وبلاگ ایسمینار

سایبرماندی یا دوشنبه سایبری

دوشنبه سایبری (Cyber Monday) چیست؟ تفاوت سایبرماندی با بلک‌فرایدی!!

سایبرماندی چیست؟

همه ما با عباراتی مثل فروش ویژه، حراج، تخفیف ویژه، پیشنهادات شگفت‌انگیز و … آشنا هستیم و آنها را به عنوان عباراتی وسوسه‌کننده و البته تعیین‌کننده برای خرید می‌شناسیم. در این مطلب می‌خواهیم با شما در مورد نوع متفاوتی از حراج به نام  سایبرماندی (Cyber Monday) یا دوشنبه سایبری صحبت کنیم؛ یک حراج ویژه و خاص که کمتر کسی می‌تواند آن را نادیده بگیرد. در ادامه به شما می‌گوییم سایبر ماندی چیست و چگونه برگزار می‌شود. با ما باشید تا بدانید سایبرماندی چه روزی است و در آن چه چیزی انتظارتان را می‌کشد.

سایبرماندی

سایبرماندی چه روزی است؟

سایبر ماندی، دوشنبه سایبری یا دوشنبه پرتخفیف رویدادی جذاب برای عاشقان خرید است، در واقع فروش ویژه‌ای است که در اولین دوشنبه پس از روز عید شکرگزاری (Thanksgiving) و بلک فرایدی (Black Friday) برگزار می‌شود. این رویداد نوعی فروش ویژه و خاص است که فقط در سایت‌های فروش آنلاین رخ می‌دهد و با تخفیف‌های باورنکردنی بسیاری را به خرید اینترنتی و گشت و گذار در فروشگاه‌های آنلاین ترغیب می‌کند. تصورش را بکنید که بدون ایستادن در صف‌های طولانی فروشگاه‌های مختلف برای خرید اجناس حراجی، به راحتی با چند کلیک هر آنچه می‌خواهید را می‌خرید و البته قیمت بسیار کمتری را برای خرید می‌پردازید. کافیست وارد یک فروشگاه آنلاین شوید و کالاهای متنوع را بررسی کنید و محصولات مورد نظرتان را بخرید.

گزارش کمپین سایبرماندی۹۸

این روز از کجا آمده است؟

در سال ۲۰۰۴ بود که طی تحقیقاتی مشخص شد  مردم دراولین روز کاری پس از عید شکرگزاری و تعطیلات می توانند بیشترین خرید آنلاین را انجام دهند. دلیل این نتیجه‌گیری این بود که افراد پس از تعطیلات و مدتی دوری از فضای اینترنت در محل کار خود حاضر می‌شوند و با دسترسی به اینترنت پرسرعت و سیستم‌های رایانه‌ای، بهترین فرصت را برای خرید آنلاین دارند.

بر اساس همین تحقیقات الن دیویس (Ellen Davis) و اسکات سیلورمن (Scott Silverman) مدیر سایت شاپ (Shop.org) در طول تعطیلات سال ۲۰۰۵، پروژه سایبرماندی را کلید زدند و این روز را به جشنواره تخفیفات برای خریدهای اینترنتی اختصاص دادند. این گونه شد که سایت شاپ برای اولین بار نام سایبرماندی را در ۲۸ نوامبر ۲۰۰۵ بر سر زبان‌ها انداخت و با این کار جایگاه خود را در فروش‌های اینترنتی به صورت چشمگیری ارتقا داد.

 

تخفیف در سایبرماندی

 

در سایبرماندی چه اتفاقی می‌افتد؟

سایبرماندی را می توان همان بلک فرایدی دانست؛ با این تفاوت که برای خرید در بلک فرایدی باید مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها داشته باشید اما در سایبر ماندی خرید خود را از فروشگاه ‌های اینترنتی انجام می‌دهید. مانند آنچه در بلک فرایدی اتفاق می‌افتد، کالاهای مختلف با تخفیف‌های شگفت‌انگیز ارائه می‌شوند اما بد نیست بدانید که تخفیفات مد و لباس در سایبرماندی به مراتب چشمگیرتر از بلک فرایدی است. همه سایت‌های مشهور فروش آنلاین دنیا در این رویداد شرکت دارند که از میان آنها می‌توان به سایت معروف آمازون (Amazon)، والمارت (Walmart)، بای ( (Buy و … اشاره کرد. افراد با مراجعه به وبسایت‌های مختلف، شاهد کاهش زیاد قیمت‌ها هستند و می‌توانند خرید آنلاین به یادماندنی و جذابی را با قیمت‌های باورنکردنی انجام دهند.

در سایبرماندی خرید شما به راحتی و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. خریدار برای خرید کالای مورد نظر و بهره‌مندی از تخفیفات نیازی به مراجعه حضوری به مراکز خرید و فروشگاه‌ها ندارد و خبری از صف‌های طولانی خرید و تجمع افراد در ورودی فروشگاه‌ها نیست. خریداران به دنیایی از کالاهای متنوع دسترسی دارند و با خیال راحت می‌توانند به مقایسه و بررسی محصولات مختلف از لباس و کفش گرفته تا کالاهای دیجیتال و لوازم خانه بپردازند و در نهایت برای خرید تصمیم بگیرند. همین ویژگی‌هاست که سبب استقبال بالای مردم از سایبرماندی و محبوبیت آن در میان خریداران شده است. میزان محبوبیت این رویداد از اینجا مشخص می شود که هر سال میزان فروش فروشگاه‌های آنلاین در این روز، ۵ تا ۲۲ درصد رشد دارد و از ابتدا تا به امروز هیچ وقت دارای رشد منفی و حتی رشد صفر نبوده است. این آمار و میزان رشد فروش به خوبی میزان محبوبیت سایبرماندی در میان مردم را نشان می‌دهد.

سایبرماندی در چه کشورهایی برگزار می‌شود؟

آلمان، هند، شیلی، آمریکا، آرژانتین، بریتانیا، سوئد، پرتغال، نیوزلند، استرالیا، فرانسه، هلند و کلمبیا تنها تعدادی از کشورهایی هستند که سایبرماندی در فروشگاه‌های آنلاین‌شان برگزار می‌شود و مورد استقبال بسیاری از مردم قرار می‌گیرد. همچنین در سال گذشته ما نیز این کمپین را در زمینه آموزش آنلاین اجرا و سایبرماندی را وارد لیست جشنواره‌های جذاب آموزشی کردیم.

سخن آخر

دوشنبه پرتخفیف سال به خوبی توانسته جایگاه خود را در میان خریداران و عاشقان خرید به‌دست آورد. پیشنهادهای جذاب تخفیفی در این روز هر کسی را وسوسه می‌کند تا هر طور شده سری به فروشگاه‌های آنلاین بزند، خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهد و و هر آنچه را می خواهد با قیمتی بسیار کمتر از روزهای دیگر سال تهیه کند.

اگر می‌خواهید اولین نفری باشید که از تخفیف‌های استثنایی سایبرماندی امسال باخبر شوید، ایمیل خود را وارد کنید تا تخفیف‌های امسال را از دست ندهید