطالعه شما باشد. انتشارات بارونز یکی از بزرگ‌ترین و پیشروان منابع تست و کتاب‌های منبع آزمون آیلتس است. این کتاب مهارت‌های بسیاری را مانند برنامه‌ریزی، نوشتن و تجدیدنظر و ویرایش آنچه نوشته شده را آموزش می‌دهد. این کتاب از منابع رایتینگ آیلتس به داوطلب چگونگی ارتباط دادن جملات موضوعات مختلف با یکدیگر و استفاده درست از لغات و گرامر را با تمرینات و درس‌های مختلفی آموزش می‌دهد. این کتاب شما را آماده می‌کند تا بتوانید برای کسب نمره ۸ رایتینگ خودتان را آماده کنید.

 

منابع رایتینگ آیلتس BARRONS'S the leaderکتاب High-scoring IELTS Writing Model Answers

از نام این کتاب رایتینگ آیلتس می‌توانید انتظار آمادگی شما برای کسب نمره ۸ رایتینگ را داشته باشید. این کتاب از منابع رایتینگ آیلتس برای تسلط بیشتر داوطلبان آزمون‌های واقعی آیلتس را انتخاب و در اختیار آن‌ها قرار داده است. همچنین در این کتاب مقاله مدرسان با تجربه، استراتژی نوشتن، ساختار جملات علمی و تمرینات بسیار دیگری نیز وجود دارد. این کتاب رایتینگ آیلتس برای هر دو گروه آزمون آکادمیک و عمومی مناسب است.

منابع رایتینگ آیلتس high scoring IELTS

علاوه بر انواع کتاب رایتینگ آیلتس می‌توانید از خدمات سایت‌های آموزشی آیلتس و دانلود منابع بیشتر برای تسلط بر بخش رایتینگ نیز استفاده کنید. برای کسب نمره ۸ رایتینگ علاوه بر مطالعه و تمرین بسیار زیاد می‌توانید از نمونه آزمون‌های قبلی به عنوان تمرین نیز استفاده کنید. مطالعه روزنامه‌ها و مطالب روز نیز شما را برای موضوعات احتمالی که ممکن است در آزمون بیاید، آماده می‌کند.