وبلاگ ایسمینار

سوال با what

۱۰ سؤال با “what”با جواب: از سؤال جواب what’s up تا…

در این مطلب سوالاتی که با what  پرسیده می شود و جواب های این سوالات را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

جواب what’s up

وقتی کسی از من می‌پرسدWhat’s up? من در پاسخ می‌گویم I am well, thank you اما آیا این پاسخ مناسبی در جواب What’s up? است. یک انگلیسی زبان از پاسخ من چه چیزی می‌فهمد؟

قبل از بررسی جواب what’s up باید بدانید که چه معنایی می‌دهد. در حالت کلی what’s up یعنی «چه خبر؟» و پاسخ‌های مورد انتظار بستگی به شرایطی دارد که سؤال در آن موقعیت پرسیده می‌شود. در واقع وقتی کسی از شما می‌پرسد what’s up یعنی تازه چه خبر و انتظار شنیدن اخبار به روزی را دارد.
وقتی در هنگام احوالپرسی از شما می‌پرسند که چه خبر؟ جواب what’s up می‌تواند “Not much”, “Nothing”, “Alright” باشد. در این موقعیت what’s up یعنی حال شما چطور است.

مثال:
شخص ۱: “What’s up man”
شخص ۲: “Nothing”
وقتی زمانی که ناراحت هستید یا اوضاع مناسبی ندارید ممکن است از شما سؤال شود what’s up این یک روش مؤدبانه برای بررسی موقعیت طرف مقابل و پرسیدن آن است که آیا به کمک نیاز دارد. در واقع در چنین حالتی what’s up مانند “What’s What’s the problem” یا the matter” ” معنا می‌دهد.
در جواب what’s up چه بگوییم؟

اگر قصد گرفتن آیلتس دارید حتما مطلب ” بهترین منابع آیلتس برای نمره ۷ و بالاتر” را بخوانید.

سوال هایی با what
برخی جملات ساده اما تأثیرگذار که می‌توانید در جواب what’s up بگویید را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.
“Nothing much.”
“Not a lot.”
“Nothing.”
“Oh, just the usual.”
“Just the same old same old.” این عبارت به این معنی است که شما هر روز کارهای مشابهی انجام می‌دهید و کمی حوصله‌تان سر رفته است.
“Oh gosh, all kinds of stuff!” اگر زندگی شما اخیراً واقعاً شلوغ و هیجان‌انگیز بوده است، می‌توانید از این طریق پاسخ دهید.
“My blood pressure” پاسخی مناسب برای وقتی که مجبور هستید روزانه با مواردی مانند فشارخون بالا درگیر شوید. شما در حال روشن کردن شرایط خود هستید. اگر فشارخون بالا هم ندارید می‌توانید از این مورد استفاده کنید زیرا می‌تواند به این معنی باشد که شما یک وضعیت استرس‌زا دارید.
“Ah, can’t complain” اگر چیز خوب یا جدیدی برای گفتن به دوست خود ندارید، می‌توانید از این پاسخ استفاده کنید. این به طرف مقابل می‌گوید که در حال حاضر اوضاع کاملاً خنثی است و شکایتی از وضع موجود ندارید.
“Everything that’s supposed to be” این پاسخ ساده و سرراست است. در جواب what’s up چه بگوییم وقتی حوصله پاسخ دادن نداریم؟ مطمئناً جواب آن همین جمله است.
“I’m hanging in there, been a busy week” این پاسخ خوبی برای استفاده با همکاری است که با او خیلی صمیمی نیستید، اما می‌خواهید پاسخی مؤدبانه و نه چندان رسمی ارائه دهید.

دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی

انواع سوال What با جواب

جواب what are you doing

جواب what are you doing در موقعیت‌های مختلف فرق می‌کند. در زیر برخی جواب‌های هوشمندانه‌ای که می‌توانید در موقعیت خاصی استفاده کنید را آورده‌ایم.
“I’m just here thinking about you” جوابی رمانتیک در پاسخ به شریک عاطفی خود
“Watching [……]. Have you ever watched it?” در خالی نام برنامه تلویزیونی یا فیلم قرار می‌گیرد.
“That’s for me to know and for you to find out” پاسخ دندان‌شکن و مبهم به شخصی که قصد فضولی دارد.
“I’m actually thinking about grabbing some lunch soon. Would you like to join?”
“Nothing particular” کار خاصی نمی‌کنم، به همین سادگی!

می توانید وبینار های رایگان زبان خارجی را در ایسمینار شماهده کنید.