وبلاگ ایسمینار

برندینگ یعنی چه

برندینگ یعنی چه؟ + ۹ روش برندینگ و ابزارهای برندینگ

برندینگ چیست ؟ | روش ها وابزارهای برندینگ برای کسب و کارها

برندینگ مفهومی مهم در دنیای بازاریابی و تبلیغات است و همه شرکت‌ها و حتی افراد به دنبال آن هستند؛ چرا که تاثیر بسیاری بر زندگی حرفه‌ای و فروش محصولات و خدمات دارد و نقشی حیاتی را برای افراد و شرکت‌ها ایفا می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم برندینگ چیست و سپس به روش های برندینگ می‌پردازیم تا کمی با تکنیک‌های برندینگ آشنا شوید. در نهایت نگاهی به ابزارهای برندینگ داریم تا بدانید برای برندسازی از چه چیزهایی می‌توانید استفاده کنید. همراه ما باشید…

برندینگ چیست ؟

برندینگ یا برندسازی به روندی گفته می‌شود که در طی آن شما سعی می‌کنید تا تصویری از کسب و کار یا خودتان را در ذهن مخاطب حک کنید . در واقع شما با برندینگ تلاش می‌کنید تا جایگاه برند شما در ذهن مخاطب تثبیت شود و ارتقا یابد و همیشه در قلب و ذهن او جای داشته باشید.

انواع روش های برندینگ

برندینگ روش‌های  مختلفی دارد که در اینجا به برخی از آنها  اشاره می‌کنیم:

برندینگ سازمانی که  به عنوان یکی از متداول ترین و مشهورترین روش های برندینگ شناخته می شود. شما با این روش به دنبال این هستید که نام و شعار سازمان یا شرکت خود را در ذهن مخاطبان ماندگار کنید؛ به گونه‌ای که با آوردن نام شرکت شما، از کیفیت محصولات و خدمات شما یاد کند و همیشه در ذهنش تصویری از شما داشته باشد.

برندینگ شخصی یا پرسونال پرندینگ که در آن به جای نام شرکت یا سازمان، نام یک فرد مطرح است. نمونه این نوع برندینگ را برای بازیگران، سیاستمداران، بازاریان، فروشندگان و حتی کارمندان یک شرکت دیده‌ایم. شما در این روش باید تلاش خود را به کار گیرید تا نام خود را به عنوان یک فرد متخصص، موفق یا تاثیرگذار در ذهن مخاطب حک کنید.

برندینگ محصولات و خدمات که در آن تلاش می‌شود تا محصولات یا خدمات برند در ذهن مخاطب ماندگار شده و تحت هر شرایطی محصولات و خدمات آن برند را ترجیح دهد و به عبارتی به واسطه محصولات یا خدمات‌تان شما را بشناسد. یعنی برایش فرقی نکند که هزاران نمونه مشابه از آن محصول یا خدمت وجود دارد و به محض دیدن محصول یا خدمت شما، سریع دست به خرید بزند.

برندینگ جغرافیایی که بیشتر در صنعت گردشگری کاربرد دارد و با تمرکز روی ویژگی‌های خاص یک منطقه، به شما دلیل اهمیت بازدید از آن را توضیح می‌دهد. مثل شهرت جنوب ایران به خاطر سواحل و آرامش یا شمال ایران به خاطر طبیعت زیبا.

برندینگ مشترک یا مشارکتی که حاصل همکاری دو برند و ارتباط آنها به واسطه ارائه یک محصول یا خدمت مشترک است. برای ارائه مثال در این زمینه می‌توان به برند سونی اریکسون اشاره کرد.

برندینگ اجزا که روی یک ویژگی متمایز محصول یا خدمت از یک برند تمرکز دارد مانند وجود ویتامین د۳ در یک روغن.

برندینگ بدون برند که در آن یک محصول یا خدمت آن قدر خوب و باکیفیت باشد که بدون نیاز به استفاده از روش‌های خاص، به محبوبیت برسد.

برندسازی آنلاین که به نحوه نمایش کسب و کار شما دراینترنت می‌پردازد.

برندسازی آفلاین که به نحوه نمایش کسب و کار شما خارج از فضای آنلاین می‌پردازد و مثال بارز آن کارت ویزیت و تراکت است.

برندینگ چیست

ابزارهای برندینگ

برای آنکه کار برندینگ را برای خودتان یا کسب و کارتان انجام دهید، علاوه بر برنامه و استراتژی نیاز به ابزارهایی دارید که دارای اهمیت زیادی هستند. در اینجا نگاهی به تعدادی از این ابزارها داریم:

ویدیوهای برندینگ: شامل تیزرهای تبلیغاتی و هر نوع ویدیویی می‌شوند که به نوعی برای معرفی برند، محصول یا خودتان تولید می‌شوند و تلاش می‌کنند تصویری در ذهن مخاطب بسازند؛ چه در دنیای آنلاین و چه در دنیای آفلاین.

صوت‌های برندینگ: صداهایی که تولید می‌شوند تا در ذهن مخاطب ماندگار شده و موجب ارتقای جایگاه یک برند در ذهن او شوند. برای مثال می توان به اشعار تبلیغاتی اشاره کرد یا صداهای خاص که یک برند را به یادتان می‌آورند.

وبینار برندینگ: وبینارهایی را شامل می‌شود که شما برای معرفی محصول، برند، خدمات و … برگزار می‌کنید و یا در آنها سعی دارید به پرسونال برندینگ بپردازید و نام خود را در تخصص خودتان، ماندگار کنید. وبینارها می‌توانند موجب آگاهی از برند شوند و برای پرسونال برندینگ به شدت کارساز هستند.

شبکه‌های اجتماعی: اینها یکی از ابزارهای مهم در پرسونال برندینگ هستند. موفقیت این ابزار را می‌توان در میزان محبوبیت اینفلوئنسرها در اینستاگرام دید که تنها با استفاده از قدرت این شبکه اجتماعی توانسته‌اند نام خود را در ذهن مخاطبان حک کنند.

بازاریابی محتوا: وقتی می‌گوییم محتوا پادشاه است، یعنی تقریبا همه چیز کسب و کارتان به آن بستگی دارد. محتوا در برندینگ هم به حسابی به کارتان می‌آید. همین که به شما کمک می‌کند تا لینک مطالب شما در موتور جستجوی گوگل، به نمایش درآید و کاربران زیادی شما را ببینند، یعنی در برندینگ تاثیرگذار است.

برندینگ بصری: طرح لوگو، کارت ویزیت، تراکت  و … چیزهایی هستند که مخاطب آنها را در ذهنش حفظ می‌کند. بارها به رنگ‌هایی برخورده‌اید که شما را به یاد برندی خاص انداخته‌اند مانند زرد مک دونالد یا سبز اسنپ  و …

رویداد برندینگ: بارها دعوت نامه‌هایی را برای شرکت در همایش‌ها، رویدادها و … دریافت کرده‌اید و به خاطر مسائلی چون کنجکاوی، جذابیت مهمانان، قرعه‌کشی، مسابقه و … وسوسه شده‌اید در آنها شرکت کنید. در واقع فرد یا شرکت برگزار کننده رویداد تلاش دارد تا شما را با برند خود آشنا کند و جایی در ذهن شما بیابد.

وبینار | ابزاری نوین در برندسازی

در مورد برندینگ، روش‌ها و ابزارهایش حرف زدیم و سعی کردیم شما را با آنها آشنا کنیم. شاید مشابه این روش‌ها و ابزارها را در جای دیگری دیده باشید اما وبینار به عنوان یکی از ابزارهای نوین در برندسازی کمتر به چشم‌تان خورده باشد. این ابزار برندینگ کارآیی زیادی دارد چرا که:

مخاطبان زیادی را مورد هدف قرار می‌دهد و موجب آگاهی از برند می‌شود.

فضایی تعاملی دارد و باعث ارتباط دو طرفه بین شما و مخاطبان‌تان می‌شود.

برند شما را از رقبا متمایز می‌کند.

دارای اثر ماندگار است و تا مدت‌ها  روی تعداد مخاطبان و افزایش فروش‌تان تاثیر دارد.

اعتماد زیادی را به دلیل فضای تعاملی در مخاطب ایجاد می‌کند.

و …

پس همین حالا با مراجعه به صفحه سرویس‌های ایسمینار، برای وبینار خود برنامه‌ریزی کنید؛ به ویژه اگر می‌خواهید به عنوان یک مدرس، برندسازی انجام دهید و نام خود را در زمینه تخصص خود حک کنید. ما با خدمات و امکانات متنوع برای برگزاری وبینار در کنار شما هستیم…

اولین وبینارت رو برگزار کن