وبلاگ ایسمینار

بهترین کارگزاری‌های بورس ایران و تهران

لیست بهترین کارگزاری های بورس ایران و تهران [معرفی ۱۵ کارگزاری بورس]

در کشور ما تعداد زیادی از کارگزاری‌ های بورس مشغول به فعالیت هستند که وظیفه اصلی آن‌ها ایجاد یک کانال معاملاتی بین خریداران و فروشندگان در بازار بورس و اوراق بهادار است. اگر قصد ورود به بازار بورس را دارید حتماً قدم اول، ثبت‌نام در یک کارگزاری و دریافت کد بورسی است. اگر نمی دانید کدام کارگزاری بهتر است باید به شما بگوییم در ایران ۱۰۸ انتخاب پیش روی خود دارید که بامطالعه خوب و بررسی‌های لازم می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از خدماتش بهره‌مند شوید.

کارگزاری ‌های بورس خدمات مختلفی همچون اعطای کد بورس، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک با سودهای ثابت و متغیر، مشاوره و حتی کلاس‌های آموزشی به مشتریان خود عرضه می‌کنند و درازای تمام این خدمات از شما کارمزد دریافت می‌کنند. همچنین کارگزاری‌های معتبر معمولاً در بیشتر استان‌های کشور شعبه دارند و برای مشتریان فرصت مراجعه حضوری را فراهم می‌کنند. پیشنهاد ما انتخاب کارگزاری است که هر زمان خواستید و نیاز بود، بتوانید در روزهای اداری به آن مراجعه کنید.

برای انتخاب بهترین کارگزاری‌ های بورس لازم است که در کارگزاری ثبت‌نام کرده و مدارک خود جهت احراز هویت را به آنان تحویل دهید. با دسترسی همگانی به اینترنت شما تمام فعالیت‌های خود را از طریق اپلیکیشنی که کارگزاری به شما ارائه می‌کند به‌صورت آنلاین انجام خواهید داد. در این مقاله شما را با خدمات کارگزاری، چگونگی ثبت‌نام و بهترین کارگزاری‌ها در تهران و سراسر ایران آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه بازار بورس ایران و اولین کارگزاری‌ها

بازار بورس از سال ۱۳۴۶ پا به عرصه وجود گذاشت و فعالیت خود را با ۱۳ کارگزاری که عمدتاً بانکی بودند آغاز کرد. در آن زمان این کارگزاری‌ها برای دو روز در هفته و به مدت دو ساعت یعنی ساعت ۱۰ الی ۱۲ در تابلوی مظنه معاملات را ثبت می‌کردند. به‌تدریج به این جمع کارگزاری‌های خصوصی نیز اضافه شدند. با استقبال مردم از بازار بورس و معامله سهام به‌تدریج برای سهولت بیشتر بر تعداد این کارگزاری‌ها افزوده شد و امروزه تعداد زیادی از آن‌ها (حدود ۱۰۸ کارگزاری) در بازار به فعالیت و رقابت با یکدیگر می‌پردازند. هریک از آن‌ها تلاش دارد تا با ارائه خدمات بهتر و بیشتر مشتریان بیشتری را به خود جذب کند.

تاریخچه بازار بورس ایران

همچنین در ایران کانون کارگزاران بازار بورس و اوراق بهادار به‌عنوان یک موسسه غیردولتی در سال ۱۳۶۸ تشکیل شد. وظیفه این کانون قانون‌گذاری و نظارت بر تمام کارگزاران فعال در بازار بورس است. تمام کارگزاری‌ها لازم است برای ادامه فعالیت خود به عضویت این کانون درآیند. کیفیت و نوع خدمت‌رسانی‌ها، نرخ کارمزدها، حل اختلافات و رفع مشکلات کارگزاران، تهیه و تعیین آیین‌نامه‌ها و … از وظایفی است که کانون کارگزاران انجام می‌دهد.

تصویب قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران در دهه هشتاد اتفاق افتاد و این امر باعث پرطرفدارشدن این بازار شد. با توجه به نیم‌قرن خدمات و فعالیت کارگزاری‌ها، در یک دهه اخیر فعالیت آن‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است. در این امر پیشرفت تکنولوژی و ارائه خدمات آنلاین نیز از دیگر عوامل رونق کسب‌وکار در این بازار بود. با ارائه خدمات آنلاین نیازی به حضور در تالار بورس نیست و بنابراین افراد زیادی از دانشجویان و کارمندان گرفته تا زنان خانه‌دار امکان انجام معامله از طریق کامپیوتر خانگی و گوشی هوشمند را خواهند داشت.

کارگزاری نبض حیاتی بازار بورس

کارگزاری‌ها نقش واسطه میان خریداران و فروشندگان بازار بورس را دارند. جهت انجام معامله افراد نمی‌توانند به‌صورت مستقیم با شخص حقیقی یا حقوقی معامله کرده و ارتباط برقرار کنند برای این کار لازم است که کارگزاری‌ها بستر معامله بین این دو را فراهم کنند. هر کارگزاری برای انجام فعالیت باید از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز رسمی دریافت کند در غیر این صورت فعالیت آن‌ها غیرقانونی خواهد بود. کارگزاری ‌های بورس درازای خدماتی که به مشتریان خود اعطا می‌کنند کارمزد دریافت خواهند کرد.

شما در صورت نارضایتی از کارگزاری خود می‌توانید درخواست تعویض کارگزاری داده و آن را تغییر دهید. لزوماً اجباری برای ادامه همکاری مادام‌العمر با یک کارگزاری مشخص وجود ندارد. صلاحیت‌های افراد فعال در کارگزاری‌ها همچون اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل در ابعاد مختلف تجربی، تحصیلی، علمی و عمومی توسط سازمان بورس سنجیده و تأیید می‌شود و این مسئله در افزایش اعتبار و اعتماد به کارگزاری تأثیرگذار است.

بهترین کارگزاری بورس در ایران

با توجه به پیشرفت تکنولوژی کارگزاری‌ها بستر قابل‌دسترسی از طریق اینترنت برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. همچنین برای ثبت‌نام و دریافت کد بورسی که یکی از مهم‌ترین وظایف کارگزاری‌ها است می‌توان از طریق ثبت‌نام اینترنتی به بازار و دنیای هیجان‌انگیز بورس وارد شد. کد بورسی معمولاً شامل سه حرف ابتدایی نام خانوادگی و پنج عدد است. این عدد و حروف تنها به شما تعلق دارد و قابل‌تغییر نیست و به‌عنوان کد شناسایی در بازار بورس استفاده می‌شود. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید مقاله ” کد بورس ; ۰ تا ۱۰۰ بورس کد بورس من ” را مطالعه نمایید.

توجه داشته باشید که فعالیت و خریدوفروش در بازار بورس و اوراق بهادار منوط به داشتن کد بورسی و وساطت کارگزاری است.

بازار بورس در تمامی ایام هفته به‌جز پنجشنبه و جمعه (و ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲:۳۰ بعدازظهر فعال است و تنها در این ساعات می‌توان به معامله و خریدوفروش پرداخت.

جهت دریافت کد بورسی لازم است ابتدا کد سجام دریافت کنید. یعنی با مراجعه به سایت سجام و پر کردن فرم‌های ثبت‌نام که حاوی اطلاعات شخصی می‌باشد کد سجام را که از طریق تلفن همراه به شما پیامک می‌شود را دریافت می‌کنید. سپس در سایت کارگزاری موردنظرتان ثبت‌نام کرده و فرم‌های مشخص‌شده را پر می‌کنید.

پس از انجام ثبت‌نام اینترنتی لازم است برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. توجه داشته باشید که همراه بردن مدارک شناسایی الزامی است. در این بخش مبلغی به‌عنوان کارمزد از مشتریان دریافت می‌شود. پس از دریافت کد بورسی شما می‌توانید به‌عنوان یک سهام‌دار در بازار بورس آغاز به معامله کنید. با دسترسی به اینترنت برای انجام معامله نیاز به حضور در تالار بورس نیست و افراد می‌توانند در هر نقطه‌ای که هستند از طریق اینترنت و اپلیکیشنی که کارگزاری در اختیارشان قرار داده است معامله آنلاین داشته باشند.

بهترین کارگزاری‌ های بورس در ایران و ویژگی‌هایی که باید داشته باشند

این که کدام کارگزاری بهتر است یک سوال مهم و حیاتی برای علاقمندان به بورس می باشد برای انتخاب بهترین کارگزاری از بین ۱۰۸ کارگزاری که در ایران فعالیت می‌کنند باید ویژگی‌های را در نظر داشت. تعداد شعبات و وسعت خدمات‌رسانی در مناطق مختلف کشور ازجمله ویژگی‌هایی است که برای انتخاب کارگزاری اهمیت دارد. تهران، اصفهان، مشهد، کرج و تبریز به ترتیب استان‌های دارای بیشترین شعب کارگزاری هستند. در هر شهری که هستید می‌توانید اطلاعات لازم جهت انتخاب بهترین کارگزاری بورس شیراز، بهترین کارگزاری بورس در مشهد، بهترین کارگزاری بورس کرج و سایر شهرها جمع‌آوری کنید.

برترین کارگزاری های بورس

همچنین مراجعه و مطالعه رتبه‌بندی که هرساله از نوع فعالیت کارگزاری‌ها و میزان رضایت مشتریان از آن‌ها انتشار می‌یابد، می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری شما باشد. رتبه‌بندی کارگزاری سهام، میزان فعالیتشان در بازار مختلف بورس، فرا بورس، کالا و …، مشتری مداری، عملکرد صحیح در معاملات آنلاین، خدمات مشاوره‌ای، تعدد شعبات، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و چندین معیار دیگر می‌تواند در انتخاب بهترین کارگزاری‌ های بورس به شما کمک کند. شما سرمایه خود در بازار را به دست کارگزاری می‌سپارید و مسلماً باید اطلاعات لازم از نوع عملکرد کارگزاری‌های مدنظرتان به دست آورید.

یکی دیگر از خدمات بسیار مهم کارگزاری‌ها ارائه خدمات مشاوره‌ای و تحلیلی است.

بسیاری از مشتریان به‌ویژه افراد مبتدی اطلاع دقیقی از چگونگی سرمایه‌گذاری و میزان آن ندارند بنابراین لازم است باراهنمایی درست و اصولی مشاوران، راه سرمایه‌گذاری درست را بیاموزند.

برخی از کارگزاری به مشتریان خود اعتبار می‌دهند. اعتبار در بازار سرمایه چیزی شبیه به وام بانکی است که مشتریان از بانک درخواست می‌کنند. از طرف دیگر با صندوق‌های سرمایه‌گذاری، کارگزاری‌های بورس از طرف مشتریان مبلغی پول را در بازار سرمایه‌گذاری می‌کند. این سرمایه‌گذاری‌ها متنوع است و نسبت به اقدام فرد مبتدی جهت انجام معامله ریسک کمتری دارد.

همچنین درصورتی‌که وقت و تخصص کافی برای سرمایه‌گذاری ندارید می‌توانید این کار را به سبد گردان‌ها بسپارید. سبد گردان‌ها افراد باتجربه‌ای هستند که زیروبم‌های بازار را می‌شناسند و سرمایه شما را در بازارهای سود ده و مطمئنی سرمایه‌گذاری می‌کنند. البته ازآنجایی‌که در بازار بورس نمی‌توان سود قطعی را پیش‌بینی کرد در برخی موارد ممکن است زیان هم وجود داشته باشد. سبد گردان‌ها درازای خدماتی که ارائه می‌دهند در بخشی از سرمایه شما شریک می‌شوند.

نکاتی برای انتخاب بهترین کارگزاری ‌های بورس

  1. کارگزاری را انتخاب کنید که بیشترین خدمات را درازای کارمزد کم به شما ارائه می‌کند.
  2. برای انتخاب بهترین کارگزاری حتماً از تجربیات افرادی که سال‌ها در بورس فعالیت دارند کمک بگیرید. آن‌ها ممکن یک یا چند کارگزاری را تجربه کرده باشند و مقایسه خوبی از کارگزاری ‌های بورس ارائه دهند.
  3. پیش از انتخاب کارگزاری در مورد آن به‌خوبی مطالعه کنید و نظرات دیگر کاربران و فعالین بازار بورس را در مورد آن بخوانید. زیرا کوچک‌ترین کاستی ممکن است به زیان شما و سرمایه‌تان باشد.
  4. درست است که تمام کارگزاری‌ها خدمات آنلاین به مشتریان خود ارائه می‌دهند اما بهتر است کارگزاری را انتخاب کنید که در محل زندگی شما شعبه داشته باشد تا در شرایط خاص بتوانید حضوری مراجعه کنید.
  5. کارگزاری باید خدمات مختلفی همچون تخفیف کارمزد، دسترسی سریع و آسان، اتصال به‌حساب بانکی، خدمات خرید عرضه اولیه و … را به مشتریان خود ارائه بدهد.

از بین کارگزاری ‌های بورس که در کشور مشغول فعالیت‌اند معمولاً دو کارگزاری آگاه و مفید به دلیل خدمات بهتر و کسب رتبه برتر در بین کارگزاری‌ها شناخته‌شده‌تر هستند. برای مقایسه کارگزاری مفید و آگاه سایت این دو را به دقتی مطالعه کرده و خدمات و کارمزدهای آنان را باهم مقایسه کنید.

نکاتی برای انتخاب بهترین کارگزاری‌های بورس

همچنین می‌توانید به تلفن‌های درج‌شده در سایت برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید. این دو کارگزاری در اکثر شهرهای بزرگ همچون، تهران، کرج، شیراز، مشهد، اصفهان و… شعبه داشته و به‌صورت آنلاین و حضوری به مشتریان خود ارائه خدمت می‌کنند. قطعاً علاوه بر این دو کارگزاری کارگزاری‌های متعدد و معتبر زیادی هستند که می‌توانند در لیست شما قرار بگیرند با توجه به ویژگی‌ها و معیارهایی که به شما ارائه کردیم انتخاب آگاهانه خود را انجام دهید. در آخر لیستی از اسامی چند کارگزاری معتبر را در اختیار شما قرار داده ایم

بهترین کارگزاری بورس از نظر کاربران

در زیر لیست کارگزاری های بورس که از نظر کاربران جز بهترین ها می باشد تهیه شده است

  1. کارگزاری آگاه
  2. کارگزاری مفید
  3. کارگزاری بانک صادرات
  4. کارگزاری پارسیان
  5. کارگزاری بانک ملت
  6. کارگزاری حافظ
  7. کارگزاری تدبیرگران فردا
  8. کارگزاری تأمین سرمایه نوین
  9. کارگزاری نهایت نگر
  10. کارگزاری بانک پاسارگاد
  11. کارگزاری مبین سرمایه
  12. کارگزاری بهمن
  13. کارگزاری فارابی
  14. کارگزاری نو اندیشان بازار سرمایه
  15. کارگزاری دنیای خبره

برخی از سوالات رایج

 

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 417
دوست نداشتم: 293
میانگین امتیازات: 1.42

31 دیدگاه در “لیست بهترین کارگزاری های بورس ایران و تهران [معرفی ۱۵ کارگزاری بورس]

با تشکر از مقاله خوبتون ممنون بابت راهنمایتون ولی اگر بخواید کارگزاری خوب معرفی کنید کدوم از اینا رو توصیه میکنید ؟

سلام وقت بخیر
بهترین کارگزاری‌ها از دید کاربران در لیست فوق قرار گرفته است دوست گرامی اما برای انتخاب به شما پیشنهاد میدهم از افراد باتجربه و متخصص در زمینه سرمایه گذاری در بورس که تجربه های بیشتری از کارگزاری های بورس دارند بپرسید.
سپاس بیکران

بدترین کارگزاری در انجام عملیات روزانه برای مشتریان کارگزاری مفید میباشد

کارگزاری مفید قبلا بهترین بوده ولی متاسفانه در یک هفته اخیر بدترین میباشد و هیچ جواب قانع کننده ای برای عدم معامله به موقع برای مشتریان خود ندارد

سلام وقتتون بخیر
میشه لطفا کارگزاری خوب معرفی کنید ؟

سلام روزتون بخیر
لیست کارگزاری های بورس تهران را در صفحه قرار می دهید

سلام وقت بخیر
لیست بهترین کارگزاری ها از دید کاربران در مقاله قرار گرفته است دوست گرامی
سپاس بیکران

سلام بهترین کارگزاری از نظرت کیفیت و تخصیص اعتبار میتونید بهم معرفی کنید؟ خیلی برام مهمه که میزان اعتبارشون مناسب باشه و نپیچونن چون الان مفید دارم و اصلا از تخصص اعتبارش راضی نیستم.

سلام وقت بخیر
لیست بهترین کارگزاری ها از نظر کاربران در مقاله آورده شده

بهترین کارگزاری از همه نظر مخصوصا اختصاص بسته های وام اعتباری و قرض الحسنه کارگزاری آگاه هستش ، هر کاربری که عضو کارگزاری آگاه هستش با وارد کردن کد CB7487 به عنوان معرف از خدمات سطح ۱۰ کارگزاری آگاه بهرمند شه

سلام
ملاک انتخاب لیست شما احتمالن تعداد مشتری است که درست نیست
آگاه که خیلی وقته از مدار خارج شده، مفید هم وضعیتی بهتر از آگاه نداره
باید سازمان بورس فکری به حال کارگزارییها و سامانه‌های معاملاتی کند
این خدمات بی کیفیت مناسب مردم نیست

سلام وقت بخیر
لیست پیشنهاد شده در بلاگ بر اساس نظرات کاربران میباشد
سپاس از همراهی شما

مبر آسیا رو چرا به لیست تون اضافه نکردید!

سلام دوست عزیز این مقاله در حال آپدیت می باشد در صورتی که کارگزاری شایستگی اینو داشته باشه در آپدیت های بعد اضافه می شود

بدترین کارگذاری مفید،دوستان اصلا ثبت نام نکنیدنه پشتیبان داره،آخرهمه کارگذاری هابرات معامله انجام به خاطرهمین موضوع ضررزیادمیده تماس میگیری جواب نمیدن واقعامصخره ترین،بدترین،کم سرعت ترین کارگذاری کل ایران مفیده

آخه کدوم کاربری مفید را انتخاب کرده ، مفید افتضاحه

تو کارگزاری های رده اول مبین هم خدماتش خوبه هم پشتیبانیش. باشگاه مشتریان هم داره.

سلام دوستان امین سهم عالیه واقعا قدرت سرخطی عالی داره حتی تو صف های سنگین نفر برتر میشم

سلام
میخواسم بونم کارگزاری بانک کارآفرین خوبه؟
ممنون میشم از راهنماییتون

سلام/ آیا تغییر کارگزار برای سهامدار هزینه دارد؟

بدترین کارگزاری مفید هست از هر لحاظ بدترین هست

کارگزاری های روون و سریع
۱- کارگزاری اینده نگر خوارزمی
۲- کارگزاری حافظ
۳- کارگزاری نهایت نگر
و اخرین ها هم کارگزاری اگاه و بانک سامان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.