وبلاگ ایسمینار

طراحی فرم ثبت نام وبینار

فرم ثبت نام در وبینار چگونه باید طراحی شود؟

فرم ثبت نام در وبینار یا سمینار آنلاین اولین چیزیست که افراد پس از آگاهی از وبینارهای ما و تمایل به ثبت نام و حضور در وبینار با آن مواجه می شوند. به همین دلیل فرم ثبت نام در وبینار در روند ثبت نام افراد تاثیر گذار است.

بعد از آنکه تصمیم به برگزاری وبینار گرفتید نیاز است که فرمی ثبت نام در وبینار را طراحی کنید اگر فرم شما اطلاعات بسیار شخصی را از افراد بخواهد و یا بسیار طولانی باشد طبیعتا درصدی از افراد از ثبت نام در وبینارتان منصرف شده و چه بسا مشخصات خود را اشتباه وارد کنند. در ادامه به بررسی چندین نکته که در فرم ثبت نام خود باید به آن ها توجه نمایید، می پردازیم:

فرم ثبت نام وبینار باید کوتاه باشد

فرم ثبت نام بایستی تا حد امکان کوتاه طراحی شود. زیرا طولانی بودن فرم ثبت نام باعث می شود افراد از ثبت نام در وبینار شما منصرف شوند.

 

دریافت هویت ثبت نام کننده

آیتم نام و نام خانوادگی افراد را در فرم ثبت نام خود داشته باشید.

 

اطلاعات تماس مستقیم

نکته بعدی شماره تلفن همراه افراد است. شما از این طریق شماره تلفن شرکت کنندگان در وبینار را در اختیار خواهید داشت تا در مورد اطلاع رسانی وبینارها و دوره های بعدی تان و یا ارسال اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات تان از آن ها استفاده کنید. (البته باید به آنان گوشزد کنید که شماره همراهشان را فقط برای اطلاع رسانی و امور مرتبط با وبینار نیاز دارید)

 

دریافت ایمیل

ایمیل افراد را نیز دریافت کنید. اما فقط برای آنها ایمیل های تبلیغاتی ارسال نکنید بلکه سعی کنید پیش از آنکه آنها منفعتی به شما برسانند شما ارزش قابل قبولی را با آن ها به اشتراک بگذارید که می تواند اطلاعات ارزشمند، پادکست های آموزشی، مطالب آموزشی و … باشد.

 

اطلاعات تحصیلی

مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی آن ها را بپرسید. با این کار شما می دانید با چه افرادی و با چه سطحی از دانش و اطلاعات در وبینار مواجه خواهید شد و می توانید محتوای وبینار را بر اساس این اطلاعات جمع آوری و تامین کنید. (این آیتم میتواند در تحلیل بازار به شما کمک شایانی کند)

 

معرف (کانال آشنایی با شما)

می توانید در فرم ثبت نام آیتمی را با عنوان معرف داشته باشید تا از این طریق علاوه بر سنجش کارایی ابزارهای بازاریابی و کانال های ارتباطی خود، مشوق هایی را برای معرف هایتان در نظر بگیرید. شما با این کار متوجه می شوید که کدام یک از کانال های بازاریابی تان موثرتر بوده و کجا باید بیشتر هزینه کنید و یا استفاده از کدام کانال را متوقف کنید و اینکه آیا تبلیغات وبینار شما اثربخش بوده است یا خیر.

برای مثال ممکن است فرد از طریق شبکه های اجتماعی و وب سایت شما، تبلیغات دهان به دهان، بازاریابی ایمیلی و یا توسط دوستان و آشنایان خود از وبینار شما آگاه شده باشد.

 

کد تخفیف و سایر مکانیزم های ترویجی وبینار

در انتهای فرم در صورت امکان از آیتم های همچون کوپن تخفیف یا امتیاز کاربری و… برای ترغیب ثبت نام در وبینار استفاده نمایید. مثلا میتوانید به یک کانال بازاریابی خاص (مثلا کانال تلگرام) یک کد تخفیف منحصر بفرد اختصاص دهید تا علاوه بر امکان ثبت نام با تخفیف، امکان پایش اثربخشی هر یک از کانال ها را هم فراهم کنید.

 

©کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.