وبلاگ ایسمینار

روشهای تبلیغ وبینار و اطلاع رسانی وبینار

روشهای تبلیغ وبینار قبل، حین و بعد از برگزاری ۲

اگر به خاطر داشته باشید در مقاله «روشهای تبلیغ وبینار قبل، حین و بعد از برگزاری ۱» روش های تبلیغ وبینار را به سه گروه دسته بندی کردیم و روش های گروه اول یعنی ابزارهایی که همه ما با آن ها آشنایی داریم را بصورت کامل توضیح دادیم و به بررسی بخشی از روش های گروه دوم نیز پرداختیم.

در این مقاله قصد داریم سایر روش های گروه دوم (روش های کمی خلاقانه تر) و روش های تبلیغاتی گروه سوم (روش هایی که نیاز به صرف زمان و تلاش بیشتری دارند) را توضیح دهیم.

گروه دوم: روش های کمی خلاقانه تر

۹-کمک گرفتن از مشتریان

علاوه بر اینکه می توانید مشتریان و کاربران تان را به حضور در وبینار دعوت کنید بلکه می توانید آنها را تشویق کنید تا دوستان خود را نیز به حضور در وبینار دعوت کنند. برای اینکه مشتریان تان ها را مجاب کنید تا دوستان شان را به ثبت نام در وبینار دعوت کنند، می توانید هدایایی را برای آن ها در نظر بگیرید.

این هدایا می توانند شکل های مختلفی داشته باشند. مثلا ارائه کد تخفیف برای خرید محصولات سایت یا ارائه کد تخفیف برای ثبت نام در وبینارهای بعدی تان.

 

۱۰-نمایشگاه ها و رویدادهای دیگر

اگر شما در یک نمایشگاه حضور دارید و یا ورکشاپی برگزار می کنید تعدادی بروشور یا تراکت در مورد وبینار آماده نمایید و آنها را در اختیار مراجعین یا شرکت کنندگان در ورکشاپ قرار بدهید. همچنین اعضای تیم فروشتان یا سایر همکارانتان می توانند بروشور وبینار را در ملاقات ها یا جلساتی که با مشتریان دارند در اختیار آن ها قرار بدهند.

 

۱۱-معرفی سایر وبینارهایتان

در حین برگزاری وبینار می توانید به اطلاع رسانی وبینارها و رویدادهای بعدی تان بپردازید. ممکن است افرادی که در وبینارتان حضور دارند علاقه مند به حضور در رویداد های بعدی تان باشند. پیش از وبینار پوستر یا لینک ثبت نام وبینارهای بعدی تان را آماده کنید و در انتهای وبینار قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: عوامل کلیدی موفقیت در تبلیغات وبینار

تا به اینجا روش های تبلیغاتی گروه دوم را با هم مرور کردیم در ادامه به بررسی روش های موجود در گروه سوم می پردازیم.

 

گروه سوم: روش های تبلیغاتی که نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارند

۱۲-انتشار مقاله در لینکدین

مقاله ای مرتبط با موضوع وبینارتان بنویسید و در انتهای مقاله لینک ثبت نام در وبینار را قرار دهید و در لینکدین منتشر کنید. نوشتن این گونه مقالات نیاز به صرف زمان و تلاش بسیاری دارد اما انتشار آن در لینکدین ارزشش را دارد.

 

۱۳-نوشتن پست مهمان در وبلاگ های دیگر

می توانید مقاله ای که در مورد وبینارتان نوشته اید را در وبلاگ ها و وب سایت دیگری که جزو مخاطبان هدف وبینارتان هستند منتشر کنید. حتما در انتهای مقاله لینک ثبت نام در وبینار را قرار دهید.

پست مهمان

۱۴-پاپ آپ یا بنر

پاپ آپ یا بنری را برای اطلاع رسانی وبینار در وب سایت تان قرار دهید. ممکن است پاپ آپ ها برای بازدیدکنندگان از وب سایت آزاردهنده باشند اما می توانند جزو روش های موثر برای دیده شدن وبینارتان باشند. در صورت نامناسب بودن پاپ آپ می توانید از بنر استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: چک لیست برگزاری وبینار

۱۵-تهیه پادکست

می توانید پادکستی را در مورد وبینارتان تهیه کنید. در این پادکست بصورت خلاصه و در حد ۳-۲ دقیقه در مورد وبینارتان و سرفصل های آن صحبت کنید. پادکست برای آن دسته از افراد مناسب است که زمان و فرصت کافی برای مطالعه مقاله هایی که در مورد وبینار نوشته اید را ندارند.

پادکست از روشهای تبلیغ وبینار

۱۶-برگزاری مسابقه میان کارکنان سازمان

می توانید با برقراری مسابقاتی داخل سازمان در بین کارکنان تان رقابت ایجاد کنید. شرایط مسابقه به این صورت است که هر کسی که بتواند بیشترین تعداد ثبت نامی را برای وبینار داشته باشد برنده مسابقه خواهد بود و جایزه ای نقدی یا غیر نقدی دریافت خواهد کرد.

 

۱۷-طراحی وب سایت اخصاصی برای وبینار

اگر موضوع وبینار هسته اصلی کسب و کارتان است و یا قصد دارید در آینده برای آن محتوا ایجاد کنید اختصاص یک وب سایت به این موضوع می تواند نتایج خوبی برای شما داشته باشد. البته در نظر داشته باشید که مدیریت همزمان سایت اصلی شرکت و سایت وبینار نیازمند صرف هزینه و زمان می باشد.

 

۱۸-تهیه ویدئوی معرفی وبینار

می توانید ویدئویی برای معرفی وبینارتان تهیه نمایید و در سرویس های اشتراک ویدئو (مانند یوتیوب، آپارات و …) یا حتی در وب سایت تان قرار دهید.

در هنگام ساخت ویدئوی معرفی حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • زمان آن بسیار طولانی نباشد
  • سرفصل های وبینار را مطرح کنید
  • دلایل حضور افراد در وبینار را شرح دهید و مهم تر از همه این که با حضور در وبینار شما چه چیزی عایدشان می شود.

برای مثال می توانید ویدئوی معرفی وبینار شناخت نیازهای واقعی مشتریان با کاربر پژوهی را مشاهده نمایید که در کانال رسمی ایـ سمینار در آپارات منتشر کرده بودیم:

[aparat id=”CMWqp” width=”۶۵۰″]

تهیه ویدئوهای معرفی جزو روش های مناسب برای تبلیغات وبینار محسوب می شوند زیرا اثرگذاری ویدئو بیشتر از متن است و بیشتر افراد ترجیح می دهند ویدئو ببینند تا آنکه نوشته ای را بخوانند. همچنین نتایج نظرسنجی Hubspot که در سال ۲۰۱۶ انجام شده نشان داده است ۵۵ درصد فعالان در صنعت از طریق ویدئو به بازاریابی محتوایی می پردازند.

 

مطالعه قسمت اول مقاله «روشهای تبلیغ وبینار قبل، حین و بعد از برگزاری»

 

ترجمه و نگارش: مارینا اوهانجانیانس

©کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.