وبلاگ ایسمینار

کلید موفقیت در وبینار

نکاتی که برای موفقیت در تبلیغات وبینار باید بدانید ✔

پیش از برگزاری وبینار در مورد شیوه تبلیغات، کانال ها و شبکه های تبلیغاتی تصمیم گیری و برنامه بازاریابی برای وبینارهای خود تهیه کنید. در ادامه نکاتی آمده است که عوامل کلیدی موفقیت در تبلیغات وبینار میباشد که با مطالعه و بکارگیری آنها می توانید تعداد بیشتری از افراد را در وبینار خود ثبت نام کنید.

۱. حداکثر یک هفته پیش از برگزاری وبینار، تبلیغات را آغاز کنید.

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۳ وبینار، تبلیغات حداکثر ۷ روز پیش از وبینار می توانند میزان ثبت نامی های شما را بیشتر از ۳۶ درصد افزایش دهند. اما برای کسب نتایج بهتر از سه هفته قبل، تبلیغات را آغاز کنید. درست است که  بیشترین تعداد ثبت نامی ها در هفته برگزاری وبینار انجام می شود، اما این دلیل نمی شود شما زودتر تبلیغات خود را شروع نکنید.

 

۲. از ایمیل به عنوان روش اصلی تبلیغ وبینار استفاده کنید.

بر اساس پژوهش انجام شده توسط ReadyTalk ایمیل همچنان به عنوان برترین روش تبلیغ وبینار شناخته شده است. روش دوم برای تبلیغ وبینار، شبکه های اجتماعی می باشند. همچنین می توانید در وبسایت های فعال در زمینه برگزاری وبینار، تبلیغات وبینار خود را نیز انجام بدهید.

 

۳. سه، عدد معجزه گر

ارسال ۳ ایمیل تبلیغاتی برای وبینار مناسب ترین تعداد دفعات ارسال ایمیل می باشد. ارسال ۱+۳ ایمیل تبلیغاتی بصورت زیر پیشنهاد می شود:

ارسال ایمیل اولیه

یک ایمیل اولیه برای تبلیغ وبینار خود ارسال نمایید. ایمیل شما باید شامل این موارد باشد:

  • عنوان وبینار
  • معرفی وبینار
  • تاریخ و زمان برگزاری وبینار
  • اگر افراد در وبینار شما حضور داشته باشند چه مشکلی از مشکلاتشان حل خواهد شد.

ارسال ایمیل دوم

دو روز بعد از اینکه ایمیل اولیه را ارسال کردید، ایمیل دوم را ارسال نمایید. بهتر است این ایمیل حاوی اطلاعات بیشتری در مورد وبینار و محتوای آن باشد.

ارسال ایمیل سوم

در روز برگزاری وبینار برای افرادی که هنوز ثبت نام نکرده اند نیز ایمیلی ارسال کنید تا تعداد ثبت نامی ها افزایش یابد. این ایمیل می تواند با مضمون آخرین فرصت ثبت نام در وبینار باشد.

ارسال ایمیل (۱+۳)

در روز برگزاری وبینار، ایمیل یادآوری برای افرادی که ثبت نام کرده اند ارسال نمایید تا افراد بیشتری در وبینار حضور داشته باشند. (البته ما در ایسمینار هم ایمیل و هم پیامک یادآوری ارسال می کنیم)

 

۴. همیشه و همیشه و همیشه فایل وبینار پس از برگزاری باید در دسترس باشد.

به افرادی که ثبت نام کرده اند این اطمینان را بدهید در صورتی که برای آنها مشکلی پیش آمد و نتوانستد در وبینار حضور داشته باشند، فایل ویدئویی یا صوتی وبینار قابل دسترسی است.

 

۵. تا جایی که امکان دارد فرایند ثبت نام در وبینار را کوتاه کنید.

بهتر است فرم ثبت نام در وبینار دارای فیلدهای کمتری باشد، تا افراد را ترغیب به ثبت نام کند نه اینکه از پر کردن فرم ها خسته شوند و در نهایت در وبینار شما ثبت نام نکنند.

 

۶. از پرسش و پاسخ  (Q&A) و نظرسنجی استفاده کنید.

با استفاده از Q&A و نظرسنجی به اطلاعات بیشتری دست می یابید. با این روش به اطلاعاتی در مورد موضوعات مورد علاقه افراد و نظرات آنها دست خواهید یافت و می توانید وبینارهای بعدی را بر اساس علایق آن ها برنامه ریزی و تعریف نمایید. همچنین می توانید در مورد زمان برگزاری وبینار نیز از آن ها نظرسنجی کنید.

نگارش و ترجمه: مارینا اوهانجانیانس

© کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد.