وبلاگ ایسمینار

آموزش اینستاگرام حرفه‌ای

آموزش اینستاگرام حرفه ‌ای ; + ۲۳ نکته ! از صفر تا فروش در اینستاگرام

آنچه در این مطلب خواهید خواند

آموزش اینستاگرام حرفه ‌ای

پیدا کردن منبع آموزشی که بتواند آموزش اینستاگرام حرفه ‌ای را فراهم کند و تمام نکات کلیدی کار با آن را به شما بگوید، این روزها کار سختی است. آموزش حرفه‌ای اینستاگرام ساده نیست، دلیل آن هم تغییرات دوره‌ای الگوریتم‌های اینستاگرام است که تا بخواهید روشی را امتحان کنید و به آن مسلط شوید، تغییر داده می‌شود. همچنین تولید محتوای باکیفیت اینستاگرام ارزش بالایی دارد.

با همه این اوصاف جای نگرانی نیست اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید پیج شخصی یا کاری خود را پربازدید کنید، با آموزش گام به گام زیر همراه شوید. در این مطلب قصد داریم علاوه بر آموزش ساده اینستاگرام در بخش‌هایی به آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام نیز بپردازیم و هر آنچه نیاز دارید را به شما یاد دهیم.

آموزش گام به گام اینستاگرام؛ از کجا آموزش حرفه ای اینستاگرام را شروع کنیم؟

در آموزش اینستاگرام حرفه ‌ای ابتدا از ایجاد حساب کاربری و نکاتی که باید رعایت کنید، آغاز می‌کنیم. بهتر است قبل از هر کاری بدانید که داشتن حساب فیس‌بوک برای استفاده از تمام مزایا و امکانات اینستاگرام ضروری و واجب است. در این آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام هر آنچه برای افتتاح یک حساب کاربری نیاز دارید به شما آموزش داده می‌شود.

گام اول – دانلود برنامه

برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی، ارسال مطالب در اینستاگرام فقط با استفاده از برنامه موبایل قابل انجام است؛ بنابراین مرحله اول باید از پلی استور، برنامه اینستاگرام را دانلود و نصب کنید. در سایر  مقالات آموزش گام به گام نصب اینستاگرام را به شما خواهیم گفت.

دانلود برنامه اینستاگرام

گام دوم – با استفاده از آدرس ایمیل یک حساب کاربری ایجاد کنید

اگر حساب اینستاگرام شما مربوط به کسب و کارتان است، بهتر است یک آدرس ایمیل ابتدا برای آن ساخته و با همان ثبت‌نام خود را انجام دهید.

ثبت نام در اینستاگرام

طبق تصویر فوق روی گزینه Sign up بزنید تا شما را به صفحه بعد منتقل کند.

مزایا آموزش اینستاگرام حرفه‌ای

اطلاعات خواسته شده در این صفحه را وارد کنید.

نکته آموزش حرفه‌ای اینستاگرام: اگر از آدرس ایمیل کار خود استفاده می‌کنید، ممکن است مخاطبین با استفاده از ویژگی «یافتن دوستان» بتوانند شما را راحت‌تر پیدا کنند.

همچنین بخوانید :  رفع اکشن بلاک اینستاگرام ⛔ ۱۵ دقیقه تا رفع action block کامل!

گام سوم – اصول اولیه پروفایل و انتخاب نام کاربری

در مرحله بعد، یک نام کاربری و رمز عبور باید تعریف کنید. اگر در حال ایجاد اینستاگرام برای کسب و کاری هستید، نام کاربری باید نام آن یا همان‌قدر نزدیک باشد که بتوانند آن را پیدا کنند. همان‌طور که در آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام می‌بینید اینستاگرام بر اساس نامی که وارد می‌کنید، به ‌طور خودکار نام کاربری شما را تولید می‌کند. البته بعداً هم می‌توانید نام آن را عوض کنید.

اصول اولیه آموزش اینستاگرام حرفه‌ای

گام چهارم – دوستان و مخاطبین فیس‌بوک خود را پیدا کنید

در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود افرادی را پیدا کنید که از طریق فیس‌بوک فالورهای قبلی را به اینستا دعوت کنید. بهتر است قبل از شروع به این کار، اکانت خود را تکمیل کرده و پست‌هایی نیز بگذارید، بنابراین اکنون روی skip کلیک کنید. اینستاگرام به شما فرصتی می‌دهد تا هر زمان که بخواهید از تنظیمات صفحه خودتان، دوستان فیس‌بوک را پیدا کنید.

اتصال و آموزش اینستاگرام حرفه‌ای

گام پنجم – عکس پروفایل مهم است

در این بخش از آموزش گام به گام اینستاگرام به سراغ افزودن عکس پروفایل می‌رویم که بسیار مهم است. مردم ممکن است که اسم برند یا اسم شما را در خاطر نداشته باشند اما تصویر شما همیشه در ذهنشان می‌ماند. از همین رو اگر اکانت شما تجاری است بهتر است از همین الان اقدام به طراحی لوگو کنید.

بعد از لمس گزینه Add a Photo مانند تصویر بالا چند گزینه برایتان نمایش داده می‌شود، در این مرحله بهتر است که choose from library را انتخاب کرده و از گالری عکس مناسب را ارسال کنید.

پس از وارد کردن عکس از شما سؤال می‌شود که تمایل به ذخیره اطلاعات خود دارید؟ اگر save را انتخاب کنید در مراجعات بعدی راحت‌تر وارد حساب خود می‌شوید.

عکس پروفایل در اینستاگرام

گام ششم – پروفایلتان را تکمیل کنید

در این بخش از آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام سراغ پروفایل یا همان اطلاعات حساب شما که کاربران آن را می‌بینند، می‌رویم. گوشه پایین سمت راست می‌توانید عکس دایره‌ای کوچک از خودتان یا لوگویی که در مرحله قبل آپلود کرده‌اید را ببینید. با کلیک روی آن وارد صفحه اصلی پیج خود می‌شوید. در این صفحه بخشی را با نام edit profile می‌بینید بر روی آن کلیک کنید.

ویرایش پروفایل در اینستاگرامهمان‌طور که در تصویر فوق می‌بینید بخش‌های مختلفی مانند نام، نام کاربری، آدرس وب‌سایت و غیره در این بخش وجود دارد که باید آن را تکمیل کنید. این اطلاعات در واقع خلاصه‌ای از کسب و کارتان و شناسنامه کاری شما است که راه‌های ارتباطی به شما را نیز معرفی می‌کند.

گام هفتم – اکانت تجاری

در همان بخش پروفایل بر روی Instagram for Tools Business کلیک کنید و برای تکمیل مشخصات خود و استفاده از ابزارهای ارائه شده، مراحل را به ترتیب انجام دهید. در اینجا یک خلاصه از ابزارهای اینستاگرام در صفحات تجاری نشان داده شده است.

پروفایل تجاری در اینستاگرام

گام هشتم – ارتباط صفحه فیس‌بوک با اینستاگرام

یادتان هست در ابتدای آموزش اینستاگرام حرفه ‌ای گفتیم شما به یک صفحه فیس‌بوک نیاز دارید تا بتوانید از ابزارهای اینستاگرام تجاری استفاده کنید؟ به همین دلیل اینستاگرام از شما می‌خواهد که صفحه فیس‌بوک خود را به اینستاگرام متصل کنید؛ یعنی اگر حساب فیس‌بوک نداشته باشید نمی‌توانید از این ابزارها استفاده کنید. البته نگران نباشید همین حالا هم برای ساخت اکانت فیس‌بوک دیر نیست.

در آموزش گام به گام اینستاگرام برای راه‌اندازی با تمام ترفندها و نکته‌ها آشنا شدید، حال پیج شما برای کار آماده است.

نکات آموزش حرفه‌ای اینستاگرام

نکات آموزش حرفه‌ای اینستاگرام برای شروع!

در آموزش اینستاگرام حرفه ‌ای و اجرای آن برنامه‌ریزی و تحقیق حرف اول را می‌زند. برای شروع آموزش حرفه‌ای اینستاگرام توصیه جدی می‌کنیم که قبل از هر کاری نکات زیر را اجرا کنید. و از خرید پیج اینستاگرام خودداری کنید.

علاقه در هر کاری مهم است!

آیا می‌دانید که حدود ۸۵ درصد از کاربران اینستاگرام کمتر از K10 فالور دارند؟ دلیل آن را می‌توان علاقه نداشتن به موضوعی که پیج خود را بر آن اساس راه‌اندازی کرده‌اند، دانست. موضوعی که به آن علاقه دارید را انتخاب کنید تا بتوانید روزانه برای آن پست و مطلب تهیه کنید.

این موضوع را در دسته‌بندی‌های پر مراجعه اینستاگرام پیدا کنید تا طبقه‌بندی مشخصی از کارتان داشته باشید.

مزیت خود را پیدا کنید

در مورد موضوعی که برای آن پیج ساخته‌اید ممکن است صدها رقیب و صفحه وجود داشته باشد، شما باید زبان و مزیت خودتان را پیدا کرده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تحقیق روی هشتگ‌ها

یکی از راه‌های سریع رسیدن به فالور زیاد و مناسب، هشتگ های پربازدید فارسی اینستاگرام هستند. این بخشی مهم در آموزش ساده اینستاگرام است. شما باید بدانید چه هشتگ‌هایی برای پیج شما مناسب است و از آن‌ها استفاده کنید.

پاسخ به همه‌چیز

پاسخ دادن به کاربران از هر نوع و شکل آن اولویت اول شما باید باشد. پایه‌ای‌ترین نکته در آموزش اینستاگرام حرفه ‌ای پاسخ به نظرات، کامنت‌ها، پیام‌های دایرکت است. با این کار نرخ تعامل شما با کاربر افزایش می‌یابد.

همیشه و به موقع پست بگذارید

زمان مناسبی را به پست کردن، استوری و IGtv اختصاص دهید و بر طبق برنامه رفتار کنید. در آموزش اینستاگرام حرفه ‌ای یکی از مهم‌ترین نکاتی که اساتید یادآور می‌شوند، پست روزانه و ارائه محتوای مناسب در زمان‌های مشخص است.

اهمیت زمان در آموزش حرفه‌ای اینستاگرام

آموزش حرفه‌ای اینستاگرام برای جذب فالور بیشتر

در آموزش اینستاگرام حرفه ‌ای شما یاد می‌گیرید که چگونه کاربران بیشتری را جذب خود کنید تا شما را فالو کنند. در آموزش ساده اینستاگرام و کاربردی آن با انواع ابزارهایی که به کمک شما برای جذب فالور بیشتر و فروش بیشتر نیاز دارید، آشنا می‌شوید.

هشتگ مناسب انتخاب کن

در آموزش حرفه‌ای اینستاگرام گفتیم که هشتگ‌ها خیلی مهم هستند؛ اما نه هر هشتگی. در ابتدا باید بدانید هشتگ چیست و برنامه‌های مختلفی برای تعیین هشتگ برتر و مناسب وجود دارد که یکی از آن‌ها Webstagram است. فهرستی از هشتگ‌های مربوط به کسب و کارتان که بیشترین محبوبیت را دارند انتخاب، سپس آن‌ها را با تگ‌های برند خود به کار ببرید.

فیلتر درست را پیدا کن

شاید باورتان نشود اما برخی فیلترهای عکس از دیگر موارد بیشتر مورد توجه است و دیده می‌شود. ۱۰ فیلتر محبوب اینستاگرام در حال حاضر عبارت‌اند از: Normal (No Filter)، Clarendon، Juno، Lark، Ludwig، Gingham، Valencia، X-Pro II، Lo-fi و Amaro.

پست در زمان‌های مناسب

در آموزش حرفه‌ای اینستاگرام راه‌هایی را برای فهمیدن زمان مناسب پست در اینستاگرام آموزش داده می‌شود. در صفحه اصلی اینستاگرام وقتی که بر روی گزینه Insights کلیک کنید، صفحه‌ای با سه بخش برایتان نمایش داده می‌شود. در بخش Audience آخر صفحه قسمتی را با نام Followers می‌بینید که نموداری با زمان‌بندی زیر آن نمایش داده می‌شود. بلندترین نمودار بیانگر بهترین زمان برای ارسال پست است.

فالور رقبای خود را بدزدید!

یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن و جذب فالور جدید این است که به دنبال نزدیک‌ترین رقبای خود در اینستاگرام باشید. این کاربران قبلاً با پیگیری رقبای شما، علاقه خاصی به محصولات مشابه کالای شما دارند، این فرصت خوبی برای جذب مشتری و فروش بیشتر است. باید راه‌های تعاملی خود با کاربران آن‌ها را بیشتر کنید، این کار با کامنت‌گذاری، لایک و حتی فالو کردن آن‌ها انجام می‌شود.

تبلیغات را فراموش نکنید

تجربه و آموزش ساده اینستاگرام به ما می‌گوید که تبلیغات یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش مشتری و جذب فالور است. این کار را می‌توانید از طریق استوری‌های دوجانبه، اینفلوئنسرها، تبلیغات در پیج‌های پربازدید و … انجام دهید. نکته مهم در تبلیغات این است که شما کالا یا خدمات خود را در دسته‌بندی و گروه‌بندی درست از دیگر پیج‌ها به مردم معرفی کنید.

از لوکیشن استفاده کنید

اگر دارای کسب و کار تجاری محلی هستید، می‌توانید با اضافه کردن لوکیشن خود افراد در محله را از وجود خود باخبر کنید.

اهمیت استوری در آموزش حرفه‌ای اینستاگرام

استوری‌ها را هایلایت کنید

آموزش اینستاگرام حرفه ‌ای به شما می‌گوید که چگونه هایلایت کردن استوری‌ها در جذب مشتری و کاربر تأثیر دارد. خصوصاً برای کسب و کارهایی که دارای تنوع محصولی بالا هستندِ، این کار بسیار کمک‌کننده است. می‌توانید هر یک از هایلایت‌ها را به گروه کالایی یا خدمات خاصی اختصاص داده و رضایت‌مندی مشتریان را در کنار همه آن بگذارید.

از کاربران خود کمک بگیرید

می‌توانید از آن‌ها بخواهید که شما را به افراد دیگر و دوستانشان معرفی کرده تا فالورهای شما نیز افزایش پیدا کنند.

از اخبار روز و ترندها غافل نشوید

موج سواری روی اتفاقات روزانه یکی از ترفندهای افزایش فالور و مشتری و راهی برای بیشتر دیده شدن است. توجه داشته باشید که نیاز به انجام حرف‌ها و عکس‌العمل‌های نامعقول نیست، همین که در کمال احترام به این موضوعات عکس‌العمل نشان دهید کافی است.

همچنین بخوانید :  ۲۰ قانون «تبلیغات کلیکی گوگل»: تبلیغات کلیکی گوگل چیست و آیا مناسب کار شما است؟

تگ کردن

در بخش تگ کردن آموزش حرفه‌ای اینستاگرام شما باید بتوانید با ترفندی از کاربران بخواهید که دوستانشان و افرادی که شما را فالو نکرده‌اند را زیر پست شما تگ کنند.

حرف آخر…

آموزش اینستاگرام حرفه ‌ای دارای نکات ریز و درشت بسیاری است که باید آن‌ها را اجرا کرد تا به موفقیت بالایی رسید. در ایسمینار می‌توانید دوره های آموزش اینستاگرام را به صورت رایگان یا با هزینه کمی مشاهده کنید.

آموزش تصویری استفاده از اینترنت در بخش ثبت‌نام و راه‌اندازی اکانت را توضیح دادیم و در مورد راه‌های افزایش فالور به طور مفصل صحبت کردیم. راستی شما از چه ترفندهایی برای افزایش فالور و فروش استفاده می‌کنید؟