وبلاگ ایسمینار

مزایا وبینار

۱۰ مزیت وبینار برای شرکت‌کننده و برگزارکننده

 اگر نقش کلاس‌های آنلاین در کنترل اپیدمی را کنار بگذاریم، همه ما بارها به خاطر دردسر رفت‌وآمد و زمان‌بندی نامناسب دوره‌ها، کلاس‌ها یا سمینارهای حضوری قیدشان را زده‌ایم. مگر کسی هست که دلش نخواهد با لباس راحتی در خانه بنشیند و هر آن‌چه می‌خواهد یاد بگیرد یا بدون گرفتارشدن در ترافیک و هزینه‌های رفت‌وآمد، به افراد زیادی آموزش دهد؟ واقعا چه چیزی باعث شده تا این شکل از آموزش مورد استقبال قرار گیرد؟ مزایای وبینار و کلاس آنلاین پیست که افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

مزایا وبینار

اگر برگزارکننده هستید:

هزینه‌ها را کاهش دهید

فرض کنید که می‌خواهید هنر، مهارت یا دانش خود را به دیگران ارائه دهید و یا برای معرفی محصولات و خدمات خود نیاز به برگزاری یک همایش یا سمینار دارید. شما باید هزینه‌ای را برای مواردی همچون اجاره سالن یا کلاس، اجاره تجهیزات تصویربرداری، نورپردازی، صدا و …، چاپ بروشور و جزوات، استخدام نیروهای خدماتی و انتظامات، پذیرایی و … کنار بگذارید و بودجه نسبتا بالایی را به این کار اختصاص دهید. حال اگر کلاس یا همایش خود را به صورت آنلاین برگزار کنید، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌ها خواهید داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهند که این میزان برای برگزاری یک کارگاه ۴ ساعته با ۵۰ نفر شرکت‌کننده و بدون صرف ناهار در شهر تهران، چیزی در حدود ۸۰ درصد خواهد بود. دلیل این صرفه جویی این است که شما نیاز به جای خاصی برای برگزاری وبینار یا کلاس آنلاین خود ندارید، پذیرایی به عهده شما نیست، برای ضبط تصاویر و صدا، تجهیزات خاصی نمی‌خواهید  و از سوی دیگر تنها به یک نیروی پشتیبان برای برگزاری برنامه خود نیاز دارید.

محدودیت‌های جغرافیایی ندارید

تصورش را بکنید که در تهران هستید و برای آموزش یک گروه از کارکنان جدید در مشهد نیاز به برگزاری یک کارگاه دارید و یا گروه‌هایی را در خارج از شهرو حتی کشورتان می‌شناسید که می‌خواهند هنر شما را بیاموزند اما جمع کردن آنها در یک جا عملا ممکن نیست. وقتی صحبت از کلاس آنلاین یا وبینار می‌شود، دیگر نباید به محدودیت‌های جغرافیایی فکر کنید چرا که می‌توانید برای افرادی در آن سوی مرزها هم کارگاه آنلاین برگزار کنید بدون آنکه حتی از اتاق کارتان خارج شوید و یا درگیر جا به جایی از شهر یا کشوری به شهر یا کشور دیگر باشید. می‌توانید به افرادی از اقصی نقاط دنیا دسترسی داشته باشید و آنها را در یک جا جمع کنید.

در زمان صرفه‌جویی کنید

در کارگاه‌ها و سمینارهای حضوری زمان زیادی صرف هماهنگی بین نیروها و حتی استخدام آنها می‌شود، باید خودتان را از محل زندگی یا کار، به محل برگزاری کلاس یا سمینار برسانید، زمانی را در ترافیک بمانید، احتمالا دنبال جای پارک بگردید و در نهایت به محل مورد نظر برسید؛ شاید حتی با کمی تاخیر. اما در وبینار و کلاس آنلاین از این خبرها نیست! در حالی که در اتاق کارتان نشسته‌اید و یا در خانه هستید، می‌توانید با دسترسی به اینترنت به راحتی برنامه خود را برگزار کنید. همچنین تنها به یک نیروی پشتیبان نیاز دارید و زمان را صرف هماهنگی بین نیروها، برنامه‌ریزی پذیرایی و … نمی‌کنید. پس حسابی وقت دارید تا به مسائل دیگر برسید و یا روی محتوای برنامه، بیشتر کار کنید.

امکانات برگزاری وبینار

کاملا زنده تعامل کنید

شرایط کلاس‌های آنلاین از نظر تعامل با شرکت‌کنندگان دقیقا مشابه کلاس‌های حضوری است. شما در لحظه می‌توانید با شرکت‌کننده‌ها تعامل داشته باشید، به سوالات آنها پاسخ دهید و هر گونه ابهام را در مورد موضوع مورد بحث، رفع کنید. نرم افزارهای برگزاری وبینار یا کلاس آنلاین به خوبی این امکان را در اختیارتان می‌گذارند که ارتباط صوتی یا تصویری و متنی با شرکت‌کنندگان داشته باشید.

عدم وجود مساله کمبود جا

افرادی که در وبینار ثبت نام می‌کنند، فضایی را در مکانی خاص اشغال نمی‌کنند بلکه از هرجایی که دسترسی به اینترنت دارند، آنلاین می‌شوند و می‌توانند از محتوای وبینار استفاده کنند. پس یکی از مزایای وبینار، این است که کمبود جا، مساله‌ای قابل توجه برای شما نخواهد بود و نیاز نیست به تعداد شرکت‌کنندگان صندلی خالی داشته باشید.

امکانات مختلف برای ارائه مطالب

در نرم افزارهای برگزاری وبینار برای ارائه مطالب، وایت‌برد در اختیارتان قرار دارد و امکان نمایش فایل‌های تصویری و اسلایدها نیز هست. پس به راحتی می‌توانید هر آنچه را می‌خواهید ارائه دهید و نگران انتقال مفاهیم و اطلاعات نباشید.

ارائه فایل کلاس آنلاین یا وبینار

کلاس‌های آنلاین یا وبینارها این امکان را به شما می‌دهند تا به جای بروشورها و جزوات، فایل‌هایی را در اختیار شرکت‌کنندگان بگذارید که در لحظه می‌توانند آنها را دریافت کنند. همچنین می‌توانید این امکان را به آنها بدهید که فایل تصویری و صوتی کلاس یا وبینار را در اختیار داشته باشند.

درآمد دائمی داشته باشید

اگر به دنبال درآمد پایدار از طریق آموزش هستید، وبینارها یا کلاس‌های آنلاین انتخابی بسیار خوب برای شما خواهند بود. می‌توانید فایل تصویری وبینار را آماده کرده و آن را به فروش برسانید و درآمدی همیشگی داشته باشید.

فرصتی برای معرفی خود به دیگران

اگر مدرسی تازه وارد هستید و یا خدمات و محصولاتی تازه و شناخته نشده دارید، با برگزاری وبینار می‌توانید با یک تیر، چند نشان بزنید. هم باعث آشنایی تعداد زیادی از افراد با خودتان می‌شود و هم دنبال‌کنندگانی را برای محصولات ،خدمات یا کلاس‌های آنلاینی که در آینده برای آنها برنامه‌ریزی کرده‌اید، به دست می‌آورید. کافیست یک بار به درستی شناخته شوید؛ پس از آن کسانی هستند که شما را دنبال کنند و به دنبال ثبت نام در وبینارها و کلاس‌های آنلاین بعدی باشند.

برای اطلاع بیشتر در رابطه با برگزاری وبینار روی این لینک کلیک کنید.

مزایا وبینار برای شرکت‌کنندگان

همه می‌دانیم که حضور در کلاس با لباس راحتی یا حتی در تختخواب حس و حالی متفاوت دارد و طرفدارانش کم نیستند؛ شاید خیلی از افراد به همین دلیل ساده شرکت در کلاس‌های آنلاین را ترجیح دهند اما این ساده‌ترین بخش ماجراست! شرکت‌کنندگان در وبینارها یا کلاس‌های آنلاین از مزایایی جذاب‌تر و مهم‌تر نیز بهره‌مند می‌شوند که در تصمیم آنها برای شرکت در یک کلاس آنلاین تاثیرگذار است:

صرفه‌جویی در هزینه‌های یادگیری

از جمله مزیت کلاس‌های آنلاین این است که به دلیل هزینه پایین‌تر برگزاری برای برگزارکننده، با قیمت‌های پایین‌تری نسبت به دوره‌های حضوری ارائه می‌شوند. بنابراین می‌توانید با صرف هزینه کمتر، مطالب بیشتری را بیاموزید و از میزان دغدغه تان برای هزینه‌ها کاسته می‌شود. هزینه‌های رفت و آمد را نیز به این بخش اضافه کنید و ببینید که چگونه به صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها می‌رسید. کلاس‌های آنلاین مراقب جیب شما هستند!

زمانت رو مدیریت کن

برای آنکه در یک کلاس حضور یابید باید خودتان را برای صرف زمان در مسیر و احیانا ترافیک آماده کنید. همچنین زمانی را باید به آماده شدن و ترک خانه یا محل کارتان اختصاص دهید. در کلاس‌های آنلاین نیازی نیست از مکانی به مکان دیگر بروید؛ کافیست به اینترنت دسترسی داشته باشید و در کلاس حاضر شوید و از مطالب بهره ببرید.

دسترسی به اساتید بدون محدودیت جغرافیایی

وبینارها به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهند تا به اساتیدی در آن سوی مرزها نیز دسترسی داشته باشند و از هنر، مهارت و دانش آنها بهره ببرند. دیگر مهم نیست که شما در شهری مثل تهران هستید، در اروپا زندگی می‌کنید و یا در روستایی دور از شهر سکونت دارید؛ دسترسی به اینترنت کافیست تا هیچ محدودیتی از نظر جغرافیایی برای دسترسی به کلاس‌های آموزشی نداشته باشید.

سوالت رو در لحظه بپرس

در کلاس‌های آنلاین یا وبینارها به راحتی می‌توانید در لحظه سوال خود را بپرسید و ارتباط صوتی، تصویری و متنی با مدرس یا برگزارکننده داشته باشید. در نرم‌افزارهای برگزاری وبینار این امکان به شما داده می‌شود تا با دوربین لپ‌تاپ یا گوشی خود، ارتباط تصویری برقرار کنید یا با میکروفن، ارتباط صوتی با مدرس داشته باشید و در صورت نبود دسترسی به هر یک از اینها کافیست سوال یا نکته‌ای را که می‌خواهید تایپ کنید تا در لحظه دیده شود و پاسخ خود را دریافت کنید.

دسترسی آسان به فایل ارائه

در کلاس‌های حضوری یکی از دغدغه‌ها دسترسی به جزوات آموزشی است و پس از کلاس باید فلش به دست به دنبال فایل آموزشی باشید و یا در صف کپی بایستید و به جزوه دسترسی پیدا کنید اما در کلاس‌های آنلاین، در لحظه، فایل ارائه را دریافت می‌کنید و به راحتی و با یک کلیک به آن دسترسی دارید.

امکان مرور کلاس برای هزاران بار

پس از تمام شدن کلاس آنلاین می‌توانید فایل تصویری و صوتی آن را داشته باشید و بارها و بارها آن را مرور کنید؛ به عبارت دیگر این امکان به شما داده می‌شود که هزاران بار در کلاس شرکت کنید تا هیچ نکته و نقطه ابهامی برای‌تان باقی نماند.

برای دیدن جدیدترین وبینارها در ایسمینار کلیک کنید.

همین حالا می‌توانید با کمی جستجو، به راحتی کلاس آنلاینی را که می‌خواهید بیابید و در آن ثبت نام کنید و یا برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری وبینار یا کلاس آنلاین خودتان را انجام دهید. ایسمینار از صفر تا صد برگزاری وبینار در کنار شماست تا شما هم از این مزایا بهره‌مند شوید.

در نهایت یادتان باشد که با برگزاری کلاس‌های آنلاین و انتخاب آنها به عنوان جایگزینی برای کلاس‌های حضوری، نقش بسزایی را در کنترل اپیدمی کرونا خواهید داشت.

امکانات برگزاری وبینار