وبلاگ ایسمینار

سئو کلاه سفید

۱۱ تکنیک “سئو کلاه سفید” | سئو کلاه سفید واقعاً عملی هست؟!

سئو کلاه سفید یکی از روش‌هایی است که برای جذب کاربران و افزایش ترافیک سایت‌ها استفاده می‌شود. سئو کلاه سفید در واقع شامل تکنیک‌ها و ترفندهایی است که برای جذب مخاطب در سایت اجرا می‌شوند. یادگیری و آموزش سئو کلاه سفید بسیار آسان است و تنها نیاز به توجه و دقت در پیاده‌سازی و بروز رسانی مداوم آن دارد.

ممکن است در حال حاضر نیز شما از تکنیک سئو کلاه سفید در سایت خود استفاده کنید اما ندانید که جزو این نوع استراتژی هست یا نه؟

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید به استفاده از تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی اشاره دارد که مخاطبان انسانی را هدف قرار می‌دهد. تکنیک‌هایی که به طور معمول در سئو کلاه سفید استفاده می‌شوند شامل استفاده از کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، انجام تحقیقات، بازنویسی برچسب‌های متا به منظور ارتباط بیشتر با آن‌ها، بک لینک، ایجاد لینک و همچنین تولید محتوا برای خوانندگان و کاربران واقعی است.

لازم به ذکر است کسانی از سئو کلاه سفید استفاده می‌کنند که سرمایه‌گذاری طولانی مدت برای سایت خود در نظر دارند. دلیل این امر هم این است که برخلاف سئو کلاه سیاه نتایج انواع تکنیک سئو کلاه سفید در طولانی مدت نشان داده می‌شود. همچنین این اقدامات موجب محبوبیت و معروفیت بیشتر سایت در میان کاربران واقعی می‌شود.

انواع تکنیک سئو کلاه سفید

در این بخش سراغ آموزش سئو کلاه سفید و معرفی تکنیک‌های آن می‌رویم.

مزایا سئو کلاه سفید

موبایل خیلی مهم است!

یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سفید mobile friendly کردن صفحات وب‌سایتتان است. امروزه اکثر افراد به دلیل ارتقا برنامه‌های موبایلی از آن بیشتر از کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ استفاده می‌کنند. موتورهای جستجو خصوصاً گوگل برای سایت‌هایی که این خصوصیت را رعایت می‌کنند،رتبه بالاتری در نظر می‌گیرد.

همچنین بخوانید :  پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی چیست؟

اگر نمی‌دانید که آیا صفحه شما متناسب با موبایل برای کاربر نمایش داده می‌شود یا خیر؟ می‌توانید به Search Console account خود وارد شده و در آن Mobile Usability Report خود را مشاهده کنید.

تمرکز روی تجربه کاربری UX

توجه کردن به تجربه کاربری یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه سفید است. گوگل همواره وب مسترها را تشویق کرده تا تمرکز اصلی خود را به ارائه تجربه خوب کاربر تبدیل کنند.

هرچه این الگوریتم باهوش‌تر می‌شود، وب‌سایت‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، بیشترین بهره را می‌برند. ایجاد UX خوب برای کاربر بسیار مهم‌تر از نوشتن کد تمیز است.

طبق مطالعه‌ای از آکسفورد ژورنال: هدف از طراحی UX در تجارت بهبود رضایت مشتری و وفاداری از طریق ابزار، سهولت استفاده و لذت ارائه شده در تعامل با یک محصول است.

در اجرای این تکنیک سئو، وب‌سایت شما محصول است. هدف این است که ابتدا هدف کاربر را تعیین کنید، سپس یک متدولوژی برای مسیریابی صحیح تدوین کنید، روشی که احساسات مثبت را برانگیزد و به یک تجربه کلی خوب منتهی شود.

ترکیب بهترین شیوه‌های UX آسان است. اینترنت پر از قالب‌های آماده و مشاوران خبره است. آنچه حرفه‌ای‌ها را از آماتورها جدا می‌کند، آزمایش A / B است. با انجام آزمایش‌هایی می‌توانید متوجه شوید که آیا صفحات شما کاربرپسند هست یا نه؟

روش های سئو کلاه سفید

جستجوی کلیدواژه در سئو کلاه سفید

بله درست شنیدید در سئو کلاه سفید هم جستجو برای کلمات کلیدی مناسب، اهمیت بالایی دارد. برای این کار می‌توانید از امکانات Google KW استفاده کنید. دو تا از بزرگ‌ترین ارائه دهنده‌های ابزار SEO، Moz و Ahrefs این امکان را به امید پر کردن خلاء کلمات کلیدی، توسعه داده و بهبود بخشیده‌اند. با این حال، به لطف RankBrain روش استفاده از KW research تغییر کرده است.

همچنین بخوانید :  ۶ سوالی که پیش از بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی باید از خودتان بپرسید

در اصل RankBrain نوعی یادگیری ماشینی است که به Google اجازه می‌دهد تا به جای تکیه به رشته‌های داده، همه‌چیز را در متن بررسی کند. اکنون گوگل تفاوت‌های ظریف زبانی مانند مترادف و پاسخ‌ها را درک می‌کند.

نسل جدید ابزارهای کلمات کلیدی با ایجاد مواردی مانند تاپیک‌های parent و گروه‌های کلمات کلیدی این امر را مورد توجه قرار می‌دهد.

جستجو و انتخاب کلیدواژه‌ها یکی از مهم‌ترین نکات در سئو وایت هت است که باید با دقت بالایی انجام شود.

قوانین سئو کلاه سفید

برنامه بازاریابی محتوای بهتر از رقبایتان داشته باشید

این بخش یکی از مهم‌ترین موارد در آموزش سئو کلاه سفید است دلیل آن هم این است که محتوا یکی از دو عامل رتبه‌بندی برتر Google است. بخش برنامه‌ریزی محتوا در سئو کلاه سفید فرصت بزرگی برای کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری وقت برای تحقق موفقیت هستند را فراهم می‌کند.

همه درباره تهیه محتوای عالی صحبت می‌کنند، اما این چه معنی می‌دهد؟ آیا واقعاً به دلیل نداشتن محتوای مفید، نرخ پیدا کردن مخاطب مناسب و سپس رسیدن به آن مخاطب کاهش پیدا می‌کند؟

سئو کلاه سفید به شما تأکید می‌کند که باید برنامه‌ریزی خوبی برای محتوای هدفمند داشته باشید تا بتوانید در دراز مدت کاربران خود را افزایش دهید. یکی از ترفندهای جالب برای این کار استفاده از موضوعات و بحث‌های روز است که در موتورهای جستجو سرچ بیشتری داشته‌اند.

انواع سئو کلاه سفید

لینک سازی در سئو کلاه سفید

ممکن است روزی برسد که لینک‌ها برای رتبه‌بندی از اهمیت کمتری برخوردار باشند، اما هنوز آن روز نرسیده است. نکته مهم در این تکنیک سئو کلاه سفید به دست آوردن انواع مناسب پیوندها است. پیوندهایی که به سایت شما ربط دارند. پیوندهایی که نیاز به بررسی توسط شخص متبحری دارند.

یکی از روش‌های کاربردی برای لینک سازی ایجاد مرکز منابع (resource center) است. یک مرکز منابع می‌تواند تقریباً در مورد هر نوع وب‌سایت کار کند. علاوه بر جذب لینک، یک مرکز منابع خوب به ایجاد اعتماد و اقتدار سایت نیز کمک می‌کند.

همچنین بخوانید :  هشتگ چیست؟ |‌ بهترین استفاده از #هشتگ در اینستاگرام تا توییتر

بارگذاری سریع صفحه

اینکه صفحات وب شما به سرعت بارگذاری شوند یک ضرورت است زیرا مانند دسترسی آسان یا mobile friendly، این سایت‌ها بازدیدکننده را ناامید نمی‌کنند. از دیدگاه سئو کلاه سفید، سرعت سایت یک عامل مهم در رتبه‌بندی موتور جستجو است.

سختی سئو کلاه سفید

سایت‌هایی که به هر دلیلی در پاسخگویی به درخواست‌های بازدید کننده زمان را تلف می‌کنند به طور کلی در SERP پایین‌تر قرار می‌گیرند، زیرا تجربه کاربر در معرض خطر است. از این رو یکی از اصولی که در آموزش سئو کلاه سفید به شما آموزش داده می‌شود، چک کردن بخش‌های مختلف برای تست سرعت لود شدن است.

اگر صفحات وب شما به کندی لود می‌شود، امتیاز منفی از جستجوگرها دریافت می‌کنید. این یکی از مواردی است که در سئو کلاه سفید باید در نظر گرفته شود.

حرف آخر…

سئو کلاه سفید یکی از روش‌های مطمئن برای بهینه‌سازی سایت از نظر موتورهای جستجو است. انواع تکنیک سئو کلاه سفید آشنا شدید، گرچه اجرای این تکنیک‌ها زمان‌بر است اما در افزایش رتبه آن مؤثر است علاوه بر این می توانید به کمک سئو کلاه سفید کاهش رتبه الکسا ایران را هم بدست تجربه نمایید که در رشد سایت شما اهمیت بسزایی دارد. یادگیری آموزش سئو کلاه سفید بسیار آسان است و وب مس‌ترها می‌توانند در زمان کمی آن را فراگرفته و اجرا کنند.

برخی از سوالات رایج

بله برخی از انواع تکنیک ها عبارتند از :
mobile friendly
کلمات کلیدی مناسب
تمرکز روی تجربه کاربری UX
لینک سازی
بارگذاری سریع صفحه
و....

بله، این بخش یکی از مهم‌ترین موارد در آموزش سئو کلاه سفید است دلیل آن هم این است که محتوا یکی از دو عامل رتبه‌بندی برتر Google است. بخش برنامه‌ریزی محتوا در سئو کلاه سفید فرصت بزرگی برای کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری وقت برای تحقق موفقیت هستند را فراهم می‌کند.